Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cristina Pârlitu şi Răzvan Clapa au investit 20.000 de euro într-un laborator cu produse fără zahăr şi fără carne, în zona Domenii din Bucureşti

30.12.2020, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Dincolo de comenzile pe care le primesc de la persoane fizice, ei au şi un parteneriat cu reţeaua Fru Fru, în magazinele căreia vând banana bread şi negresă cu fistic.

Cristina Pârlitu şi Răzvan Clapa se aflau în căutare de produse fără zahăr, fără carne şi fără aditivi în urmă cu cinci ani, iar oferta limitată de la acel moment i-a făcut să ia în propriile mâini responsabilitatea preparării lor. Aşa au ajuns să deschidă, doi ani mai târziu, Nood Food, un laborator cu produse alimentare „curate”, aşa cum spun ei.

„Am început în primăvara lui 2017 să căutăm un loc şi l-am făcut funcţional spre sfârşitul anului 2017. În curând facem trei ani. Am început cu deserturi, apoi am început să producem şi tarte sărate cu diverse umpluturi, biscuiţi, iar pentru evenimente avem mousse-uri, salate, aperitive. Nu aveam neapărat o înclinaţie spre zona alimentară niciunul din noi”, a povestit Cristina Pârlitu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Primele comenzi au venit în urma participării la târguri precum Mezanin Market sau Dichisar. Laboratorul Nood Food se află în Bucureşti, pe strada Clucerului, în zona Domenii, un punct strategic din punct de vedere al livrărilor pentru ei, ţinând cont că cele mai multe comenzi vin din zona de nord a oraşului. Modelul de funcţionare al Nood Food este de a lucra pe comandă, fără un punct de desfacere propriu-zis, însă cei doi antreprenori iau în calcul ca, la un moment dat, în următorii doi-trei ani, să deschidă un astfel de spaţiu pentru vânzare, deoarece au primit solicitări din partea clienţilor.

„Investiţiile iniţiale au fost de 20.000 de euro, bani pentru punerea în funcţiune a laboratorului, pentru marketing şi deschiderea site-ului. În 2019 am avut o cifră de afaceri de 48.000 de euro, planul pentru 2020 era să o dublăm. Din cauza pandemiei, pentru că multe dintre cafenelele cu care lucram nu mai există, a trebuit să ne redesenăm aşteptările”, a spus Răzvan Clapa.

Pentru produsele Nood Food, preţurile pornesc de la 50 de lei – aproximativ un kilogram de biscuiţi, şi pot ajunge la 250 de lei – un tort de două kilograme. Tot ce înseamnă ciocolată se vinde foarte bine, iar produse precum banana bread sau quiche-uri sunt de asemenea foarte comandate, mai ales în perioada de Crăciun.

Până au transformat Nood Food într-un business, Cristina şi Răzvan au schiţat un plan de afaceri, au citit zeci de carti, au participat la cursuri şi întâlniri de business start-up, au accesat programe de educaţie antreprenorială şi au absorbit sfaturi de la antreprenori mai vechi sau mai noi.

„Ba chiar am facut şi cursuri de cofetar-patiser, pentru că nu ne permiteam să angajăm pe cineva atunci. Dar a meritat fiecare weekend care era doar o zi normală de lucru şi fiecare vacanţă amânată pe termen nedeterminat”, spun cei doi antreprenori.

Astăzi, Cristina Pârlitu este cea responsabilă cu crearea reţetelor, iar Răzvan Clapa se ocupă de partea administrativă din spatele Nood Food. În laborator le sunt alături trei persoane. Dincolo de comenzile pe care le primesc de la persoane fizice, ei au şi un parteneriat cu reţeaua Fru Fru, în magazinele căreia vând banana bread şi negresă cu fistic.

„Ne dorim să lucrăm mai mult cu cafenele, grădiniţe şi să deschidem la un moment dat propriul bistro.”

Pentru produsele Nood Food, preţurile pornesc de la 50 de lei – aproximativ un kilogram de biscuiţi, şi pot ajunge la 250 de lei – un tort de două kilograme.


ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania