Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cristina Ranzburg a creat Livada cu Fericire, un spaţiu lângă pădurea Corbeanca unde a organizat peste 50 de petreceri pentru copii în trei luni de activitate

06.10.2022, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ „Îmi propun să dezvolt acest business, să putem construi o locaţie acoperită unde se pot adăposti mult mai mulţi oameni şi vreau să organizez multe petreceri“.

Cristina Ranzburg a combinat ideea venită de la copiii ei cu jobul său de organizare de evenimente şi a creat Livada cu Fericire, un spaţiu lângă pădurea Corbeanca unde sunt organizate petreceri pentru copii. Investiţia iniţială nu a fost una semnificativă, spaţiul fiind deja proprietatea familiei, însă antreprenoarea vrea să construiască şi un spaţiu acoperit, având 10.000 de euro bugetaţi pentru acest proiect.

„Livada cu fericire este un loc pentru a petrece aniversări de copii, petreceri, dar şi teambuildinguri. Locul este la liziera pădurii Corbeanca, la marginea pădurii. Clienţii sunt încântaţi de verdeaţă, de pomii fructiferi. Influenţa celor doi copii ai mei a atras această idee. Am pus-o în practică în iulie 2022“, a spus Cristina Ranzburg.

De altfel, înainte de propriul business, ea organiza evenimente însă la domiciliul clienţilor. Având o livadă la dispoziţie, fiind un spaţiu deţinut de familia soţului ei, antreprenoarea a decis să pornească un brand de la această idee. Planurile de investiţii urmăresc inclusiv zona de design al livezii.

„Nu am avut o bază de clienţi, am pus ideea în practică, am început să fac promovare pe reţelele de socializare, prin prieteni şi am început să am foarte multe cereri. Se pot organiza evenimente şi în cursul săptămânii, şi în weekend. Spaţiul nostru se închiriază cu servicii de katering. Perioada a fost destul de încărcată, dar a fost o experienţă foarte frumoasă“, a mai spus Cristina Ranzburg.

Evenimentele se pot organiza şi în cursul săptămânii, dar şi în weekend. Pe zi pot fi organizate două petreceri, fie dimineaţa, fie seara. Un preţ mediu pentru una dintre cele două variante ar fi de până la 1.200 de lei.

„Îmi propun să dezvolt acest business, să putem construi o locaţie acoperită unde se pot adăposti mult mai mulţi oameni şi vreau să organizez multe petreceri. Pregătim locul, putem pune la dispoziţie şi aranjamente, cum ar fi baloane, ghirlande.“

„Capacitatea noastră este de 30 de persoane. Cred că am organizat peste 50 de petreceri de când am început, doar pentru copii“, a mai povestit antreprenoarea.

Noul spaţiu acoperit va presupune o investiţie de 10.000 de euro şi va avea o capacitate de circa 60 de persoane. Dacă în prezent evenimentele pot fi organizate până în octombrie, în funcţie de vreme, fiind în aer liber, locaţia acoperită va reduce limita legată de sezon.

„Nu am avut teamă, am avut încredere, am putut duce ideea la bun sfârşit. Pentru mine a fost o prioritateă. Ne diferenţiază spaţiul în sine, faptul că este la marginea pădurii.

Am avut feedback bun, clienţii se atrag unii pe ceilalţi, sunt foarte mulţumiţi că sunt înconjuraţi de verdeaţă, vara nu este aşa de cald.  Este un trend al evenimentelor organizate în spaţii deschise, părinţii îşi doresc să-i aducă pe copii la aer liber“, a mai spus fondatoarea Livezii cu fericire.

Disciplină şi încredere în propria idee sunt caracteristicile esenţiale ale unui om de business, în viziunea Cristinei Ranzburg.

„Experienţa anterioară în acelaşi domeniu m-a ajutat foarte tare. Antreprenorii să fie atenţi la disciplină, la încredere, iar dacă ei cred în ideea lor, vor reuşi. Fără muncă, nu există rezultate“, a concluzionat antreprenoarea.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone