♦ Businessul a fost deschis în 2019, însă magazinul online a fost lansat în 2020, fiind astăzi cel mai important canal de vânzare al afacerii, de unde vin cele mai multe comenzi.
Matca, un mic producător de parfumuri artizanale din Sibiu, pornit de Georgiana Ştefănoaei şi Sebastian Ţiplea, a ajuns să fie prezent astăzi în 17 magazine din ţară şi din afară, două dintre acestea fiind în Austria şi Norvegia.
Businessul a fost deschis în 2019, iar un an mai târziu a fost lansat şi site-ul Matca, care astăzi reprezintă principalul canal de vânzare al businessului, de unde vin cele mai multe comenzi. Planurile de expansiune nu se opresc însă aici, spune Georgiana Ştefănoaei, şi vizează şi alte pieţe în care să intre cu brandul Matca.
„Ţine foarte mult de noi să participăm la cât mai multe târguri din Europa ca să putem accesa mai multe pieţe. De acolo vom începe. Pe cele două pieţe am ajuns pentru că ei ne-au contactat pe noi”, spune Georgiana Ştefănoaei. Ea adaugă că o importantă contribuţie la expnasiunea businessului au avut-o clienţii şi recomandărilor lor, datorită cărora au şi intrat în anumite magazine.
„Multe dintre magazinele în care suntem prezenţi au venit ele către noi, din ce mi-au spus partenerii când am început colaborările, ei au aflat de la clienţi, care au întrebat de parfumurile Matca şi atunci ei au dat curs solicitării clienţilor lor şi au ajuns la noi”, adaugă ea. De asemenea, odată cu cererea a crescut şi capacitatea de producţie. Matca produce circa circa cinci litri de parfum în fiecare lună, însă cu diferite arome şi gramaje.


Brandul numără 10 parfumuri, dar un total de 30 de articole, având şi alte tipuri de produse precum lumânări parfumate, odorizante de cameră şi altele. Producţia a pornit din propria sufragerie a celor doi antreprenori, apoi s-a mutat într-un atelier ca mai apoi să se mute într-un spaţiu şi mai mare. În tot acest timp, profitul businessului a fost reinvestit pentru a se putea dezvolta.
Anul trecut, Matca a avut venituri de 600.000 lei, având o creştere de 40% în fiecare din ultimii ani. Pentru anul acesta, Georgiana Ştefănoaei se aşteaptă la venituri de peste 1 mil. lei.
Pe lângă partea de retail şi magazinul online, businessul se concentrează şi pe segmentul de corporate, pentru care creează diferite pachete. Zona de corporate reprezintă 40% din business, iar restul zona de retail şi online.
Georgiana Ştefănoaei spune că lucrează în prezent la dezvoltarea unei game de produse cosmetice pentru piele şi ten. Dezvoltarea unei astfel de game va necesita un spaţiu de producţie mai mare.
„Peste trei ani, sperăm să avem propria noastră fabrică şi visăm la un magazin propriu Matca, unde rafturile să fie pline cu produsele noastre”, mai spune Georgiana Ştefănoaei.



Brandul Matca numără zece parfumuri, dar un total de 30 de articole, având şi alte tipuri de produse precum lumânări parfumate, odorizante de cameră şi altele.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE