♦ Amis de la Fête a apărut în 2019 ca o afacere de familie bazată pe vânzarea de brânză raclette şi vinuri franţuzeşti. Astăzi, în portofoliu sunt peste 100 de tipuri de brânzeturi internaţionale.
După şase ani de la debutul în business, Oana Moşanu şi Aurelien Marie, fondatorii Amis de la Fête, un business cu brânzeturi şi vinuri internaţionale, sunt în plin proces de mutare într-un spaţiu mai mare în centrul Bucureştiului şi au planuri să extindă conceptul pus pe piaţa românească şi în alte zone, atât din Capitală, cât şi din alte oraşe.
„A fost un moment plin de provocări în 2020, pentru că am trecut şi prin perioada pandemiei. A trebuit să ne adaptăm constant, să fim flexibili, să înţelegem ce se întâmplă, ce nevoie au consumatorii noştri şi iubitorii de brânzeturi la momentul respectiv. Văzând ce se întâmplă cu pandemia, am lansat şi un magazin online. Pasul firesc a fost să deschidem şi o unitate fixă, care a venit în februarie 2022. De curând, am încheiat contractul acolo şi acum suntem în proces de mutare. Am avut încredere în ce propunem ca produs şi ca experienţă pentru clienţii noştri”, a spus Oana Moşanu, cofondatoarea Amis de la Fête.
În prezent, businessul continuă povestea prin comenzile online, însă stocurile sunt limitate până la mutare. Spaţiile vizate de antreprenori sunt cele din centrul Bucureştiului, în zona Victoriei, Romană sau Universitate. „Clienţii noştri sunt conviviali, vor să găsească o comunitate în momentul în care vin şi achiziţionează brânzeturile de la noi sau servesc o porţie de raclette”, a completat Oana Moşanu.
Astfel, noul spaţiu va fi o fromagerie-bistro, într-un spaţiu mai încăpător, unde oamenii pot degusta tipurile de brânzeturi, dar vor primi în acelaşi timp şi sfaturi privind alegerea de vin sau de brânzeturi potrivite pentru fiecare eveniment.
„Vedem tot mai mulţi oameni interesaţi să includă şi pentru sărbătorile precum Paşte sau Crăciun produse internaţionale, să construiască o întreagă experienţă gastronomică. În piaţa din România vedem tot mai mulţi producători care lansează brânzeturi maturate ceva mai sofisticate, mai lucrate, mai studiate, sunt semnale bune că se pot face lucruri şi aici pe termen lung”, a mai remarcat antreprenoarea.
Cifra de afaceri a Amis de la Fête în 2024 a fost de 300.000 de euro, în creştere cu circa 20% faţă de anul anterior. Pentru anul acesta, antreprenorii vor o creştere de 10% la afaceri.
„Amis de la Fête în trei-cinci ani sperăm să devină un brand consolidat nu doar în Bucureşti, ci şi la nivel naţional, chiar o axă de dezvoltare pe care o vom începe cât de curând va fi să avem un colţ Amis de la Fête în diferite locaţii din Bucureşti, ca un pop-up fromagerie. Suntem şi în căutare activă de noi parteneri şi investitori care să ne ajute să ducem conceptul acesta mai departe, cu atât mai mult cu cât vedem că există cerere. Imaginează-ţi o vitrină Amis de la Fête într-o brutărie, pentru că se ştie că brânza merge foarte bine cu bagheta sau într-un restaurant franţuzesc”, a concluzionat Oana Moşanu.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE