♦ „Am ales căni produse la Cluj, cafeaua o luăm de la prăjitorii locale. Avem bere Zăganu. Ţinem mult să susţinem producătorii locali.“
Raluca şi Andrei Şerbănescu au deschis în aprilie 2025 cafeneaua Matera, situată pe Bulevardul Aviatorilor din Capitală, după o investiţie de 40.000 de euro finanţată din surse proprii, familie şi prieteni. „După aproape 20 de ani de corporaţie există un moment în care lucrurile se aliniază, în care visele trebuie să se împlinească, şi aşa am început să ne gândim să facem acest proiect“, a povestit Raluca Şerbănescu, în prima ediţie a emisiunii Afaceri de la zero filmată „acasă“ la un mic antreprenor.
Ideea cafenelei a pornit de la Andrei, pasionat de cafea, care nu găsea o cafenea pe gustul lui în drumul spre serviciu.
Numele „Matera“ provine de la un oraş italian, o destinaţie descoperită într-o vacanţă, dar care le-a rămas în minte celor doi. „Este un oraş foarte vechi, locuit de peste 10.000 de ani, săpat în stâncă. Ne-am dorit ca şi cafeneaua noastră să fie o destinaţie în sine.“
Un element de diferenţiere îl reprezintă colaborarea cu furnizori locali: „Am ales căni produse la Cluj, cafeaua o luăm de la Guido şi Nomonym prăjitorii româneşti. Ţinem mult să susţinem producătorii locali.“ Cănile vin şi cu un mesaj personalizat, care dezvăluie o destinaţie de vacanţă: „Oamenii sunt încântaţi, fiecare cană spune o poveste.“
Un espresso începe de la 11 lei, dar preţul reflectă locaţia, calitatea cafelei şi alegerea furnizorilor. „Nu te îmbogăţeşti dintr-o cafenea, dar oferi experienţă.“ În zilele aglomerate, ea şi soţul său lucrează împreună ca barista: „Avem noroc unul cu altul. El încă e în corporaţie, dar vine în weekend. Tot ce înseamnă HR, marketing, operaţional – sunt la tine în mână. Dacă nu reuşeşti tu, nu merge.“
Însă primele rezultate au fost peste aşteptări: „Prima lună a fost un succes. Ne-au spus mulţi prieteni că o să fie greu, dar noi am crezut în locul acesta.“
Într-o zonă cu multe cafenele, Matera se bucură, după cum spune fondatoarea cafenelei, de clienţi care apreciază locaţia mică, prietenoasă, dar care vor în acelaşi timp să susţină un business mic. Matera are puţine locuri, dar clienţii au început să se extindă chiar pe trotuar, iar terasa a fost o necesitate. Planurile de viitor includ posibilitatea extinderii, dar „fără grabă – important e să faci bine ceea ce faci“.
Pentru Raluca Şerbănescu, ideea de antreprenoriat nu este nouă, iar activitatea zilnică şi interacţiunea cu clienţii îi dau foarte multă energie.
„Întotdeauna mi-am dorit asta. Mă vedeam alegând lucruri frumoase din lume şi oferindu-le într-un loc al meu. E muncă multă, dar şi satisfacţii mari. Sperăm ca anul acesta să fie doar începutul.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE