Cristina-Anca Urziceanu are 31 de ani şi este artist, cu specializarea în design vestimentar. Acesta este şi domeniul în care a încercat pentru prima dată ideea de antreprenoriat, în 2019, cu proiectul Introvert, dar ideea nu a funcţionat. În loc să se descurajeze, Cristina a reinventat Introvert şi a migrat spre zona de bijuterii de ceramică. Lucrurile s-au legat, aşa că acum Introvert nu mai este numele unui proiect care nu a mers, ci o lecţie despre determinarea de a merge mai departe.
„Povestea Introvert a început prin anul 2019, doar că era un cu totul alt proiect. Eu sunt de meserie designer vestimentar, am terminat Facultatea de arte pe Secţia de modă, iar după ce am terminat facultatea mi-am dorit să duc mai departe ceea ce am învăţat printr-un business”, spune Cristina-Anca Urziceanu, fondatoarea Introvert, în noul episod al emisiunii Afaceri de la Zero.
Cristina spune că au fost mai multe motive care s-au transformat în piedici. Lipsa de experienţă, cunoştinţele puţine de antreprenoriat sau piaţa foarte competitivă ar fi câteva dintre ele. După câţiva ani de „bâjbâială”, Cristina şi-a dat seama că este momentul să îi pună capăt acestei încercări. „Da, am luat-o ca pe o foarte mare tragedie la momentul respectiv. A fost un foarte mare eşec atunci, n-am ce să spun, dar odată cu trecerea timpului am înţeles că acea perioadă din viaţa mea a fost o experienţă din care am avut foarte multe lucruri de învăţat.” Iar apoi, spre sfârşitul pandemiei a urmat o întâlnire care avea să o ducă pe Cristina din nou pe calea antreprenoriatului: ceramica. „M-am înscris la un curs de ceramică, la un atelier relativ aproape de casă, dar dintotdeauna am fost fascinată de domeniul ceramicii.” Momentul a produs un declic. „A fost pentru prima oară când am redescoperit bucuria de a crea, de a face ceva cu propriile mâini, iar de acolo lucrurile au început să se mişte foarte uşor, de la sine, contrar modului foarte poticnit din proiectul anterior.“
„Am luat-o, bineînţeles, ca pe un semn şi am început să cunosc din ce în ce mai mulţi oameni din domeniu. Cred că am fost şi foarte norocoasă, pentru că de la bun început am dat de nişte oameni foarte faini, care m-au primit cu braţele deschise în atelierele lor şi care au fost deschişi să împărtăşească din secretele proceselor lor creative.”
Apoi lucrurile s-au legat. „Fix în perioada respectivă am cunoscut-o şi pe colega mea de atelier care şi ea, la rândul ei, îşi căuta pe cineva cu care să-şi împartă spaţiul şi bineînţeles, cheltuielile şi responsabilităţile.” Dacă primele experimente cu ceramica au fost obiecte de veselă, în ultimul an creativitatea Cristinei a luat forma bijuteriilor din ceramică. Iar formele sunt adesea inspirate de ceea ce o înconjoară, marea fiind o muză evidentă pentru Cristina, născută în Constanţa.
„Dar mă inspir şi din alte elemente naturale, cum ar fi nervurile frunzelor, petalele florilor şi aşa mai departe. Şi îmi place în general să iau mai multe elemente care îmi plac, să le combin şi să creez aceste forme organice care invită cumva spre imaginaţie. Tocmai asta îmi şi place atunci când interacţionez cu clienţii, pentru că fiecare are o perspectivă diferită.”
Dacă partea de creativitate este nativă, partea mai dură a unei mici afaceri, de la contabilitate la birocraţie, a fost gestionată cu ajutorul familiei, unii membri fiind la rândul lor antreprenori.
„Este liniştitor să ştii că ai pe cineva la care poţi să apelezi oricând pentru un sfat sau să ţi se ofere o soluţie.”
Acum, bijuteriile Introvert pot fi găsite în librăriile Cărtureşti, dar şi în magazine de designeri locali din Bucureşti, Cluj, Constanţa şi Sibiu. Planul este ca în viitorul apropiat să existe şi un site prorpiu, dar între timp există Instagramul.
„Cred că prin perseverenţă şi fiind acolo prezent constant la un moment dat lucrurile se leagă. La orice început este mai dificil, dar odată ce oamenii încep să te cunoască, devine din ce în ce mai uşor”, dă asigurări Cristina.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE