Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Dadiana şi Petru Cosmin Rîtea au ajuns cu brandul de textile Lampadaria în reţeaua Cărtureşti şi în alte librării din România. „Vrem să ne păstrăm structura de business de familie“

04.05.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Lampadaria a generat în 2021 o cifră de afaceri de aproximativ 250.000 de lei (50.000 de euro), ceea ce a însemnat o creştere de patru sau chiar cinci ori faţă de anul precedent.

Dadiana şi Petru Cosmin Rîtea sunt doi antreprenori care au făcut din brandul de obiecte textile Lampadaria un business care le-a adus venituri de 250.000 de lei în 2021. Ideea iniţială a fost ca afacerea să fie de fapt una cu lămpi, ceea ce explică şi numele. Traiectoria a fost însă schimbată, iar în cele din urmă cei doi tineri din Cluj-Napoca au ales să imprime obiecte de decor în propriul atelier de creaţie.

„Astăzi, Lampadaria face produse home & deco - perne, tablouri, traverse pentru masă, dar şi produse destinate copiilor, huse de carte, borsete, portfarduri“, a povestit Dadiana Rîtea la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

De profesie, Petru Cosmin Rîtea este inginer, iar Dadiana este designer. Aşa se explică şi de ce, în business, el este responsabil de administrare şi de organizare, în vreme ce ea este mintea creativă.

„De partea de print ne ocupăm noi, dar pentru cusut colaborăm cu ateliere. Uneori însă mai preluăm şi din etapele de producţie tot noi, atunci când sunt perioade foarte aglomerate. Este foarte important ca materialele să aibă o textură plăcută, aşa le alegem“, explică Dadiana.

Ca preţuri, o pernă de catifea Lampadaria de exemplu este 69 de lei, o husă de carte - 39 de lei, o husă de laptop - 70 de lei. Aproape orice produs, dacă nu este în set, costă sub 100 de lei. Alina-Elena Vasiliu

„Suntem prezenţi în online cu un magazin propriu, dar şi în magazine fizice precum cele din reţelele Cărtureşti, CLB (Compania de Librării Bucureşti - n. red.), Bookstory. Mergem frecvent, de asemenea, şi la evenimente de design. Clienţii vin la târguri ca să ne cunoască şi personal, să asocieze brandul cu un chip, ne plac aceste interacţiuni.“

Lampadaria a generat în 2021 o cifră de afaceri de aproximativ 250.000 de lei (50.000 de euro), ceea ce a însemnat o creştere de patru sau chiar cinci ori faţă de anul precedent. Iar perspectivele sunt optimiste, ţinând cont că anul acesta a început chiar mai bine decât anul trecut. Oricât de mult ar creşte businessul lor, Dadiana şi Petru Cosmin Rîtea şi-au propus un lucru:

„Vrem să ne păstrăm structura de business de familie, să avem un mediu armonios în care să lucrăm. Vrem de asemenea să ajungem la nivel internaţional, trebuie să învăţăm şi noi mecanismul“, a adăugat Dadiana.

Businessul a început cu un proiect pentru o finanţare cu fonduri europene, apoi lucrurile s-au legat armonios. La capătul unor investiţii de 50.000 de euro, din care 40.000 de euro accesaţi din fonduri europene, iar restul economii personale, familia Rîtea a pornit afacerea cu trei angajaţi şi cu câţiva colaboratori, pe drumul manufacturii.

TotuÅŸi, ÅŸi experienÅ£a ÅŸi-a spus cuvântul, pentru că niciunul dintre cei doi fondatori nu era la prima afacere. Dadiana a mai făcut antreprenoriat în domeniul designului vestimentar, iar Petru Rîtea a avut o afacere de livrare de mâncare vreme de ÅŸase ani. 

 

O pernă de catifea Lampadaria este 69 de lei, o husă de carte - 39 de lei, o husă de laptop - 70 de lei. Aproape orice produs, dacă nu este în set, costă sub 100 de lei.

 

 

 

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiÅ£ie, curaj ÅŸi determinare. PoveÅŸtile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF ÅŸi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ ÃŽn România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi ÅŸi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaÅ£i, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania