Afaceri de la zero

Dan Cornea, fondator Bambooda: Produsele Bambooda se găsesc online pe site-ul nostru, pe eMAG Marketplace şi la câţiva colaboratori din ţară, urmând ca, în funcţie de evoluţie, să ne extindem. Suntem în diferite stadii ale discuţiilor cu magazine de retail şi cash & carry, dar până în acest moment nu s-a concretizat nimic.

Afaceri de la zero. Dan Cornea a creat brandul de hârtie igienică din bambus Bambooda, în care a investit 25.000 de euro: „Suntem în discuţii cu magazine de retail şi cash & carry“

30.11.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Dan Cornea, cu experienţă în in­dustria navală, a luat dru­mul antreprenoriatului anul acesta, după două decenii de navigat pe apă, când i-a venit o idee inspirată din călătoriile sale.

„După 20 de ani pe mările şi oceanele lumii, făcând practic înconjurul lumii de tot atâtea ori, am observat că România merge cu paşi prea mici spre protejarea mediului înconjurător“, spune Dan Cornea.

Aşa că s-a gândit să creeze chiar el o alternativă la hârtia care rezultă din tăierea copacilor şi a conceput Bambooda, un brand de hârtie igienică din bambus. Materia primă provine din provincia Sichuan din China, recunoscută pentru acest tip de plantaţii.

„Bambusul este una dintre plantele cu cea mai rapidă creştere din lume, oferind o alternativă ecologică pentru copacii tăiaţi şi care poate fi reînnoită rapid. Bambooda este fa­bricată 100% din celuloză de bambus, com­plet albă, în trei straturi, conţine 330 de foi, are zero ambalaje din plastic şi este mult mai rezistentă la rupere“, explică Dan Cornea.

Rolele de hârtie igienică vin împa­cheta­te individual în hârtie reciclabilă imprimată cu cerneluri pe bază de soia. Antreprenorul a investit aproximativ 25.000 de euro în această idee, inspirată din branduri inter­naţionale, iar producţia are loc în China, unde a identificat un producător cu ex­perienţă în acest segment.

Primul lot a ajuns în România la începutul lui februarie 2020.

„Momentan, nu avem angajaţi, suntem im­plicaţi doar în familie, dar suntem dornici să an­ga­jăm dacă vom creş­te sufi­cient. Pro­duse­le Bambooda se găsesc on­line pe site-ul nos­tru, pe eMAG Marketplace şi la câţiva colaboratori din ţară, ur­mând ca, în funcţie de evolu­ţie, să ne ex­tin­dem. Suntem în diferite stadii ale discu­ţiilor cu magazine de retail şi cash & carry, dar până în acest mo­ment nu s-a concretizat nimic“, spune Dan Cornea.

O rolă de hârtie igienică Bambooda cos­tă 1,8 lei, iar o cutie cu 36 de role are un preţ de 149 de lei. Produsele se livrează prin cu­rier, iar la fiecare cutie livrată, echipa Bambooda plantează un copac.

„Prin proiectul Bambooda, ne propu­nem să plantăm cel puţin 1.000 de copaci, cu obiective ambiţioase pentru anii următori.“

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O rolă de hârtie igienică Bambooda costă 1,8 lei, iar o cutie cu 36 de role are un preţ de 149 de lei. Produsele se livrează prin curier, iar la fiecare cutie livrată, echipa Bambooda plantează un copac.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania