Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Dan Lazăr, un fost jucător de tenis, se aşteaptă să facă primul milion de euro din baloane care acoperă terenuri de sport şi corturi pentru evenimente

04.07.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Investiţia într-un miniteren de fotbal acoperit cu balon presostatic este de aproximativ 50.000 de euro.“

Dan Lazăr, un fost jucător de tenis, pornea la numai 21 de ani pe calea antrepre­no­ria­tu­lui cu o şcoală de tenis în Bucu­reşti – Tennis Hero, care în numai câţiva ani de la lansarea din 2015 a ajuns la o medie de 200 de cursanţi, majo­ritatea copii. De altfel, Dan Lazăr spune că a gândit  din start acest business pentru a-i ajuta pe copii să meargă către sport, iar ulterior din nevoile de bază ale şcolii de tenis businessul său principal s-a dus în zona de comerţ al baloa­nelor presostatice şi a corturilor pentru evenimente, pentru care există cerere foarte mare pe piaţa locală, însă oferta este restrânsă.

„Am realizat că există cerere foarte mare pen­tru corturile de evenimente şi pentru ba­loa­nele presostatice, care acoperă spaţiile deschise, inclusiv terenurile de sport şi care asigură o temperatură optimă în sezonul rece. Anul trecut am vândut patru astfel de echipamente, iar anul acesta ne aşteptăm deja la o cifră de afaceri de un milion de euro“, a spus Dan Lazăr, fondatorul companiei Hero Holdings.

În prezent, umbrela Hero Holdings aco­peră şcoala de tenis (Tennis Hero), busi­nessul cu baloane presostatice (Covers Hero) şi un business imobiliar (Properties Hero).

Preţurile baloanelor variază în funcţie de dimensiune, iar unele dintre ele pot ajunge până la 7.000 de metri pătraţi. Ele sunt utilizate în zona de sport, de organizare de evenimente, dar pot fi folosite şi ca depozite, ca spaţii temporare de comerţ, astfel că piaţa poate ajunge şi la câteva sute de mii de bucăţi. În România, comanda medie este de circa 50.000 de euro, potrivit antreprenorului.

Dan Lazăr spune că businessul a pornit de la pasiunea sa pentru tenis. El a jucat tenis de performanţă timp de nouă ani, iar în 2011 a devenit vicecampion naţional al României.

„Tenisul a jucat un rol foarte important în dez­voltarea mea. Este un sport pe care l-am prac­ticat din copilărie, iar în 2011 am reuşit să ajung vicecampion naţional. Pasiunea m-a dus către zona de business. În 2015, la 21 de ani, am deschis şcoala de tenis pentru copii. Astfel, am învăţat foarte multe lucruri: să lu­crez cu clienţii, să încasez facturi, să vând serviciile sau să fac promo­va­re on­line. Acum, uitându-mă în spa­te, nu cred că aş fi putut să fac altceva.“

Businessul s-a concentrat pe de o parte pe generarea de profit, iar pe de altă parte şi pe generarea unui imbold în rândul tinerilor de a se apuca de prac­ticarea acestui sport. Antrepre­norii Dan Lazăr şi Carla Georgescu au oferit lecţii de tenis gratuite pentru copii care nu aveau posibilităţi şi prima lecţie de tenis gratuită tuturor copiilor, indiferent de posibilităţi.

„Acest lucru a generat un impact major. Mulţi copii au venit la o lecţie demonstrativă la noi, iar asta le-a stârnit apetitul pentru acest sport. Tenisul a avut un impact asupra lor datorită nouă.“

A doua linie de business, prin care înde­pli­nesc rolul de distribuitori de corturi pentru evenimente şi baloane presostatice, a pornit de la o necesitate. În timpul iernii, antrepre­no­rii aveau nevoie de baloane care să acopere te­re­nul de tenis, pentru ca jucătorii să poată bene­ficia de condiţii cât mai bune în timpul jocului.

Atunci şi-au dat seama că oferta era prea mică, iar problemele prea mari. Au cumpărat echipamente produse din materiale cu o re­zis­tenţă scăzută, care s-au destrămat sau nu ţi­neau de cald. După câteva cercetări au ob­servat cât de incipientă este piaţa în acest sector. În final au făcut un parteneriat cu o fa­brică din Italia şi s-au gândit să faciliteze şi accesul altor companii româneşti la aceste echipamente.

„Noi suntem distribuitori pentru corturi, primim comenzi şi le livrăm. Colaborăm cu patru fabrici, din România, Italia, Germania şi Belgia. În România este produsă structura metalică, structura de aluminiu este produsă în Germania şi membranele sunt produse în Italia. Clienţii pentru baloane vin preponde­rent din zona privată, în special cluburile sportive, care au o nevoie acută, şi am început să primim din ce în ce mai multe cereri şi pentru corturi pentru evenimente“, a mai spus Dan Lazăr.

Echipamentele sunt distribuite la nivel naţional, majoritatea cere­rilor venind din afara Capitalei. Cumpăratorii sunt împărţiţi în do­uă categorii: investitorii pri­vaţi din oraşele mari şi institu­ţii publice din oraşele mici.

Antreprenorul spune că prin­cipalul motor de creştere al companiei este fotbalul, 75% din cereri venind din partea investito­rilor în terenuri de fotbal, care au nevoie de baloane presostatice. Restul cererii, (20%) vine pentru acoperirea tere­nurilor de tenis, iar 5% pentru spaţiile de înot.

„Investiţia într-un mini teren de fotbal acoperit cu balon presostatic este de aproximativ 50.000 de euro.“

Având în vedere cererea în creştere, în 2020 Dan Lazăr estimează o o creştere de cel puţin cinci ori a cifrei de afaceri. „În septembrie plec în Australia, pentru un potenţial contract cu armata Australiei pentru nişte corturi de campanie care se asamblează foarte repede şi ar fi un contract de peste 10 milioane de euro.“ Tot de Australia se leagă şi a treia iniţiativă a antreprenorului, care ar urma să dezvolte împreună cu alţi parteneri un proiect imobiliar în Australia.

 

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania