Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Daniel Jolţa a plecat din industria construcţiilor şi a deschis Atelier Lignum, un business în producţia de tocătoare din lemn, în care a investit aproape 40.000 de euro

27.03.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În cele trei luni din 2019 în care a vândut producţia din Atelier Lignum, Daniel Jolţa a avut o cifră de afaceri de aproximativ 10.000 de euro.

Daniel Jolţa, de meserie ingi­ner constructor, avea mai mulţi ani de experienţă în do­menii precum construcţii şi automotive, când a decis să de­vină antreprenor, valorificând pasiunea pen­tru procesarea lemnului. Aşa a apărut, în toamna anului 2019, Atelier Lignum, un atelier amplasat în Oradea, unde Daniel Jolţa produce platouri, tocătoare şi tăvi din lemn.

„Povestea îşi are geneza în anul 2014, când a încolţit în mine dorinţa de a avea, într-o bună zi, atelierul meu de tâmplărie. În 2015 m-am hotărât să mă dedic integral industriei prelucrării lemnului, angajându-mă la o fabrică importantă din industria mobilei, aflată în Oradea“, spune Daniel Jolţa, în vârstă de 32 de ani.

La finalul anului 2018, s-a înscris la un curs de antreprenoriat, care s-a finalizat cu ob­ţinerea unui grant în valoare de aproape 150.000 de lei (peste 31.000 de euro – n. red.). Atunci, Daniel Jolţa a abandonat locul de mun­că pe care îl avea şi s-a aventurat în dome­niul antreprenoriatului, adăugând la investiţie încă aproape 6.000 de euro din surse proprii.

„Cu banii din finanţare, am început achi­zi­ţiile pentru atelier. Dar, pentru că timpul de livrare a utilajelor era destul de strâns, a tre­bu­it să apelez la prieteni şi cunoştinţe, în­chi­riind atelierele lor. Am reuşit să particip la Oradea Festifall (festival organizat în octombrie în Oradea – n. red.) cu pla­touri şi tăvi de servit. În primele do­uă zile din cele patru cât ţinea târ­gul, am vândut 90% din marfă, fiind nevoit să lucrez peste noap­te, pentru a avea cu ce să mă pre­zint următoarele zile“, spune Daniel Jolţa.

Perioada de amenajare a ate­lie­rului a fost cea mai grea din viaţa lui, povesteşte fondatorul businessu­lui din Oradea. În cele trei luni din 2019 în care a vân­dut producţia din Atelier Lignum, Daniel Jolţa a avut o cifră de afaceri de aproxi­mativ 10.000 de euro. Toate produsele sunt făcute având ca materie primă res­turile de cherestea ce ar urma să fie aruncate pe foc în fa­bricile de mobilă, astfel că antre­prenorul a reuşit să re­ducă puţin costurile de produc­ţie, iar marja de profit a fost de circa 65%.

„Am lucrat singur în 2019, iar în 2020 suntem doi angajaţi. Urma să angajăm a treia persoană, dar, având în vedere situaţia nefericită în contextul Covid-19, am amânat-o.“

Tot înainte de criza generată de epidemia de coronavirus, Daniel Jolţa începuse negocieri cu mai mulţi potenţiali distribuitori pentru tocătoarele şi platourile sale din lemn, însă totul a fost pus pe pauză.

„Strategia mea pe 2020 pentru business era participarea la cât mai multe târguri şi evenimente, pentru a creşte notorietatea brandului. Eram în discuţii cu restaurante şi mai multe magazine din malluri. Acum aşteptăm să vedem ce va fi după perioada aceasta. Am reanalizat strategia şi vom dezvolta mult mai rapid partea de mobilier pentru zona de zi a casei: mese de dining, măsuţe de cafea, rafturi şi soluţii de depozitare, băncuţe, tabureţi.“

Publicul cumpărător de produse sub brandul Atelier Lignum este format din clienţi cu venituri medii şi peste medie. Preţurile pornesc de la 65-70 de lei şi pot ajunge la 350-400 de lei, în funcţie de mărimea produslui, de complexitate, dar şi de tipul lemnului.

„Cu cât lemnul este mai rustic, cu mai multe noduri şi crăpături, cu atât e mai scump“, spune Daniel Jolţa.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania