Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Dar Emil Yaniv şi prietena lui s-au asociat într-un business cu saloane de înfrumuseţare şi au de gând să fondeze şi o academie de profil

09.11.2022, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Recent, cei doi antreprenori au investit într-un echipament pentru remodelare corporală care a costat peste 40.000 de euro ♦ Pentru a-l cumpăra, au accesat un credit de la BT Mic, iar acum se gândesc să achiziţioneze un echipament similar şi pentru celălalt salon.

Dar Emil Yaniv intrase deja în lumea antreprenoriatului şi avea mai multe experienţe la activ atunci când, în 2020, a ales să testeze un nou domeniu, cel al serviciilor de înfrumuseţare. Alături de prietena lui, care venea din această lume, a pus bazele unui salon în zona Basarab din Bucureşti, sub emblema Beauty Day. I-a urmat un al doilea spaţiu, în Pipera, iar acum se află în pregătire cel de-al treilea – şi ultimul, după cum spune Dar Emil Yaniv.

„Primul salon, cel din zona Basarab, l-am deschis în septembrie 2020, iar pe cel de-al doilea, din Pipera – în urmă cu patru luni. Nu ne adresăm doar femeilor, ci şi bărbaţilor. Avem servicii de coafor, frizerie, manichiură, remodelare corporală”, a povestit cofondatorul Beauty Day la emisiunea online de business ZF Afaceri de la zero. Prietena lui, asociată în afacere, lucra într-un alt salon, dar a ales să renunţe, aşa că s-au asociat în acest business. Ea a venit cu o echipă de oameni cu care au pornit la drum, iar el a contribuit cu experienţa în gestionarea unei afaceri. Investiţia a fost de 50.000-60.000 de euro pentru fiecare salon. „Investim cam tot ce obţinem, încasările pe care le generează primul spaţiu sunt de 50.000-60.000 de euro. Pentru cel de-al doilea încă mai aşteptăm.”

Investiţiile nu s-au încheiat însă odată cu deschiderile. Recent, cei doi antreprenori au mai investit şi într-un echipament pentru remodelare corporală care a costat peste 40.000 de euro.

Pentru a-l cumpăra, au accesat un credit de la BT Mic, iar acum se gândesc să achiziţioneze un echipament similar şi pentru celălalt salon. „Piaţa saloanelor de înfrumuseţare este foarte aglomerată, dar şi cererea este mare. Noi ne gândim şi la un al treilea spaţiu, care ar urma să fie în Dorobanţi.“ 

Acela va fi probabil şi ultimul salon al nostru, ne limităm la Bucureşti.”

Cunoscând deja mai multe domenii în care a testat antreprenoriatul, precum imobiliare, servicii de curăţenie, transporturi şi comerţ online, Dar Emil Yaniv spune că piaţa saloanelor de înfrumuseţare este provocatoare, mai ales pentru că angajaţii sunt foarte greu de găsit şi de păstrat. Este însă şi domeniul care l-a captivat cel mai mult dintre toate.

„Numărul clienţilor a crescut în timp, mulţi dintre ei au devenit de-ai casei. La salonul din Pipera, de pildă, o zonă de expaţi, vin mai mulţi străini. Avem multe tipologii de clienţi, dar majoritare sunt femeile. Valoarea bonului mediu achitat de femei este de 200-300 de lei. Gama de servicii variază de la 15-20 de lei până la câteva mii de lei.”

Beauty Day funcţionează cu şapte-opt angajaţi pe fiecare salon, însă nevoia este mai mare.

„Eu am lucrat o singură lună în viaţa mea în imobiliare şi mi-am dat seama că nu aş putea să fiu angajat, eu sunt făcut să fiu antreprenor. Sfatul meu pentru cineva care vrea să fie antreprenor este să se gândească dacă îşi poate asuma riscurile.”

Acum, visul lui Dar Emil Yaniv este să aibă un restaurant sau o cafenea, însă acesta este un plan la care se mai gândeşte. Deocamdată, şi-a propus să deschidă o academie de formare în domeniul frumuseţii, pentru care el şi prietena lui au făcut deja câţiva paşi. 

Valoarea bonului mediu achitat de femei este de 200-300 de lei. Gama de servicii variază de la 15-20 de lei până la câteva mii de lei.

 
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania