Afaceri de la zero

Afaceri de la zero: De ce a decis un tânăr din Cluj-Napoca să treacă de la un venit sigur ca angajat în IT ca să crească albine

23.07.2019, 16:04 Autor: Georgiana Mihalache

Ciprian Beu, un antreprenor din Cluj-Napoca, a folosit experienţa de IT-ist în dezvoltarea propriului business – Prisaca Transilvania, un brand de produse apicole pe care l-a dus la vânzări de aproape jumătate de milion de euro.

Ciprian Beu, un antreprenor din Cluj-Napoca, a folosit experienţa de IT-ist în dezvoltarea propriului business – Prisaca Transilvania, un brand de produse apicole pe care l-a dus la vânzări de aproape jumătate de milion de euro.

Mierea ia forma unor suplimente nutritive, produse cosmetice sau chiar suveniruri sub brandul Prisaca Transilvania într-o fabrică din Cluj, o afacere de familie înfiinţată în 2012 de antreprenorul Ciprian Beu. 

Ideea de business a pornit după ce antreprenorul a observat că în piaţa locală mierea nu era utilizată în mai multe forme, deşi exista cerere, mai ales pe partea de produse pentru copii. Aşa au apărut gamele de produse terapeutice pe bază de miere – spray-uri de gât, de nas, suplimente nutritive, alimente cum ar fi mierea, oţetul de mere şi miere, gama de cosmetice, dar şi suveniruri din miere şi lemn. În total, circa 150 de produse sunt astăzi sub brandul Prisaca Transilvania.

„Am profesat în domeniul IT încă din facultate. Experienţă în conducerea unei afaceri nu am avut, cu atât mai puţin într-o afacere în domeniul acesta aparte. Totuşi, consider că familiarizarea mea cu domeniul IT şi cu modul de lucru în acel domeniu a ajutat la implementarea de proceduri, tehnologii şi softuri care ne-au ajutat să evoluăm mai repede”, povesteşte Ciprian Beu, managerul general al Prisaca Transilvania.

Investiţia totală până în prezent în companie a fost de circa 150.000 de euro, antreprenorul atrăgând alături şi un alt partener, iar drumul până la recuperarea sumei a fost unul dificil. În 2018 însă, Prisaca Transilvania a ajuns la vânzări de 480.000 de euro, iar planurile urmăresc dezvoltarea unor produse noi.

Produsele din Prisacă pot fi găsite pe site-ul companiei, în circa 1.600 de farmacii şi magazine naturiste, în reţeaua de drogherii dm Drogerie Markt, dar şi la export, în ţări precum Germania, Franţa, Anglia, Spania, Italia sau Malta. „Cred că fără investiţia umana, banii cu siguranţă nu ne-ar fi adus aici. Pentru mine, echipa şi oamenii care s-au adunat în jurul nostru reprezintă factorii principali care au influenţat acest business”, a mai spus Ciprian Beu.

Produsele Prisaca Transilvania sunt fabricate la rece pentru a le păstra proprietăţile, iar volumul principal de vânzări este adus de gama de produse terapeutice, mai ales cele destinate copiilor. Cele mai căutate produse sunt două spray-uri de gât şi nas pentru copii şi adulţi pe bază de propolis şi miere.

Cererea din piaţă pentru produsele realizate la Cluj a dus la creşterea portofoliului, iar planurile pentru anul 2019 urmăresc dezvoltarea în zona de produse cosmetice şi terapeutice.

„Deşi România este unul dintre principalii producători şi exportatori de miere din Europa, consumul de miere pe cap de locuitor este unul dintre cele mai scăzute din continent, însă din fericire este pe un trend ascendent”, a mai adăugat Ciprian Beu. El a precizat că pe nişa produselor apicole cu efect terapeutic este mult loc de creştere, iar dacă mai mulţi antreprenori români ar paria pe această zonă, ar consolida piaţa, dominată în prezent de importuri.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania