Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. De la asamblare la producţie locală: Hebo Trailers, un start-up din Miercurea Ciuc, livrează 40-50 de trailere pentru căsuţe mobile în vestul Europei şi în România

16.02.2021, 00:08 Autor: Livia Gheorghe

♦ Proiectul Hebo Trailers a pornit în 2018 în Miercurea Ciuc, iar anul trecut cifra de afaceri a companiei a ajuns la 354.000 de lei, valoare de peste trei ori mai mare faţă de 2019 ♦ „Ne dorim ca pe viitor să producem mai multe tipuri de trailere, nu doar pentru căsuţe mobile.“

Povestea Hebo Trailers, un mic producător de trailere speciale pen­tru căsuţe mobile, a început în 2018, la Miercurea Ciuc, dintr-o necesitate de a asigura trans­por­tul pentru o altă afacere de la zero din lo­ca­litate, Eco Tiny House, producător de căsuţe.

„Proiectul a pornit în 2018, eu eram atunci angajată la Eco Tiny House din Mier­curea Ciuc, produceam căsuţe pe trailer şi mă ocupam cu vânzarea acestora, dar şi de achiziţionarea de materiale. Pentru că eram o fir­mă mică, mă ocupam cam de toate.  Ideea pentru Hebo Trailers a pornit dintr-o ne­ce­si­tate, noi cumpăram aceste trailere din Olan­da, am încercat să le luăm şi din Româ­nia, dar chiar dacă găseam producători, ei nu de­ţineau certificat de omologare europeană, iar noi am vândut câteva căsuţe în Germania şi nu puteau fi transportate acolo“, povesteşte Hen­rietta Kovács-Szécsi, cofondatoare a Hebo Trailers.

Pentru a cumpăra trailere care să poată fi înregistrate în orice ţară din UE, Henrietta Kovács-Szécsi spune că au găsit un alt producător olandez care deţinea certificat de omologare europeană, dar care avea un ter­men de livrare a remorcilor prea mare. Astfel, spune ea, pentru a avea produsele mai re­pe­de, componentele necesare erau lua­te din Olanda pentru a le asambla în România.

„Acest producător avea termene de li­vrare foarte mari, la început, de 6-8 săptă­mâni, apoi s-a ajuns la aproape ju­mă­tate de an. Aşa ne-a venit ideea să facem un contract de colaborare cu ei, să achiziţionăm toate compo­nen­tele necesare şi să le aducem în România pentru a le asambla în atelierul nostru pentru a nu mai aştepta atât de mult producţia unui trailer. Asta facem şi în prezent însă anul acesta ne-am propus să producem noi şasiurile remorcilor în ţară. Până acum am asamblat în jur de 50 de trai­lere. Timpul de asamblare depin­de de cerere, de stocurile noastre, în ge­neral este în jur de patru săptămâni“.

Henrietta Kovács-Szécsi spune că în prezent clientul principal al Hebo Trailers este firma Eco Tiny House, pentru care pro­duce trailere, însă proiectul se dezvoltă şi prin atragerea de noi clienţi, de parteneriate cu firme din alte sectoare de activitate.

„Deja suntem în discuţii cu mai mulţi clienţi din Bulgaria şi Grecia, tot producători de case mobile cărora le-am vândut căteva remorci. Aceste căsuţe nu sunt cumpărate doar ca locuinţă permanentă sau de vacanţă, ele pot fi birouri, baruri mobile, sau chiar şi cabinete medicale. Am avut un astfel de client. Cu cât este mai mare căsuţa, cu atât este mai greu de mişcat“.

Trailerele au platformă dreaptă, iar lungimea lor variază de la 5,4 metri la 8,4 metri. Henrietta Kovács-Szécsi adaugă faptul că preţul remorcilor depinde de lungimea acestora, de numărul axelor şi de kilograme, acesta începe de la aproximativ 2.700 de euro şi poate ajunge la 5.500 de euro.

Anul trecut, Hebo Trailers a vândut în jur de 40 de remorci în România şi în partea de Vest a Europei, piaţa principală aât pentru căsuţe, cât şi pentru trailere, iar unul dintre avantajele companiei din Miercurea-Ciuc este că deţine certificatele de omologare pe piaţa europeană astfel că poate trimite „coletele“ în toată Europa.

Modelul de business al partenerului olandez al Hebo Trailers include în zona de producţie şi remorci pentru bărci sau pentru transportul unor alte game de produse. „ Ne dorim ca pe viitor să putem produce şi noi mai multe tipuri de produse, nu doar pentru căsuţele mobile“.

În 2020, cifra de afaceri a Hebo Trailers a crescut de trei ori faţă de 2019 şi a ajuns la  354.000 lei. Firma are o echipă de patru angajaţi, dar aceasta se va mări atunci când vor produce şasiuri şi cererea va creşte. „În timpul pandemiei de COVID-19 am primit şi cereri de la mulţi antreprenori din HoReCa, ei căutau alternative care să le ţină businessul în mişcare, dar care să fie sigure într-o astfel de perioadă“.

Hebo Trailers are ambiţia să treacă de la asamblare la producţie locală pentru că fondatorii ştiu că doar prin proiecte locale pot creşte businessul românesc. „Ambiţia profesională pentru anul acesta este să putem produce aceste remorci în ţară, să nu mai depindem de alţi producători şi să putem creşte economia locală, să le oferim clienţilor mai multe produse într-un timp mai scurt“.

În timpul pandemiei de COVID-19 compania a primit cereri de la mulţi antreprenori din HoReCa. Ei căutau alternative care să le ţină businessul în mişcare, dar care să fie sigure într-o astfel de perioadă

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania