Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. De la blog de călătorii la turoperator: Mihai Luca organizează vacanţe în afara Europei şi a adunat în 2019 peste 120 de zboruri şi 650 de clienţi

16.02.2020, 16:31 Autor: Florentina Niţu

După 15 ani petrecuţi în consultanţă financiară, Mihai Luca a creat în 2018 agenţia Travelsmartinfo, care anul trecut a intermediat vacanţe de 1,2 milioane de euro.

Mihai Luca a lucrat aproape 15 ani în corporaţii, în domeniul consultanţei financiare, însă în 2015 pasiunea pentru călătorii şi experienţa acumulată după ce a vizitat peste 50 de destinaţii externe l-au determinat să renunţe la viaţa de corporatist şi să pornească un blog de călătorii. Blogul s-a transformat în 2018 în agenţie de turism, care în 2019 a ajuns la încasări de 1,2 milioane de euro (valoarea vacanţelor intermediate – n. red.).

„În 2015, având un bagaj de călătorii din via­ţa de corporatist, am decis să fac un blog unde să-mi scriu experienţele. Ulterior, în 2018, în vară, blogul s-a transformat într-o com­panie de turism, mai exact într-un tur­operator“, spune Mihai Luca, fondatorul Travelsmartinfo.

El îşi aminteşte că investiţia în crearea blo­gului a fost una minimă, de până în 1.000 de euro, iar investiţia în înfiinţarea busi­nes­sului a fost similară. Antreprenorul spune că procedurile de obţinere a avizelor şi a auto­rizaţilor nu sunt complicate.

Prima vacanţă a organizat-o la peste 10.000 de kilometri distanţă de România, în Columbia, iar experienţa, cazarea şi trans­portul i-au costat pe turişti circa 3.200 de euro. Au urmat excursii în Malaysia, Japonia, Pakistan, Alaska, Canada, Iordania, Ecuador sau în Insulele Galapagos. Serviciile Travels­martinfo se adresează în special clienţilor cu ve­nituri peste medie şi mari, însă Mihai Luca spune că a avut clienţi „de toate vârste­le şi profesiile“.

„În 2019 am organizat va­can­ţe pentru 20 de gru­puri, din­tre care, eu am mers cu nouă. Sumarizând, am avut 650 de clienţi şi 120 de zbo­ruri. Pentru 2020, avem şase gru­puri deja pla­nificate şi încă pa­tru în proces de semnare a con­tractelor“, explică antrepreno­rul Mihai Luca şi spune că a vizitat până în prezent peste 90 de ţări.  El cola­borează şi cu alţi par­teneri pentru organizarea ex­cur­siilor. „Trendul este crescător în indus­trie şi plă­nu­iesc să angajez câteva persoane.“

În prezent, Travelsmartinfo nu organizează excursii în Europa, dar printre destinaţiile din 2020 s-ar putea număra Islanda, Danemarca şi Insulele Feroe. Destinaţiile sunt persona­li­zate în func­ţie de cerinţele clienţilor, spune Mihai Luca. El adaugă că ţine cont de păre­rea unui grup când alege viitoarele des­ti­naţii şi se focu­sează pe clienţii „din partea de sus a pieţei“.

„Bugetul se încadrează în stadardele pie­ţei. De exemplu, în Iordania, cu cazare la un hotel de 5 stele, bugetul este de 1.500 euro. Restul vacanţelor sunt în medie de 3.000-3.500 euro, iar în Alaska şi Canada a fost de 6.000 de euro“.

Antreprenorul îşi doreşte o creştere organică a numărului de clienţi în acest an şi spune că experienţa anterioară din companii l-a ajutat în dezvoltarea acestui business, dar nu se gândeşte să se întoarcă în corporaţie.  „Încasările în 2019 au fost în jur de 1,2 mi­lioane de euro, o crestere substanţială faţă de 2018, când încasările au fost un sfert din cele din 2019.“

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania