Alexandra Damian a început în 2019 să pună bazele unui nou business în domeniul plantelor suculente, folosite în aranjamente florale, pentru a-şi căuta un hobby în timpul liber. După o investiţie de 3.000 de euro din surse proprii, Crearium a început să se dezvolte, iar antreprenoarea şi-a dedicat timpul pentru a crea un brand pe o nişă nouă, puţin abordată în România.
„Scânteia care a aprins Crearium a fost a unui hobby şi nu a unui plan de business la început. Eu vin din zona de antreprenoriat, am lucrat în marketing digital timp de 10 ani şi în 2017 planul era să cresc agenţia mea de marketing digital alături de un asociat. Simţind efectele burn-out-ului din industrie, am vrut să mă dezic complet de ceea ce înseamnă digital în timpul meu liber şi să mă refugiez într-un hobby care să îmi permită să nu mai stau deloc pe internet“, a povestit Alexandra Damian.
Ea s-a inspirat de la unul dintre clienţii săi, care avea o florărie, şi a fost fascinată de ideea de terariu cu plante. În plus, pe zona de marketing, majoritatea clienţilor veneau din turism sau evenimente, două dintre cele mai lovite industrii în pandemie.
Iar în zona de design, spaţiul personal şi cum este aranjat a început să prindă din ce în ce mai mult avânt.
„Ideea a fost să creez o comunitate, simţeam că în România este nevoie de o atitudine mai deschisă legată de plantele suculente. Am apelat anul acesta la o finanţare prin BT Mic de la Banca Transilvania, pentru a-mi duce businessul la un alt nivel pentru că am avut timp, după un an în care am crescut comunitatea, să merg pe drumul acesta full time. Pentru că nu aveam un exemplu pentru genul acesta de afacere, am înţeles de la început că aveam nevoie de profit şi trebuia să reinvestesc ceea ce câştigam“, a mai spus Alexandra Damian.
În prezent, portofoliul Crearium cuprinde aranjamente din plante suculente, kituri pentru clienţi să îşi creeze propriile produse, dar s-a dezvoltat şi pe zona de mentorat în acest tip de business şi de evenimente. În plus, clienţii au început să vină cu propriile idei, cum a fost cea a creării unor aranjamente acasă pentru agajaţii unei companii prin intermediul evenimentelor online. Circa 80% dintre clienţi sunt individuali, iar restul vin din zona corporate. Preţul unui produs Crearium porneşte de la 15 lei.
„Astăzi Crearium înseamnă creativitate din ambele părţi, şi de la oameni. Relaţia pe care am stabilit-o cu potenţialii clienţi este una de confort, în care mă adaptez pe ideile lor.
Crearium s-a transformat într-un hibrid şi oamenii ştiu că la noi pot găsi produsele clasice, aranjamente pe care le pot cumpăra pentru ei sau pentru a le face cadou, kituri do it your self, produse de design interior“, a mai spus Alexandra Damian.
Mizând pe zona de online, în pandemie businessul s-a dezvoltat, mai ales că antreprenoarea are experienţă în zona de marketing digital. Iar faptul că oamenii primesc produsele pe care le văd şi online a consolidat încrederea în brandul Crearium, într-un moment în care nevoia de relaxare şi de dezvoltarea unor pasiuni este mare.
„Pentru anul acesta planul a fost să pot plăti un salariu din munca mea de la Crearium. Nu am avut o direcţie din care să mă inspir, pentru un feedback la nivel de business. A trebuit să mă adaptez pe parcurs, să las în spate ceea ce nu funcţionează, să îmi concentrez resursele şi finanţele pe ce funcţionează la nivel de business ca abia anul acesta să spun că am consolidat un plan de business în care am proiecţii la nivel financiar“, a mai spus Alexandra Damian.
Cea mai importantă lecţie pe care a învăţat-o din business este cea a delegării activităţii, mai spune antreprenoarea. Dacă la început a vrut să vadă direcţiile în care se poate extinde, în prezent se gândeşte să împartă din sarcini.
„Îmi iau energia din activitate, dar şi de la cei din comunitate, care mereu mă încurajează, mă hrănesc cu noi idei pentru că suntem împreună, eu şi cei din comunitatea Crearium“, a concluzionat Alexandra Damian.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business
„Am trecut de la aranjamente la kituri do it yourself, am început un program de mentorat pentru cei care vor să îşi deschidă un business cu suculente, am avut evenimente online.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE