Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. De la moştenirea unui conac, la propriul brand. O familie din Iaşi dezvoltă brandul de dulceţuri şi sucuri Conacul Goruni şi vrea să lanseze mai multe produse din livada proprie

16.08.2024, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Doar în producţie, familia Tătaru a investit peste 200.000 de euro Astăzi, produsele Conacul Goruni, făcute cu ingrediente din ferma proprie a familiei, ajung în magazine din zona Moldovei, dar şi din Bucureşti.

Familia Tătaru a moştenit peste 12 hectare de teren în satul Goruni, comuna Tomeşti (jud. Iaşi), dar şi un conac şi a dezvoltat un business în domeniul producţiei de preparate din cătină fiind inspiraţi de oamenii muncitori din zonă.

„Am început cu aproximativ 20 de de produse, toate produsele fiind din materie primă cultivată de noi  pe terenurile de la Tomeşti, după care această gamă de de produse s-a tot diversificat de-a lungul timpului“, a povestit Silviu Tătaru, managing partner în cadrul companiei.

Gama de produse Conacul Goruni include sucuri concentrate din cătină, ceaiuri, dulceţuri, sosuri, dar şi vinuri din cătină. Silviu Tătaru povesteşte că gama de produse s-a extins în ultimii ani la peste 80 de produse, mai ales că şi-a format o bază de clienţi care vor produse de calitate, fără conservanţi sau potenţiali de arome. Antreprenorul povesteşte că investiţiile au fost făcute din surse proprii şi din profitul reinvestit.

Doar în produţie, familia Tătaru a investit între 200.000 şi 300.000 de euro.

„Am mers pe varianta unei investiţii derulate pe o perioadă mai lungă de timp, astfel încât să fim confortabili şi din punct de vedere al cash flow-ului şi a altor cheltuieli". Cât despre promovare, Silviu Tătaru povesteşte că s-a ajutat şi de online, având în vedere că a dezvoltat şi un magazin online. „Avem şi parteneriate cu anumite băcănii, magazine de proximitate, deci magazine mici care îşi permit să cunoască mai în detaliu preferinţele clienţilor fideli pentru că noi avem nişte produse 100% naturale. E o nişă pe care am încercat să o să o fructificăm prin aceste magazine tip băcănii şi de proximitate“, a punctat antreprenorul.

De altfel, Conacul Goruni este prezent în băcănii şi magazine de proximitate din zona Moldovei, dar şi din Bucureşti.  "Ne dorim să să dezvoltăm distribuţie în această zonă şi acum chiar suntem în  plină expansiune. Avem capacitatea de a acoperi o zonă mai mare din ţară, am investit constant în utilaje pentru a ne permite producţii mai mari, dar şi să păstrăm calitatea şi gustul". Paşii următori pentru Conacul Goruni include dezvoltarea în continuare a unor produse noi pe piaţă, produse cât mai inovative din punct de vedere al reţetelor,

"Ne dorim ca la locaţia noastră din Tomeşti să facem şi nişte activităţi, să-i spunem educative cu copiii, cu părinţii, un spaţiu care să ne permită să-i primim şi să putem să le povestim, să le arătăm în primul rând ce avem noi acolo, cum producem, dar să facem o mică educaţie în primul rând pentru copii, să vadă cum se culeg şi cum se prelucrează fructele şi legumele.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania