♦ Cei doi antreprenori au investit peste 500.000 de euro în unitatea de producţie din judeţul Vâlcea ♦ Au colaborat pentru crearea brandului cu o agenţie de publicitate, iar în urma unui sondaj numele ales pentru a fi pus pe sticlele de bere a fost Curentu’.
Virgil Dorobanţu este un mare pasionat de bere, iar ideea unei beri proprii a răsărit în mintea antreprenorului încă de acum 30 de ani. După ce a creat o multitudine de beri în propria bucătărie, în 2019, ideea propriei berării a prins contur aşa că a început alături de soţia sa Elena să lucreze la punerea în practică a un proiect care pune Vâlcea pe harta berii artizanale. Au întâmpinat o multitudine de provocări, însă în urmă cu un an au lansat propriul brand de bere – Curentu’.
„Trebuia să alegem ce vom lansa dintr-o multitudine de beri pe care le-am făcut şi mai apoi degustat împreună cu prietenii. Am reuşit până la urmă să alegem trei beri oarecum diferite una de cealaltă şi cred eu reprezentative pentru stilurile de bere”, a povestit Virgil Dorobanţu în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero. Sub acest brand se produc două beri blonde (una dintre ele de tip Trippel) şi una arămie (American Ale). De unde vine numele Curentu’? Elena Dorobanţu explică faptul că la început au colaborat cu o firmă de publicitate care le-a furnizat o listă cu denumiri. Mai apoi au făcut un sondaj şi s-a votat în unanimitate denumirea brandului Curentu’.
„A fost un şoc iniţial, însă a avut priză la public”, spune Elena. Ea a povestit că iniţial investiţia avută în vedere pentru dezvoltarea fabricii era de 200.000, însă ulterior investiţia a ajuns la peste 500.000 de euro din credite şi împrumuturi de la prieteni şi rude. Berea Curentu’ se poate găsi pe rafturile magazinelor Profi din judeţul Olt la raionul cu produse locale, iar lanţul de magazine locale Diana, dar şi în băcănii şi în câteva restaurante.
„Vrem să intrăm cât mai mult pe piaţă. Însă este o bere locală în primul rând. Trebuie cucerită împrejurimile localităţii. Chiar vreau să fie cunoscută. Întotdeauna am avut acea nostalgie cu berea Alutus, care era acum vreo 30 şi ceva de ani şi mi se pare că aia era cea mai bună bere. Vreau să rămână în conştiinţa celor din jur berea Curentu’”, a mai spus Virgil, care adaugă că fabrica nu a fost concepută pentru a face distribuţie naţionale, ci doar pentru a pune pe masa locuitorilor din zonă o „bere corectă”. Însă, antreprenorii recunosc că ar vrea să facă brandul cunoscut şi în Bucureşti.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE