Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. De la proiect de master, la business: trei colegi de master au pus bazele Evertoys, prima bibliotecă de jocuri şi jucării, care a ajuns la 300 de clienţi

29.08.2019, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Încercăm să arătăm că se poate să nu cumperi şi este mai bine să foloseşti.“

Evertoys, o companie prin care părinţii pot închiria jucării, jocuri sau cărţi pentru copiii lor, a apărut în 2015 ca un pro­iect de master şi s-a trans­for­mat în business fondat de antreprenorii Tiberiu Lupu, Emil Olteanu şi Alina Marian.

În prezent, compania este prima din pia­ţă pe această nişă şi pune la dispoziţia celor 300 de clienţi peste 1.500 de jocuri şi jucării pe care le pot închiria.

„Evertoys a început în 2015-2016 cu o idee a partenerului meu, Emil Olteanu. El ne-a convins pe mine şi pe Alina Marian să începem alături de el businessul acesta. Noi ne-am cunoscut la un program de master, la Maastricht School of Management, şi ideea acesta chiar a fost o temă la un curs de antreprenoriat. Ideea şi proiectul au fost foarte apreciate şi ne-a dat încredere“, a spus Tiberiu Lupu, cofondator al Evertoys.

Compania funcţionează ca o bibliotecă de jocuri şi jucării, reprezentanţii Evertoys lucrând cu producători şi distribuitori de ju­că­rii din ţară şi din străinătate pentru pro­duse. În funcţie de abonamentul ales, părinţii primesc o cutie cu jucării şi o pot schimba când vor, după ce copilul se plictiseşte.

Beneficiile unui astfel de concept sunt şi financiare, dar ţin şi de spaţiu, în contextul în care copiii se plictisesc uşor de jucării şi părinţii trebuie să le depoziteze, a explicat fondatorul companiei. 

Un abonament porneşte de la 69 de lei pe lună şi poate ajunge la 120 de lei pe lună, în funcţie de numărul de jucării din pachet.

„Investiţia iniţială a fost de 50.000 de euro, cu jumătate au venit fondatorii, pentru cea­lal­tă jumătate am fost ajutaţi de business an­gels. Cu această in­ves­tiţie am atras primii 70 de cli­enţi, pri­mul a fost din Timişoa­ra. Acum avem în jur de 300 de cli­enţi, iar 800 de familii au încercat Evertoys în doi ani şi jumătate“, a mai spus Tiberiu Lupu.

El a precizat că, fiind o compa­nie pe o nişă nouă, încearcă să îşi facă loc pe o piaţă a jucăriilor dominată de gi­ganţi internaţionali şi fragmentată.

„Încercăm să arătăm că se poate să nu cumperi şi este mai bine să foloseşti. Avem un mic depozit, nu toate ju­că­riile pe care le-am listat sunt în de­pozitul nostru. Noi ne creş­tem depo­zitul cu comenzile cli­en­ţilor, una din trei jucării este nouă“, a mai spus Tiberiu Lupu.

În prezent, trei angajaţi lu­crea­ză în cadrul Evertoys, pentru a pro­cesa jucăriile şi a le pregăti pentru următorii clienţi.

Portofoliul de produse in­clu­de 1.500 de jucării diferite pen­tru copii cu vârste de la 1 la 12 ani, având şi o gamă de cărţi, dar şi jocuri de societate, puzzle.

„La început de drum pentru fiecare părinte am observat că vrea să aducă multe jucării să dezvolte copilul. De la un an am observat că folosesc foarte mult jucăriile interactive, jucăriile de lemn, Lego, jucăriile care dezvoltă motricitatea fină, abilităţile cognitive“, a mai spus Tiberiu Lupu.

El a explicat că nu folosesc jucării din pluş, un material care nu poate fi igienizat pen­tru a fi folosit de mai multe ori, partea de igie­nă fiind importantă atât pentru compa­nie, cât şi pentru clienţi. „O jucărie o folosim la circa patru-cinci cicluri de împrumut. Un împrumut poate să dureze o lună, trei luni, noi nu constrângem clientul, el comandă şi schimbă când doreşte. Părinţii au fost sceptici la început, ca la orice serviciu nou, dar uşor-uşor au început să se aducă unii pe alţii.“

Cifra de afaceri din 2018 a fost de 100.000 de lei, iar anul acesta planurile sunt de a tripla cifra de afaceri, până la 300.000 de lei.

„O provocare a fost schimbatul de mentalităţi, asta facem ca o companie care vine cu un serviciu complet nou, inovator. Am crescut foarte mult, am învăţat multe lucruri şi toate provocările şi greutăţile te fac mai puternic“, a mai spus Tiberiu Lupu.

Piaţa de jucării a ajuns la 1,2 miliarde de lei anual, fiind puternic influenţată de trendurile internaţionale şi de marile companii care au intrat pe piaţa locală fie cu prezenţă proprie, fie prin reprezentanţă.

În retailul de jucării liderul pieţei este grupul elen Jumbo, care a trecut de afaceri de 540 mil. lei în 2018 şi are o strategie de extindere agresivă pe piaţa locală, având 13 magazine de jucării în prezent.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt p este 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania