Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Denisa şi Dan Cantaragiu au creat Leadder, o companie de training pentru antreprenori, iar anul acesta au strâns peste 500 de cursanţi

29.10.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

„Am avut creştere de la an la an, dar 2021 este de departe cel mai bun de până acum”.

Denisa şi Dan Cantaragiu au pus bazele companiei D&D Mentoring SRL, care funcţionează sub numele de Leadder şi care implementează în România programe de dezvoltare profesională recunoscute la nivel mondial, dedicate organizaţiilor antreprenoriale.

Povestea Leadder a pornit la un an după criza economică din 2010, iar în perioada 2014-2018, îşi aminteşte Denisa Cantaragiu, s-au făcut investiţii anuale, de până la 50.000 de euro, în două direcţii importante: dezvoltarea portofoliului de produse şi a echipei. Astăzi, compania are o echipă formată din 24 de persoane – angajaţi şi colaboratori exclusivi.

„Visul de a avea o companie de training era unul mai vechi, al soţului meu. În 2010, România era în plină criză economică, noi eram o familie nou formată şi decideam cum o să ne petrecem viaţa personală şi profesională. Aveam posibilitatea de a lucra în continuare în multinaţionale, o altă posibilitate era să plecăm din ţară într-o societate mai evoluată şi o altă posibilitate era să rămânem aici, să devenim antreprenori şi să contribuim noi înşine la evoluţia societăţii noastre. La momentul respectiv am decis că putem să punem umărul în aria de educaţie antreprenorială. Credem cu tărie că o pătură de antreprenoriat bine reprezentată împreună cu un sistem de învăţământ performant reprezintă drumul cel mai scurt către ţara pe care ne-o dorim cu toţii”, a povestit Denisa Cantaragiu, care astăzi ocupă poziţia de sales director în cadrul companiei D&D Mentoring SRL.

Pentru a porni o astfel de afacere, mai spune aceasta, nu investiţia iniţială este cea mai importantă, ci efortul personal, conexiunile de business şi credibilitatea. Alexandra Matei

Ea afirmă că prin programele derulate în cadrul Leadder se acoperă principalele nevoi de dezvoltare a unei organizaţii, printre care se numără zona de vânzări, rezolvare de probleme, abilităţi pentru a lua decizii financiare, negociere, leadership sau planificare.

Denisa Cantaragiu susţine că echipa Leadder este cea care merge către posibilii clienţi ai programelor de dezvoltare, contactându-i în baza unor recomandări, ceea ce face ca parteneriatul cu furnizorul de tehnologie să fie unul esenţial.

„Suntem bucuroşi că lucrăm cu Vodafone de foarte mult timp. Pachetul de voce şi de internet era important şi înainte de 2020, însă pandemia ne-a forţat să ne mutăm în videoconferinţe cu absolut tot. Vodafone este unul dintre ingredientele care au contribuit la seriozitatea noastră”, a adăugat ea.

Cifra de afaceri sau dimensiunea unei companii nu sunt criteriile definitorii ale unui cursant Leadder, întrucât de-a lungul timpului, echipa a lucrat atât cu companii mai mici, cu afaceri de 50.000 de euro, dar şi cu companii cu venituri mari, de până la 5 mld. de euro anual.

Aşadar, precizează aceasta, numitorul comun al tuturor clienţilor este faptul au încredere în dezvoltarea lor şi o văd ca fiind singurul avantaj competitiv pe termen lung.

Programele de dezvoltare se adresează doar companiilor din domeniul privat, iar clienţii vin din diverse domenii de activitate – industrie, distribuţie de materiale de construcţii, producţie, retail sau HoReCa.

Acestea sunt gândite pentru a fi un mix între 80% practică şi 20% teorie, iar durata lor depinde de nevoile fiecărui participant. Un program poate dura între o săptămână şi un an de zile.

„Viziunea noastră este să devenim partenerii clienţilor noştri pe termen lung. De-a lungul timpului, am lucrat cu peste 300 de clienţi şi cu 70% dintre ei am reuşit să ne îndeplinim viziunea.”

Preţurile pentru programele de dezvoltare marca Leadder pornesc de la 500 de euro şi pot ajunge la 3.000 de euro pentru o persoană.

Anul 2020 a fost un an atipic pentru compania de dezvoltare profesională, din perspectiva ponderii programelor în total cifră de afaceri, după cum spune Denisa Cantaragiu. Cele mai cerute programe au fost atunci programul de leadership şi cel de negociere, iar peste 95% dintre proiectele desfăşurate au fost cu antreprenori.

Anul acesta, susţine ea, este cel mai bun an, atât din perspectiva cifrei de afaceri, cât şi a profitabilităţii şi a numărului de clienţi.

„Am avut creştere de la an la an, dar 2021 este de departe cel mai bun de până acum. Vom termina anul în jur de 800.000 de euro cifră de afaceri şi cu peste 500 de cursanţi.”

În perioada următoare, antreprenoarea susţine că echipa Leadder este preocupată de semnarea unui contract cu un furnizor de renume mondial pentru instrumente financiare şi, totodată, se uită cu atenţie şi la instrumente de vânzări şi marketing online.

Denisa Cantaragiu este de părere că educaţia este un factor de succes foarte important, iar adevăratul avantaj competitiv al unei organizaţii sunt oamenii. Mai mult, adaugă ea, prin educaţie, se câştigă timp, deoarece nu mai trebuie să înveţi din greşelile de zi cu zi.

Ea consideră că toate lucrurile pe care le învaţă un adult în astfel de programe ar fi ideal să fie începute într-un sistem de învăţământ performant, încă din copilărie şi de la primul contact cu mediul educaţional, fiind adaptate vârstei.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania