• Leu / EUR4.7787
  • Leu / GBP5.6852
  • Leu / USD4.3149
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Denisa şi Ştefan Radu şi-au construit două cabine fotografice cu care merg la petreceri şi fac afaceri de peste 50.000 de lei

17.08.2019, 16:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cabinele sPrint Box au ajuns şi la evenimente din afara Bucureştiului, în oraşe ca Bacău, Buzău, Braşov sau Craiova.

Cu două cabine fotografice construite chiar de ei, Denisa şi Ştefan Radu au început să meargă la petreceri şi eve­ni­mente pentru a anima atmos­fe­ra în urmă cu patru ani. Afacerea lor, care poar­tă numele sPrint Box, le-a adus anul trecut afaceri de peste 50.000 de lei.

Ştefan Radu era fotograf de nuntă de mai mulţi ani, ocazie cu care a constatat că in­sta­larea unei cabine foto la o astfel de petre­cere este o modalitate eficientă de diver­tisment.

„Am început căutările şi mi-am dat seama că bariera de intrare în business nu e foarte mare – 5.000 de euro. Am decis că este oportun să demarez procedurile pentru acest nou business. Iniţial am vrut să cumpăr din străinătate o cabină gata făcută, apoi m-am gândit că o putem face noi. Prima cabină pe care am dezvoltat-o a fost din aluminiu, îmi plăcea să spun că este un iPhone al cabinelor foto“, povesteşte Ştefan Radu.

Mama lui, inginer proiectant de meserie, a fost cea care a făcut proiectul cabinei şi, ajutată de tatăl lui – tot inginer –, a realizat-o printr-o firmă din Buzău, oraşul natal al lui Ştefan. Primei cabine – din aluminiu – i s-a adăugat o a doua, de această dată din lemn, mai uşor de montat, creată tot de mama lui Ştefan Radu şi executată de un meşteşugar local. Benzile magnetice, foliile magnetice, plicurile, hârtia şi rola pentru print, props-urile din lemn (pe care sunt scrise diverse mesaje) şi fundalul printat sunt materiile prime care însoţesc cabinele foto şi sunt achiziţionate din România.

„Primul eveniment la care am mers cu cabina a fost în aprilie 2015, în preajma Paştelui. Am avut ceva probleme tehnice. E greu să faci un produs de la zero, asta am învăţat“, spune Denisa Radu.

Conceptul-umbrelă sub care se deru­lea­ză afacerea celor doi antreprenori este „sprint de amintiri“, pentru a ilustra ideea că, la fiecare cabină, este practic un sprint de fotografiat, iar ceea ce rezultă ia for­ma amin­ti­rilor. În paralel cu sPrint Box, Ştefan Radu este în continuare fotograf de nun­tă, iar Denisa Radu lucrează în marke­ting şi comu­nicare pentru o companie IT din SUA şi predă la SNSPA.

Businessul le-a adus anul tre­cut o cifră de afaceri de 51.700 de lei şi un profit de 13.500 de lei, iar pen­tru anul 2019 cei doi antre­pre­nori speră la dublarea afacerilor.

„În 2019, vrem să încheiem cât mai multe colaborări cu diferite lo­ca­luri şi restaurante din Bucureşti care ne pot recomanda. Targetăm în mod special localurile în aer liber care propun nunţi altfel, diferite de cele clasice, de ballroom.

De asemenea, vrem să automatizăm procesul cât mai mult, mai ales prin a angaja o persoană care să meargă la eveniment în locul nostru. Până la finalul lui 2021, ne propunem să dezvoltăm afacerea în sistem de franciză“, spune Ştefan Radu.

Trei sferturi dintre clienţii care apelează la cabinele sPrint Box sunt persoane in­di­vi­duale care au nevoie de astfel de foto­grafii pentru nunţi, botezuri, zile de naştere. Restul îl reprezintă clienţii corporate, care contrac­tea­ză cabinele pentru petreceri de firmă, lan­sări de produs, maratoane, petreceri de Crăciun.

„La un maraton am făcut fotografii cât pentru trei evenimente private, se munceşte mult mai mult“, spune Denisa Radu.

Pentru trei ore, preţul este de 215 euro, pentru cinci ore – 315 euro, iar pentru opt ore costul ajunge la 415 euro. Cabinele sPrint Box au ajuns şi la evenimente din afara Bucureştiului, în oraşe ca Bacău, Buzău, Braşov sau Craiova.

„Piaţa cabinelor foto este foarte aglomerată şi e foarte greu să oferi ceva diferit în ochii clienţilor. E greu să adaugi valoarea în ochii unui consumator“, spune Ştefan Radu.

El este de părere, de asemenea, că, în viitor, restaurantele îşi vor cumpăra propriile cabine foto pentru a le include în pachetele pe care le oferă clienţilor care aleg să-şi facă nunta în respectivele localuri.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

  • Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

  • În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania