Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Diana Buţa, Cosmin şi Alice Georgescu, trei arhitecţi din Bucureşti, au început dintr-o joacă să creeze obiecte decorative din ciment, iar mai apoi au dat naştere Atelierului Tingo

29.04.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Businessul a pornit la începutul anului 2019, iar astăzi, Tingo are un portofoliu de 31 de produse decorative pentru casă, însă antreprenorii vor să extindă gama de articole.

Doi fraţi alături de pietena lor, toţi trei arhitecţi, au pornit businessul Atelier Tingo din Bucureşti, care produce diverse obiecte decorative din ciment. Diana Buţa, Cosmin şi Alice Georgescu au înfiinţat în 2019 Atelierul Tingo dintr-o joacă, care ulterior a devenit activitatea lor complementară a ceea ce făceau la job. „În 2018 a început totul mai mult dintr-o joacă. Am vrut să facem cadouri personalizate, făcute manual şi am gândit nişte ghivece pentru care am făcut mulaje, am turnat, iar unul dintre ele a apărut într-un cadru mai larg, o petrecere de Crăciun pentru arhitecţi. S-a organizat un Secret Santa şi a apărut acest ghiveci, iar toată lumea se întreba de la cine e, n-a durat prea mult până şi-au dat seama. Atunci au început aprecierile şi discuţiile, iar oamenii respectivi ne-au impins să facem ceva mai mult de atât”, povesteşte Cosmin Georgescu. Businessul a început cu câteva ghivece realizate de cei trei şi a ajuns în prezent să numele 31 de modele diferite de ghivece, broşe, suporturi de lumânări. Cosmin Georgescu spune că investiţia a fost una mică, iar cheltuielile de început au mers către deschiderea firmei şi achiziţionarea câtorva materii prime necesare. Cu toate că cei trei antreprenori au decis să deschidă Atelierul Tingo, nu plănuiesc să renunţe la joburile lor, astfel că businessul vine în completarea muncii lor de la birou.

„Fiind o activitate secundară, am fost tot timpul mai relaxat, când veneam de la birou, ne gândeam ce putem să mai facem, turnam în cofraje. Am făcut şi un site anul trecut, până la acel moment comercializam numai prin intermediul reţelelor de socializare. Postam acolo fotografii cu produsele noastre şi pentru că niciodată nu ies două produse la fel, trebuia postat individual fiecare produs, iar când era vândut, trebuia să actualizăm pagina”, explică el. Cosmin Georgescu spune că a existat cerere pentru produsele pe care le realizează, însă anumite perioade din an sunt mai aglomerate, mai ales în perioada sărbătorilor, atunci când oamenii fac mai multe cadouri.

De la deschiderea businessului, scopul principal al celor trei fondatori a fost să promoveze businessul şi să ajungă la cât mai mulţi oameni. Antreprenorul spune că are în plan să mărească portofoliul de produse, mai ales cu ghivece de dimensiuni mai mari, pentru care a şi existat cerere.  „Am făcut calcule pentru că voiam să vedem cât material intră, ne-am dat seama că ar fi foarte grele. De exemplu, ghivecele din beton pe care le avem noi mai mici ajung să cântărească circa 2 kilograme. Un ghiveci de două ori mai mare poate să ajungă şi la 20 de kilograme. Ne-am gândit să facem un ceas de birou, un joc de remi, prize, întrerupătoare, e un domeniu foarte larg, idei avem, dar avem nevoie şi de timp să le pregătim.” Durata de producţie a unui astfel de produs depinde foarte mult de materia primă folosită şi mărimea produsului. Produsele din ipsos pot fi gata mai repede, datorită timpului mai mic alocat uscării, pe când cele din beton, pot dura şi câteva zile. Produsele realizate de către cei trei antreprenori au ajuns peste tot în ţară.

Pentru anul acesta, Cosmin Georgescu plănuieşte mărirea portofoliului de produse, cât şi participarea la diferite târguri, unde vor putea fi expuse obiectele.

„Credem că este o componentă foarte importantă, să fim tangibili. Anul trecut, am participat la un târg de Crăciun, iar lumea ne întreba dacă pot atinge produsele. Sunt diferite în funcţie de materialul din care sunt făcute, dar şi de materialul cofrajului care a fost folosit. De exemplu, dacă e folosit lemn, textura produsului e mai poroasă, pe când la plexiglax, e mai fin”, precizează el.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania