„Avem ca portofoliu, dincolo de buchetele de flori, şi tablourile cu licheni, aranjamentele de flori cu petale de săpun, care sunt făcute fiecare în parte de noi, sunt lucrate manual“.
Brandul Stefara Decor a apărut în 2019 la Paşcani, judeţul Iaşi, după ce antreprenoarea Diana Deaconu a decis să folosească experienţa de lucru dintr-o florărie pentru a porni un business în acelaşi domeniu. Odată luată hotărârea de a crea propriul business, antreprenoarea şi-a pus în practică visul, investind 15.000 de euro într-un magazin fizic în oraşul Paşcani din judeţul Iaşi. Acum, planurile urmăresc extinderea cu încă o unitate şi miza pe domeniul online.
„Eu lucram în acest domeniu (al florăriilor - n.red.), tot timpul era aglomerat şi stăteam peste program. O prietenă bună de-a mea a zis că dacă tot muncesc atât şi pun suflet, de ce să nu fac pentru mine. Atunci am luat decizia că e timpul să fac ceea ce îmi place pentru mine. Eu sunt o persoană spontană, când m-am hotărât am şi depus demersurile, am căutat spaţiu de închiriat, mai mult a durat până a fost spaţiul gata“, a povestit Diana Deaconu.
Numele Stefara vine de la o alăturare a prenumelor celor doi copii ai antreprenoarei, Ştefan şi Sara, după lungi căutări. Totuşi, Diana Deaconu a vrut să creeze un brand original, dar care să facă apel şi la emoţie, în jurul căreia gravitează toate interacţiunile cu clienţii.
„Am încercat să mă dezvolt pe mai multe produse, pe cadouri, a venit trendul cu tablourile cu licheni. Ne-am dezvoltat foarte bine pe zona asta de tablouri, merge foarte bine la nivel naţional. Avem ca portofoliu tablourile cu licheni, aranjamentele de flori cu petale de săpun, care sunt făcute fiecare în parte de noi, sunt lucrate manual“, a mai spus fondatoarea Stefara.
Iar clienţii sunt de toate vârstele, de la copiii care fac cadouri părinţilor, adolescenţi, părinţi din România, dar şi din afara graniţelor, pentru cei care vor să transmită un mesaj apropiaţilor rămaşi în ţară. „Dacă fizic nu au putut veni, noi am fost cumva mesagerii lor“.
Clienţii pot găsi produsele Stefara pe reţelele de socializare, dar şi pe site-ul stefara.ro, sau fizic, în magazinul din Paşcani.
„Am început în 2019 prin octombrie ca magazin fizic, apoi în perioada cât am fost închişi din cauza pandemiei am luat comenzi online. Eu primeam comenzile şi livram şi am văzut că mediul online este de viitor. Datorită online-ului am continuat în perioada foarte dificilă din 2020. În ceea ce priveşte site-ul, m-au ajutat cei de la BT, iar pe reţelele de socializare a venit totul de la sine. Circa 60% din vânzări sunt în magazinul fizic, restul de 40% sunt în online“, a mai adăugat Diana Deaconu.
Un aranjament floral porneşte de la 125 de lei şi poate ajunge şi la 800 de lei, potrivit site-ului Stefara.
Planurile pentru dezvoltarea florăriei urmăresc deschiderea unei noi unităţi, tot în Paşcani. În plus, pe lista de proiecte a antreprenoarei şi-a făcut loc şi zona online, de site, pe care Diana Deaconu vrea să o crească în continuare.
„Anul 2020 a fost un an foarte greu, dar am trecut peste, orice are o rezolvare. În 2021 au crescut vânzările chiar şi de 10 ori, este o diferenţă mare faţă de 2020, am ajuns să am vânzările unei florării cu experienţă de zeci de ani. Zona online a influenţat foarte mult, dar şi felul în care ne purtăm cu clienţii, le oferim preţuri accesibile, punctualitatea“, a mai spus antreprenoarea.
Ea a adăugat că, deşi la începutul în business este greu, ulterior lucrurile încep să funcţioneze.
„Recomand tuturor celor care vor să încerce în business să nu dea înapoi. Tot timpul vor fi impasuri, dar vor urma şi satisfacţiile. Este greu, dar nimic nu este uşor şi nu trebuie să ne dăm bătuţi. Am prins perioada pandemiei care a fost foarte grea, fiind primul business, dar trebuie să depăşim orice moment. Nu vă daţi bătuţi, orice ar fi“, a mai spus Diana Deaconu.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE