Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Diana Oşorhan şi Tudor Plugaru creează haine sub brandul JOA într-un atelier din Râşnov şi îşi doresc să meargă cu produsele în afara ţării

13.07.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Businessul a fost deschis în 2008, însă înainte de pandemie cei doi antreprenori au fost nevoiţi să renunţe la propriile magazine fizice şi la colaborările cu alte magazine, având acum prezenţă doar în online.

Diana Oşorhan şi Tudor Plugaru produc haine pentru femei şi copii sub brandul JOA într-un atelier din Râşnov, judeţul Braşov, iar ambiţiile lor sunt să meargă cu produsele în afara ţării, în prima fază pe pieţele din Germania şi Austria, iar ulterior în alte state europene. Povestea JOA a început în 2008, atunci când cei doi aveau businessurile lor proprii, însă ulterior au decis să îşi adune competenţele şi cunoştinţele într-un singur business. „Nu e o singură poveste, sunt două poveşti mai puţin de succes care s-au împletit, două branduri mici. Ne-am întâlnit şi am făcut un nou business împreună, fiecare la rândul lui a avut o mică afacere înainte, tot cu haine. Eu aveam un magazin în Piaţa Universităţii din Bucureşti, iar Diana avea un magazin în Piaţa Rosseti, ne-am întâlnit şi ne-au plăcut stilurile fiecăruia, am împletit două competenţe şi a ieşit JOA”, povesteşte Tudor Plugaru.

Cei doi creează în special haine pentru femei şi copii, însă pe viitor plănuiesc să adauge şi produse pentru bărbaţi în portofoliu. Stilul creaţiilor nu este unul care ţine cont de trendurile din modă, ci doar de inspiraţia pe care o au cei doi antreprenori. „Eu la început trecusem pe o zonă de sport, casual sport, iar după am moderat puţin stilul Dianei, care era foarte hippie şi a rezultat JOA“, explică el.

„Stilul firmei urmează stările Dianei, dacă ea este într-o perioadă mai sport, se vor purta haine sport.” În prezent, businessul are un portofoliu format din circa 400-500 de produse, iar numărul acestora va creşte încontinuu. „Creştem mereu produsele, mai adăugăm unele, scoatem altele. Noi lucrăm foarte mult pe inspiraţie, ne facem un oarecare plan înainte de colecţie, dar dacă ne vine o idee, o punem în practică, totul e foarte flexibil”, explică Diana Oşorhan.

JOA avea înainte de pandemie produsele listate atât în propriile magazine fizice, cât şi ale partenerilor, însă înainte de izbucnirea crizei pandemice, din cauza unui volum mare de cereri pe care nu o puteau onora, antreprenorii au decis să rămână cu un singur canal de vânzare şi anume site-ul propriului brand.

Cu toate acestea, pe viitor, cei doi se gândesc să rămână în magazinele fizice, însă strategia de dezvoltare va include o extindere în magazinele fizice prezente în marile centre comerciale. Alte planuri ale antreprenorilor includ şi dezvoltarea în afara ţării.

„Vrem să ajungem şi pe pieţele din Europa, acesta e cel mai mare plan, ne uităm în primă fază la Germania şi Austria, sunt mai uşor de accesat pentru noi, iar de acolo putem ajunge şi în Franţa şi alte state”, spune Tudor Plugaru.

Diana Oşorhan precizează că o astfel de extindere ar presupune pierderea contactului cu clienţii, însă se gândeşte la o modalitate ca acest lucru să nu se întâmple.

Designul produselor şi crearerul sunt gândite de cei doi antreprenori, însă producţia este externalizată şi colaborează cu diverse ateliere locale. Preţurile produselor pornesc de la circa 50 lei şi ajung şi la 400 lei, în funcţie de produs şi de materialul folosit.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania