Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Dieta vegană a dus-o pe Tania Nicoară la un business de profil, care constă astăzi într-un restaurant şi o gamă de produse sub brandul Unison

30.05.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În 2021, întregul business Unison a generat o cifră de afaceri de 130.000 de euro, o creştere faţă de cei 90.000 de euro raportaţi în 2020.

Pentru Tania Nicoară, mâncarea vegană a devenit o rutină în urmă cu câţiva ani, după ce, în urma unor analize, a descoperit câteva probleme de sănătate. A ales să-şi schimbe alimentaţia şi să elimine produsele de origine animală, iar această reorientare nutriţională avea să-i schimbe şi experienţa profesională.

„Povestea a început în facultate, când mâncam haotic, apoi, în urma unor analize, am aflat de existenţa unor carenţe şi aşa am descoperit mâncarea vegană şi am învăţat s-o gătesc. La un moment dat, am lansat o pagină online unde povesteam experimentele mele din bucătărie. Acea pagină a crescut destul de mult, am strâns peste 30.000 de oameni cu care împărtăşeam experienţele“, a povestit Tania Nicoară la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. A studiat mult despre nutriţie, mâncare vegetariană şi vegană, a ţinut workshopuri şi a deschis un blog unde a împărtăşit reţetele pe care le făcea acasă. Ulterior, a început să gătească vegan pentru prietenii ei, în propria bucătărie. Când deja lucrurile s-au extins prea mult, iar bucătăria de acasă a devenit neîncăpătoare, în 2018, a făcut încă un pas şi a deschis un restaurant în zona de nord a Bucureştiului, sub numele Unison, specializat în mâncare vegană.

„Am depăşit peste 150.000 de euro investiţii în restaurant, iar cu tot cu spaţiul de producţie depăşim 200.000 de euro, pentru că avem şi un atelier, în zona Dorobanţi, unde producem mixuri de nuci, granola, unturi de nuci, pentru cafenele şi băcănii“, a spus Tudor Iacob, şi el implicat în businessul Unison. În total, sunt peste 50 de localuri în care se găsesc produsele Unison, cele mai multe fiind băcănii, dar şi magazine orientate spre branduri sustenabile, precum Ototo. „Vindem mult şi online, în toată ţara. În următorii doi ani vrem să dezvoltăm portofoliul de produse proprii, să ne extindem în alte pieţe, din alte ţări, şi să avem o comunitate mai mare“, a mai spus Tudor. În general, cei care cumpără produsele Unison sau care merg în restaurantul cu acelaşi nume sunt oameni tineri, familişti, care au făcut din mâncarea vegană un stil de viaţă. 

„Vrem să avem ingrediente cât mai locale şi de sezon. Meniul a tot fost dezvoltat şi schimbat pe parcurs, ne-am adaptat tendinţelor. Când am devenit eu vegană, erau foarte puţine produse pe piaţă şi asta m-a făcut să învăţ singură să gătesc. Astăzi văd că oamenii sunt deschişi la ideea de mâncare vegană“, îşi aminteşte Tania. În 2021, întregul business Unison a generat o cifră de afaceri de 130.000 de euro, o creştere faţă de cei 90.000 de euro raportaţi în 2020. De la cinci, numărul de angajaţi a crescut la nouă şi continuă să se mărească, mai ales că asociaţii preconizează o creştere accelerată în 2022 şi 2023.

De la lansarea Unison şi până astăzi, acţionariatul companiei s-a extins, astfel că businessul are acum trei parteneri – Tania Nicoară, Tudor Iacob şi Anneline Tomescu, specialistă în dulciuri şi patiserie vegană.

Publicul Unison este alcătuit din flexitarieni, vegetarieni sau vegani şi oamenii cu afecţiuni alergice şi intoleranţe. Mai mult, din ce au observat cei de la Unison, din ce în ce mai mulţi părinţi doresc să schimbe meniul copiilor în unul vegan.

În atelierul de producţie Unison, se fac mixuri de nuci, granola, unturi de nuci, pentru cafenele şi băcănii.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania