Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Din nevoia de socializare, Bogdan Vladu a deschis o agenţie de turism şi a creat o comunitate cu care merge în excursii în ţară şi în afară

06.07.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Anul trecut, agenţia a avut venituri de 386.000 lei, iar pentru anul acesta este estimată o dublare, având în vedere că apetitul oamenilor de a călători este din ce în ce mai mare.

Bogdan Vladu, un antreprenor din Bucureşti, a pornit o agenţie de turism online din nevoia de socializare, în jurul căreia a creat o comunitate, iar anul acesta estimează un număr total de 5.000 de turişti care vor merge în excursii cu agenţia Hai să socializăm.

Povestea businessului a început încă din luna noiembrie a anului 2014, când antreprenorul a creat un grup pe Facebook şi a început să organizeze diverse activităţi de tip seri de karaoke, boardgame, bowling, iar de aici şi până la organiza excursii a mai fost doar un pas. Investiţia iniţială a fost de circa 20.000 lei, bani care au mers către costurile aferente deschiderii firmei, obţinerii de certificate şi construcţia site-ului. „După facultate, am lucrat în audit şi cred că acesta a fost motivul principal pentru care am avut ne­voie de socializare, plecam în fie­care săptămână într-un alt oraş, iar apoi când am lucrat în Bucureşti în domeniul achiziţiilor, cu un program de la 9 la 6, aveam chef să fac diverse lucruri şi nu aveam cu cine“, spune Bogdan Vladu.

După mai multe activităţi organizate, oamenii au cerut introducerea şi unor astfel de excursii, astfel că prima excursie a fost formată dintr-un grup de 10-12 persoane care au mers în Buşteni în 2016, ulterior au fost organizate mai multe astfel de excursii, iar anul 2016 a fost cel în care businessul s-a reorientat către organizarea de excursii.

„De atunci şi până acum s-a dezvoltat foarte mult, au început să vină din ce în ce mai multe persoane, am fost nevoit să fac o echipă. Acum sunt din ce în ce mai multe persoane, mai ales cu pandemia, oamenii lucrând de acasă îşi doresc să cunoască persoane noi fizic şi să meargă în natură.“

Multe dintre excursii sunt organizate în weekend, iar la finalul fiecărei săptămâni, oamenii pot alege din circa 2-3 excursii în care să meargă. Circa 70% din totalul excursiilor au o durată de o zi, pentru că acestea sunt mai uşor de organizat, iar oamenii le preferă mai mult în detrimentul celor cu o durată mai mare.

„Excursiile de o zi sunt organizate la o distanţă nu mai mare de 250-300 km de Bucureşti. Oamenii sunt mai dispuşi să vină într-o excursie de o zi“, explică Bogdan Vladu.

Pentru prima dată, anul acesta antreprenorul a introdus în portofoliul de excursii şi vacanţe cu avionul. Până acum, au fost organizate doar patru excursii cu avionul în Iordania, Napoli, Veneţia şi Viena, iar planurile includ dezvoltarea portofoliului pe partea de destinaţii externe unde se poate ajunge cu avionul.

Anul trecut, agenţia de turism a înregistrat o cifră de afaceri de 386.000 lei, iar pentru anul acesta este aşteptată o dublare având în vedere creşterea apetitului de a călători al oamenilor. Pentru anul acesta, antreprenorul estimează că în jur de 5.000 de persoane vor merge în vacanţe cu Hai să socializăm.

Preţul unei excursii porneşte de la 170 lei, în cazul celor cu o durată de o zi, şi include transportul, ghidul şi chiar şi fotograful, în anumite cazuri.

Circa 70% din totalul excursiilor au o durată de o zi, pentru că acestea sunt mai uşor de organizat, iar oamenii le preferă mai mult. 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦  În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania