Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Din pasiune pentru brodat şi cusut, Anca Ursu din Tulcea a dezvoltat o afacere sub brandul Suvenirul Dunării şi vinde costume populare dobrogene, suveniruri şi cadouri personalizate

22.11.2024, 00:05 Autor: Mirabela Tiron

♦ Produsele se vând în magazinul din centrul oraşului, dar antreprenoarea lucrează şi la un site pentru a vinde în toată ţara. A accesat fonduri europene pentru a demara businessul.

Din pasiune pentru brodat şi  cusut, Anca Ursu din Tulcea a dezvoltat o afacere sub brandul Suvenirul Dunării şi vinde costume populare dobrogene, suveniruri şi cadouri personalizate. „Am tot lucrat produse manual, cu tot felul de tehnici. De la 15 ani lucram cu croşeta. Făceam fesuri, fulare pentru copii. La un moment dat am început să cos pe etamină papioane, zgărdane de pus la gât. Apoi mi-am dat seama că nu există aşa ceva în oraş şi nici nu există costume populare dobrogene pentru copii”, a spus Anca Ursu, o antreprenoare din Tulcea care a dezvoltat o afacere sub brandul Suvenirul Dunării. A pornit afacerea accesând fonduri europene, pe un proiect pe care l-a realizat singură. A achiziţionat o maşină de brodat şi a început să facă primele costume populare dobrogene pentru copiii din oraşul Tulcea. „Chiar aşa am început, de la zero, cu un un proiect scris de mine pentru fonduri europene în urma unor cursuri de educaţie antreprenorială”. Acum are o echipă de patru persoane care se ocupă de toate produsele care se vând sub brandul Suvenirul Dunării pentru că produsele cu care participă la târguri sunt lucrate manual. „Folosim şi o maşină de brodat pentru produse. Este destul de dificil să ai o afacere doar pe cusătură manuală. Presupune şi costuri mai mari”. În prezent, sub brandul Suvenirul Dunării produce suveniruri specifice zonei, costume populare pentru copii, cadouri personalizate. Produsele se vând în magazinul din centrul  oraşului Tulcea, dar şi la târgurile de profil. 

„Avem un magazin în centrul oraşului, dar şi o căsuţă amplasată pe faleza oraşului. Participăm la târgurile de profil din judeţ. Ne facem şi un site, încă este în lucru, ne dorim să vindem şi online în toată România”

Ea spune că în acest an a avut cerere pentru prosoape de bucătărie brodate cu peşti,  pescari, cu nuferi, cu elemente specifice Deltei Dunării.

„Ne-am prezentat cu aceste produse la târguri şi au fost foarte apreciate. Reprezintă un suvenir foarte util în bucătărie pentru orice gospodină”.

Dacă vara echipa este concentrată pe vânzarea de suveniruri, iarna are loc producţia: „brodăm, coasem, ambalăm şi pe lângă  acest lucru facem şi comenzile pentru clienţii care sosesc în magazin şi vor diferite cadouri pentru aniversări”.

Compania Suvenirul Dunării a avut anul trecut o cifră de afaceri de 198.000 lei, în creştere cu 16% faţă de anul anterior, arată datele publice de pe mfinante.ro.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania