Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Doi fraţi fac globuri pământeşti ca în romanele lui Jules Verne într-o fabrică din Carei. Cât ajunge să coste un glob

10.02.2020, 16:26 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Remus Gall şi sora lui, Simona Gall, îşi doreau de mulţi ani un glob pământesc uriaş, care să şi arate interesant, nu doar de departe, ci şi de aproape. Au pus bazele Biodome Systems, o firmă care proiectează domuri geodezice – clădiri în formă de minge, eficiente energetic –, dar nu s-au limitat doar la această divizie de business, aşa că, tot sub formă de sferă, au început să proiecteze şi globuri pământeşti.
„Singurele globuri de pe piaţă care erau atât de mari cum ne doream erau pictate cu acuarele în culori tocite şi mai aveau şi preţuri de zeci de mii de euro. Aşa că, în 2018, ne-am decis să ne facem şi noi un glob exact cum ne-am dorit întotdeauna, ca cele din romanele de Jules Verne”, povesteşte Remus Gall.
S-au pus pe treabă, dar, după luni întregi de încercări, nu au ieşit mai mult de câteva prototipuri eşuate. Au luat-o de la capăt de mai multe ori, iar asta a presupus eforturi financiare şi sacrificii. Dar curând au apărut şi progresele.
Modelul poartă numele The Blue Planet şi a cumulat peste şase luni de trudă. Are peste 2.500 de etichete şi detalii în relief de o mare acurateţe, rezultatul folosirii imaginilor fotografice exacte din satelit. Investiţia până acum a ajuns la 100.000 de euro, atât în prototipuri, cât şi în brevete pentru tehnica nouă de a face globuri pământeşti, cu pigmenţi similari cu cei folosiţi în realizarea vitraliilor din catedralele medievale.
„În luna noiembrie am finalizat ultimul prototip. Acum aşteptăm clienţi care să vrea aceste globuri. Noi le putem oferi atât globuri personalizate din punctul de vedere al culorilor, cât şi hărţi unice şi chiar masa pe care globul poate fi aşezat, care poate să fie de diferite forme şi mărimi.”
Un astfel de glob costă 5.000 de euro şi şi-ar putea găsi locul fie într-o casă ori un birou care vrea să fie înnobilat cu un astfel de obiect care te poartă în jurul lumii într-o secundă, fie în muzee sau şcoli, ca recuzită pentru micii exploratori.
„Fabricăm globurile 100% în România, la Carei. Este un proces foarte migălos, manual, care durează până la trei luni pentru un singur glob cu diametrul de 80 de centimetri”, explică Remus Gall.
Dincolo de prototipul deja realizat, cei doi fraţi vor să dezvolte noi modele de globuri în 2020, cu hărţi istorice şi mai multe detalii. Unul dintre modele urmează să ilustreze planeta Pământ în anul 2100, după ce nivelul oceanelor se va ridica.
„Până atunci, putem face la comandă orice tip de glob în variaţii de culori, în funcţie de preferinţele clientului.”


Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.


MuskOx – producţie de tricouri pentru activitate fizică (Braşov)
Fondator: Claudiu Neamţu
Investiţie iniţială: 65.000 de euro
Prezenţă: online (pe site-ul propriu şi pe eMag)


Arete – producţie de şosete pentru bărbaţi (Prahova)
Fondatori: Cosmin Neagu şi Mihai Dinu
Investiţie iniţială: 15.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019: 10.000 de euro
Prezenţă: showroomuri din Bucureşti şi Cluj-Napoca


7bucate – abonamente la cutii cu alimente tradiţionale (Bucureşti)
Fondator: Cosmin Daneş
Investiţie iniţială: 5.000 de euro
Cifră de afaceri estimată pentru primul semestru din 2020: 15.000 de euro
Prezenţă: online, cu livrare în Bucureşti


Şugubăţ – afacere cu cheesecake pe băţ (Bucureşti)
Fondator: Alexandru-Adrian Manole
Investiţie iniţială: 60.000 de euro
Cifră de afaceri estimată pentru 2020: 15.000 de euro/lună
Prezenţă: la festivaluri în ţară şi în Bucureşti, pe strada Ion Câmpineanu


Friddi – gelaterie artizanală (Bucureşti)
Fondatori: Ciprian Sălceanu, Alexandru Becuţ, Simona Retevoescu
Investiţie iniţială: 200.000 de euro
Cifră de afaceri estimată pentru 2020: peste 500.000 de euro
Prezenţă: Piaţa Romană din Bucureşti

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania