Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Doi tineri care s-au cunoscut pe Instagram au strâns într-un an venituri de 80.000 de lei din vânzarea a peste 500 de portrete cu animale de companie

11.07.2021, 00:01 Autor: Alexandra Matei

♦ Andrei Valentin şi Andrei Negru au creat businessul Ottis & Co, un magazin online unde fac portrete ale animalelor de companie. „Am făcut portrete pentru peste 500 de animale de companie.“ ♦ Preţul unui portret începe de la 50 de lei şi ajunge la 190 de lei, iar el poate fi livrat clientului final fie în format digital, fie direct printat şi înrămat.

Andrei Valentin şi Andrei Negru, doi tineri care s-au cunoscut pe Instagram, au gândit împreună businessul Ottis & Co, un magazin online în cadrul căruia realizează portrete ale animalelor de companie după fotografii trimise de stăpânii acestora. Afacerea celor doi a pornit acum mai bine de un an, iar până astăzi, ei au făcut portrete pentru peste 500 de animale de companie şi au ajuns la afaceri de circa 80.000 de lei. Preţul mediu al unui portret realizat de Ottis & Co este astfel de 160 de lei.  „Ne-am cunoscut pe Instagram, am început să vorbim şi să facem un business împreună, îmbinând ceea ce făceam înainte fiecare, adică marketing şi vânzări şi respectiv design grafic şi web design. Ne-am inspirat din străinătate, unde am văzut un business similar. Nu ne-am făcut planuri foarte mari. Fiind un concept nou, am vrut întâi să îl testăm cu prietenii şi persoanele apropiate“, au spus cei doi tineri antreprenori. Aceştia îşi amintesc că au început afacerea cu o investiţie de doar 6.000 de lei, fiecare venind cu câte 3.000 de lei. 

Numele businessului este şi numele motanului unuia dintre cei doi fondatori, iar prin acest proiect ei îşi doresc să arate faptul că îşi înţeleg audienţa şi îşi exprimă iubirea faţă de animale. Orice persoană care are acasă un animal de companie sau mai multe şi care este într-adevăr un iubitor de animale este un potenţial client pentru businessul Ottis & Co, spun cei doi. „Următorul lucru la care ne-am gândit, în ceea ce priveşte produsele, este să introducem tricouri cu animalul de companie.“  Deocamdată însă, cei doi antreprenori vor să se concentreze pe simplificarea proceselor deja existente pentru ca apoi să se dezvolte mai mult cu alte produse şi cu alte locaţii de vânzare. În topul portretelor pe care le-au realizat până acum, aceştia precizează că se află cele ale căţeilor, ale pisicilor şi ale hamsterilor. „Ne propunem să trecem de 3.500 de comenzi, ceea ce ar însemna să ajungem undeva la 500.000 de lei. Suntem puţin în spate, pentru că am avut ceva probleme pe partea de marketing la începutul anului, dar sperăm să recuperăm.“  Experienţa de antreprenor este plină de dinamism pentru cei doi fondatori tineri ai businessului, însă niciunul dintre ei nu se vede făcând altceva în viitor, cu atât mai puţin să lucreze într-o corporaţie, cu un program fix.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone