Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Dorin Ţambrea a dus brandul de rucsacuri Urban Bag din online în offline, cu un magazin în Mega Mall. Vânzările au ajuns în 2021 la 200.000 de euro

21.03.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Lunar, Urban Bag vinde circa 200-300 de rucsacuri ♦ Anul 2020 fusese însă unul greu, dar o finanţare bancară de 41.000 de euro l-a ajutat pe antreprenorul din Bucureşti să redreseze afacerea.

Un magazin online de modă a fost pentru Dorin Ţambrea punctul de plecare în dezvoltarea Urban Bag, un brand de rucsacuri care s-a extins şi în zona accesoriilor. Povestea lui a început în anii 2016-2017. „La un moment dat a trebuit să schimb macazul. Am ales să găsesc o nişă şi am dezvoltat acest brand. În prima fază, aduceam rucsacurile în totalitate din China, însă astăzi aproximativ 40-50% din produsele Urban Bag se fac în România. Avem şi un atelier propriu, dar lucrăm şi cu alte ateliere din România. O parte din producţie are în continuare loc în China, dar ne dorim să aducem totul pe piaţa locală”, a povestit Dorin Ţambrea la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Urban Bag reprezintă în prezent un portofoliu alcătuit din rucsacuri, dar şi portofele, agende, portcarduri. Pe lista de accesorii care urmează să intre în paleta de produse se află şi curelele pentru ceas şi husele pentru telefon. „Rucsacurile sunt fabricate dintr-o combinaţie de materiale – piele şi material textil. Ca preţuri, un rucsac pleacă de la 300-320 de lei şi poate ajunge la 740 de lei, costul unui rucsac din piele tăbăcită vegetal, realizat într-o comunitate din vestul ţării.” Lunar, Urban Bag vinde circa 200-300 de rucsacuri. Publicul pe care şi l-a format este format din persoane cu venituri medii şi peste medie, cu vârste între 25 şi 45 de ani, din mediul urban. Brandul poate fi accesat online, pe site-ul propriu al businessului şi pe reţelele sociale, iar recent Dorin Ţambrea a deschis şi un magazin fizic în centrul comercial Mega Mall din Bucureşti.

„Am avut o oportunitate, nu intenţionam neapărat să deschidem prea curând un magazin fizic. Aşteptările sunt să avem 15.000-20.000 de euro vânzări lunare în magazinul din Mega Mall, dar e prematur să ne facem o idee exactă. Contractul este pe şase luni, vedem ce se întâmplă în acest timp şi vom lua o decizie apoi dacă vom semna un contract pe cinci ani sau nu. Ne-am dori să continuăm.”

Ca business, anul 2021 a fost cel mai bun de până acum pentru Urban Bag, care a înregistrat o cifră de afaceri de circa 200.000 de euro. Anul anterior fusese însă unul greu, dar o finanţare bancară de 41.000 de euro l-a ajutat pe antreprenorul din Bucureşti să redreseze afacerea.

„Am folosit banii pentru a face stocuri şi am investit în marketing. Acum avem stocuri de 70.000-80.000 de euro. Ca investiţii, am început cu 25-30.000 de euro, iar ulterior tot profitul a fost reinvestit”, a mai spus Dorin Ţambrea.

Cea mai mare parte dintre clienţii Urban Bag sunt din România, însă au fost onorate şi câteva comenzi din străinătate. De altfel, acesta este şi unul dintre obiectivele lui Dorin Ţambrea.

„Ne dorim o dezvoltare internaţională. Vrem să intrăm în Ungaria în primă fază, vrem să facem site-ul vizibil şi internaţional, să-l traducem în engleză şi să adăugăm preţurile în euro.”

Urban Bag lucrează în prezent cu şase angajaţi, dintre care doi se dedică prezenţei în mediul online, doi lucrează în magazinul din Mega Mall, o colegă este mereu prezentă în atelier, iar un curier se ocupă de livrările pe bicicletă.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

Un rucsac pleacă de la 300-320 de lei şi poate ajunge la 740 de lei, costul unui rucsac din piele tăbăcită vegetal, realizat într-o comunitate din vestul ţării.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania