• Leu / EUR4.9419
  • Leu / GBP5.6702
  • Leu / USD4.9805
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Două surori din Bistriţa produc cosmetice sub brandul MySymphony Natural Cosmetic, în care au investit peste 15.000 de euro

04.08.2022, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ „Am ajuns la o capacitate de mii de produse pe lună. Ingredientele, în marea majoritate, le cumpărăm din România pentru că vrem să susţinem economia ţării.“

Surorile Iulia Dumitru şi Cristina Neagoş au conturat în 2019 planurile pentru un business propriu, din pasiunea comună a celor două antreprenoare pentru cosmetice şi din nevoia unor produse naturale. În 2020 a apărut şi prima gamă sub brandul My Symphony Natural Cosmetic, iar investiţia a depăşit 15.000 de euro, din sursele proprii.

„Datorită faptului că avem o pasiune comună pentru cosmetice, ne-am gândit că putem să dezvoltăm un business, o afacere. În momentul în care fiecare dintre noi a devenit mamă, am fost mult mai atente la tot ce presupune produs cosmetic pus pe piele şi am hotărât să facem ceva produs de noi. Am luat legătura cu chimişti, cu facultăţi de chimie, de medicină, farmacie şi am ajuns la brandul MySymphony”, povesteşte Iulia Dumitru. Ea mai adaugă că brandul de cosmetice include în prezent peste 20 de produse autorizate la nivel european şi care acoperă nevoile de skincare ale femeilor.

„În familie avem medic şi chimist – socrii mei, şi am profitat de acest lucru pentru a mă iniţia şi dezvolta afacerea, am şi realizat un curs, fiind acreditată pe partea de producere a cosmeticelor”, spune Cristina Neagoş. Pe lângă investiţia financiară de peste 15.000 de euro în brand, antreprenoarele au pus în business şi timpul lor, venind din domenii diferite – Iulia având o experienţă de 10 ani în domeniul bancar, iar Cristina lucrând în domeniul dreptului.

Iulia Dumitru

„Noi suntem o afacere de familie, investim mult suflet şi pasiune în tot ceea ce facem şi mulţi clienţi ne transmit că se simte acest lucru. Prin „my” ne-am gândit la abordarea personală pe care o avem în conceperea produselor, iar prin „symphony” am vrut ca produsele noastre, acţiunea ingredientelor să producă o armonie pe care să o regăsească clientele noastre în beneficiile produselor”, mai spune Iulia Dumitru. Produsele MySymphony se adresează pielii sensibile, uscate, dar acoperă şi nevoia de curăţare, având în portofoliu şi geluri de duş, şampoane, balsamuri, unturi de corp. Clienţii pot găsi produsele în magazinul online mysy.ro, în oraşul Bistriţa, într-un salon de înfrumuseţare deţinut tot în familie, în mai multe magazine naturiste, dar şi pe platforma eMag. Planurile urmăresc extinderea la nivel naţional, dar şi internaţional. 

„Avem un laborator autorizat în care ne concentrăm în producerea cosmeticelor. Acum am ajuns să avem o capacitate de mii de produse pe lună. Ingredientele, în marea majoritate, le cumpăram din România pentru că vrem să susţinem economia ţării. Ingredientele principale, „vedetele” gamelor, le importăm din Spania”, a mai completat Cristina Neagoş.

Ea a mai adăugat că există în lucru o gamă nouă de produse, cu un ingredient care se adresează altor afecţiuni ale pielii, pentru a oferi clientelor alternativă. În plus, şi forma de prezentare a produselor este în curs de îmbunătăţire, pentru a fi cât mai attractive pentru potenţialele cliente.

Targetul pentru cifra de afaceri a My Symphony în 2022 este de creştere între 30-50% faţă de anul anterior, care urmează să vină din creşterea numărului de magazine în care brandul poate fi găsit, inclusiv în alte judeţe.

Astfel, vânzările din acest an vor depăşi 10.000 euro, din calculele ZF.

„Să fii antreprenor este frumos, mai ales dacă îţi alegi un domeniu de frumuseţe, cum este al nostru, dar vine şi cu foarte multe provocări. Dacă eşti optimist, le treci cu brio, acesta cred că este secretul”, spune Cristina Neagoş.

Iulia Dumitru adaugă faptul că experienţa din domeniile anterioare de activitate le ajută în business, fiecare aducând partea sa de cunoştinţe pentru a duce businessul mai departe.

„A fost o necunoscută pentru noi să fim antreprenoare în România, este extrem de greu, dar când îţi doreşti foarte mult, mergi înainte. Este un context greu, dar trebuie să îi facem faţă. Faptul că primim feedback-uri pozitive, cei care ne descoperă revin la noi pentru noi comenzi, ne dă energie şi curaj să continuăm această parte frumoasă pe care am început-o, de antreprenor în România”, a concluzionat Iulia Dumitru.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone