Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Dragoş Achim a pus gustul copilăriei în ciocolata de casă „Dulceria Îndulceşte România“ şi vrea să se extindă

05.09.2024, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

 „Magazinele mari ar trebui să aibă rafturi speciale pentru producători locali mici“.

Dragoş Achim şi-a încercat mai întâi norocul cu un mic producător de îngheţată, iar pentru că în timpul iernii activitatea era insuficientă pentru a ţine angajaţii s-a gândit să aducă gustul copilăriei într-un baton de ciocolată de casă pe care l-a numit Dulceria Îndulceşte România. „Cam prin 2013 am început să produc, dar am susţinut afacerea din banii mei cam trei-patru ani până a început să meargă singură. Asta pentru că era şi este un produs scump. Însă, oamenii nu-şi dau seama că nu poţi să faci un produs de calitate cu produse ieftine. Dar eu am avut încredere în acest produs şi am ajuns aici”, a povestit antreprenorul în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero, un proiect susţinut de Banca Transilvania. De altfel, începutul a fost timid şi Drăgoş Achim povesteşte că a început cu o oală şi un aragaz cu o plită electrică şi mai apoi a accesat fonduri pentru a-şi lua o clădire, linii de producţie etc. În prezent, în cadrul firmei Dulceria Team, care produce brandul Dulceria Îndulceşte România, lucrează cinci angajaţi, care produc pe lângă batoane de ciocolată de casă şi produse de patiserie. „Anul trecut ne-am luat ceva cuptoare şi ceva aparaturi pentru a produce şi cornuleţe ca la mama acasă. Nu folosim conservanţi pentru produsele noastre, inclusiv cornuleţele le fac cu unsoare cum se făceau pe vremuri”, a menţionat antreprenorul. Sub brandul Dulceria Îndulceşte România, fabrica produce batoane de ciocolată neagră, ciocolată albă, un baton cu ciocolată albă şi ciocolată neagră, dar şi ciocolată cu miez de nucă şi rom.  Produsele se găsesc în câteva magazine din Alba, dar are câţiva clienţi care duc mai departe produsele şi în Spania de exemplu. 

De asemenea, produsele sunt prezente şi în patru magazine Profi din judeţul Alba.

„Deocamdată ne promovăm doar local. Am deschis un proiect pe digitalizare, sper să se aprobe, şi acolo vreau să-mi promovez mai bine produsele şi să-mi fac un marketing foarte bun pus la punct”. Antreprenorul crede că statul ar trebui să îi susţină mai mult pe micii antreprenori.

„Măcar în magazinele mari să se facă rafturi speciale pentru producătorii mici locali. Acolo să se testeze produsele, să vadă ce se vinde. Dacă ţin un produs două luni şi văd că are rulaj, îl ţin mai departe, dacă nu, să lase pe altul şi aşa încet-încet toţi producătorii mici se pot adapta să meargă mai departe, că e foarte, foarte greu. Toate lumea ar face de mâine producţie, dar cea mai mare problema este marketing-ul, vânzarea produselor”, a mai spus antreprenorul, care adaugă că ar avea capacitate să producă mai mult dacă  cererea ar fi mai mare.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania