Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Dragoş Ciucur şi Marius Dumitrescu, care au fondat o firmă de servicii de curăţenie în 2019, au început să facă dezinfecţii, „forţaţi“ de coronavirus

02.04.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cei mai numeroşi clienţi sunt companiile, însă şi persoanele fizice au apelat la BroClean în ultimele săptămâni.

Dragoş Ciucur şi Marius Dumitrescu, doi antreprenori care anul trecut au fondat o afacere în domeniul servici­ilor de curăţenie, au început în ultimele săptămâni să furnizeze şi servicii de dezinfecţie, odată cu răspândirea epide­miei de COVID-19 în România. BroClean, afacerea celor doi tineri, a mizat astfel pe o reconvertire.

„Am inclus în serviciile de curăţenie generală şi dezinfectarea tuturor suprafe­ţe­lor. Folosim dezinfectanţi aprobaţi de Ministerul Sănătăţii. În ultima săptămână, am fost solicitaţi pentru 10-12 astfel de dezinfecţii, de amploare mai mare sau mai mică, multe dintre ele pentru scări de bloc. Deocamdată, am mers doar la clienţi din Bucureşti“, a povestit Dragoş Ciucur pentru emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Cei mai numeroşi clienţi sunt com­paniile, însă şi persoanele fizice au apelat la BroClean în ultimele săp­tămâni. Pentru o dezinfecţie, este ne­cesară o echipă formată din trei persoane.

„Durata diferă de la un loc la altul. Ca pro­cedură, se aplică dezinfectantul, se lasă să ac­ţioneze, apoi se vine cu o altă soluţie pen­tru ştergerea dezinfectantului. Preţul varia­ză şi el, în funcţie de suprafaţă, dar începe de la 7 lei pe metru pătrat şi scade odată cu creşterea suprafeţei“, mai spune Dragoş Ciucur, originar din Sebeş, judeţul Alba.

El a fondat busi­nessul în vara anu­lui 2019, iar pri­mele servicii le-a furni­zat în septem­brie. Inspiraţia a venit din faptul că oamenii se plâng tot mai mult de lipsa timpului în general şi a celui pentru curăţenie în special.

„Împreună cu un prieten (Marius Dumitrescu – n. red.), ne-am informat şi am deschis firma. Investiţia iniţială a fost de 30.000 de euro din surse proprii, iar banii au fost investiţi în prima fază în închirierea unui spaţiu pe strada Traian din Bucu­reşti, apoi am cumpărat apa­ra­tura necesară, stocul de soluţii, echi­pa­men­tele de protecţie.“

Echipa a ajuns la trei per­soa­ne, iar cifra de afaceri în 2019, pentru cele aproape patru luni în care businessul a fost ac­tiv, a fost de circa 20.000 de lei.

„La început, mai numeroase au fost persoanele fizice, apoi am început să cola­borăm şi cu spaţii de birouri, spaţii comer­ciale, saloane de înfrumuseţare.“

BroClean are mai multe pachete de ser­vicii în portofoliu, de la cele de întreţinere şi de curăţenie generală, la pachetul de curăţenie post-construcţie, detailing-ul auto şi întreţinerea şi ceruirea pardoselilor din piatră naturală.

„Cel mai vândut este pachetul de curăţenie generală, cu preţuri cuprinse între 5 şi 8 lei/mp, în funcţie de suprafaţă şi de gradul de murdărie din spaţiul respectiv.“

După ce pandemia va trece, planul lui Dragoş Ciucur şi al lui Marius Dumitrescu este să crească numărul de angajaţi, pentru a putea onora mai multe comenzi, în spaţii mult mai mari.

„De asemenea, ne dorim să dezvoltăm şi partea de servicii de curăţenie pentru locaţiile închiriate în regim hotelier, lucru care presupune inclusiv colectarea, spălarea şi înlocuirea lenjeriilor din locurile respective. Vrem să dezvoltăm servicii de curăţenie industrială şi alimentară, iar apoi chiar şi servicii de curăţenie publică şi curăţenie şi întreţinere aeronave şi nave.“

Înainte de a înfiinţa BroClean, Dragoş Ciucur a lucrat în domeniul ingineriei medicale, având studii în această arie, la Universitatea Politehnica. Iniţial, planul său în domeniul antreprenoriatului era pentru un business în domeniul echipamentelor medicale şi abia ulterior a optat pentru serviciile de curăţenie.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania