Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Dragoş Smeu a creat Mavericks, o agenţie de marketing online, şi face campanii de promovare pentru 50 de clienţi, de la Cărtureşti la ansambluri rezidenţiale

04.10.2019, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Mavericks a pornit pentru că mi-am dorit să construiesc o agenţie după regulile mele. Pentru noi cel mai mult contează resursa umană.“

Dragoş Smeu, un antreprenor din Bucureşti, a lăsat în ur­mă cu trei ani jobul dintr-o agenţie de comunicare pen­tru a crea Mavericks, pro­pria agenţie de marketing online, şi a crescut de la cinci clienţi iniţial, la peste 50 în prezent. În 2019 aşteaptă afaceri de 400.000 de euro, dublu faţă de anul anterior.

„Am pornit la drum cu Mavericks, o agenţie creată de la zero, alături de doi colegi. Mavericks a crescut de la cinci clienţi iniţial în portofoliu la peste 50 de clienţi în momentul acesta, de la mine alături de doi juniori, la mine alături de zece angajaţi şi o colegă din Seul care lucrează part-time de la mii de kilometri distanţă şi pe care nu am vrut s-o pierdem“, a spus Dragoş Smeu.

Printre clienţii Mavericks se află lan­ţul de librării Cărtureşti, care a fost şi prima companie atrasă de agen­ţie, Mobexpert sau Office Shoes.

Investiţia iniţială în Mavericks a fost între 5.000 şi 7.000 de euro, care a inclus plata chiriei, laptopuri, iar după două luni de la deschidere, compania recuperase deja investiţia.

Dragoş Smeu spune că i-a atras pe co­le­gii săi prin promisiunea de dezvoltare con­stantă, resursa umană în domeniul comuni­cării fiind cel mai important aspect pentru Mavericks. De altfel, din a treia lună de când a început să ducă firma pe profit, an­tre­prenorul a investit în atra­gerea de noi oameni în echi­pă, lucru care i-a permis să atra­gă mai mulţi clienţi în portofoliu.

„Până acum am pus accent pe serviciul pe care îl oferim şi nu am investit mult în campanii de promo­vare, am lăsat calitatea servi­ci­ilor să vorbească pentru noi.

Am crescut mult organic. Pentru noi este foarte importantă retenţia clienţilor, să rămână în portofoliu“, a mai spus Dragoş Smeu.

Pentru campaniile de marketing online, Mavericks lucrează atât cu clienţi care au deja campanii dezvoltate, dar şi cu firme ca­re vor să lucreze pentru prima dată cu o agen­ţie, pentru care oamenii de la Mavericks creează strategii, setează şi moni­torizează obiective.

„Încercăm să lucrăm cu businessuri sustenabile şi acesta este un alt motiv pentru care am ales să fac agenţie – să pot alege clienţii. Vrem să fim un partener pentru ei, nu doar un furnizor, credem că prin partea de promovare îi ajutăm să crească, să plece de la şase angajaţi la 16, la 26 de angajaţi“, a mai spus Dragoş Smeu.

Campaniile sunt construite special pen­tru fiecare client, în funcţie de etapa de dezvol­tare a businessului, iar cele mai provo­ca­toare proiecte sunt cele de loializare a utili­za­torilor. Durata minimă a unei campanii trebuie să fie de o lună. „În continuare Facebook dă cele mai bune rezultate, avem 10 milioane utili­za­tori de Facebook din aproximativ 12 milioane utilizatori de internet din România şi poţi să targetezi foarte bine astfel încât să ajungi la fiecare public ţintă.“

El a precizat că utilizatorul unui produs sau serviciu trebuie să fie în centrul unei campanii de promovare, mai ales că a observat că oamenii aleg produse şi în funcţie de încrederea într-un brand, nu doar de preţ sau de ofertă.

În portofoliul Mavericks sunt şi clienţi de pe aceeaşi piaţă, competitori, însă de fiecare companie se ocupă o altă echipă din cadrul agenţiei.

„Lucrăm pentru Cărtureşti, lucrăm pentru Elefant, pentru Mobexpert şi pentru Jysk, pentru circa şapte ansambluri rezidenţiale din Bucureşti. Le spunem din start pentru cine lucrăm şi că toate campaniile vor avea ca obiectiv vânzarea pentru clientul respectiv, fiecare are obiectivele separate şi toate datele rămân confidenţiale. E importantă încrederea, mai ales într-o piaţă mică“, a mai spus Dragoş Smeu.

Ca obiective de business, antreprenorul vrea să dubleze cifra de afaceri în 2019, de la 200.000 de euro la 400.000 de euro, iar la nivel de clienţi vrea un portofoliu mai matur, care să provoace oamenii din echipă.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania