• Leu / EUR4.9471
  • Leu / GBP5.6906
  • Leu / USD5.0130
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. După ce au devenit părinţi, Alexandra şi Andrei Deac au pornit Bubuland, un mic producător de mobilier pentru copii cu care vor să ajungă pe pieţele internaţionale

12.08.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Ideea businessului a fost inspirată din nevoia celor doi părinţi de a găsi obiecte de mobilier pentru copii realizate doar din materiale naturale ♦ La începutul lui 2018 au pornit businessul, iar un an mai târziu au primit şi o finanţare de 140.000 lei prin programul Start-Up Nation.

Alexandra şi Andrei Deac, doi antreprenori din Sibiu, au pornit businessul Bubuland, un mic producător de mobilier pentru copii, după ce aceştia au devenit părinţi. Din nevoia de a găsi mobilier pentru copii realizat din materiale naturale, cei doi au luat decizia să pornească propriul business în 2018. 

„Povestea a început odată cu băieţelul nostru Tudor, mi-am dorit să îi pregătim camera, am început să îi caut online diverse piese de mobiler. N-am fost foarte încântată de ce am găsit şi l-am rugat pe Andrei să facem un prim obiect. Căutam neapărat să fie din lemn, din materiale naturale, dar să fie şi minimalist. Până la urmă Tudor a fost inspiraţia noastră atât pentru primele produse, cât şi pentru cele care au urmat”, povesteşte Alexandra Deac.  Businessul a fost deschis în 2018, după ce Alexandra a postat prima fotografie a unui produs pe Facebook, moment în care au venit şi aprecierile din partea prietenilor. Un an mai târziu, cei doi antreprenori au aplicat pentru o finanţare prin programul Start-Up Nation, prin care au primit 140.000 lei. După această finanţare, Bubuland a reuşit să se mute din casa familiei Deac într-un atelier de producţie echipat cu toate cele necesare. La începutul anului 2020, cei doi antreprenori au lansat şi propriul site al businessului, lucru care i-a ajutat foarte mult în pandemie. „A fost o coincidenţă, noi în urma Start-Up Nation trebuia să facem acest lucru. A fost foarte greu, pentru că odată cu restricţiile au venit foarte multe comenzi, a fost un an foarte interesant. Apoi a urmat 2021, care a fost cel mai dificil an financiar pentru noi, pentru că am avut o problemă în familie şi a trebuit să mă dedic mai mult acolo. Lucrurile au mers din inerţie, acum suntem de puţin timp împreună iar în proiect şi vrem să facem ca lucrurile să meargă bine”, explică ea. 

Ea precizează faptul că cea mai mare motivaţie a fost pe de o parte Tudor, băiatul lor, dar şi aprecierile din partea clienţilor, mai ales, că rata de returnare a produselor este spre zero. Portofoliul Bubuland este format din cinci categorii de produse care adună un total de 200 de articole de la leagăne pentru bebeluşi şi copii mai mari, leagăne clasice, atât pentru copii, cât şi pentru adulţi, plăci de înălţime, adică măsurători din lemn pentru înălţime, decoraţiuni şi seturi de masă cu scaune pentru copii. „Cele mai căutate sunt leagănele de copii, urmate de seturile de masă şi scaune realizate din stejar. Am adăugat leagăne pentru copii mai mari de 3 ani, nevoia a venit tot de la Tudor pentru că nu voia să mai fie pus în leagăn cu ajutorul nostru, ci voia să se pună singur şi aşa am creat aceste leagăne care sunt foarte bine primite.” Bubuland are în jur de 100 de clienţi lunar, însă numărul acestora creşte în perioadele din jurul sărbătorilor. Produsele Bubuland pornesc de la preţuri de 59 lei, o decoraţiune, până la 800 lei, un set de masă şi scaune. Alexandra Deac spune că în perioada următoare urmează să lanseze mai multe categorii de produse printre care şi hamace şi diverse decoraţiuni pentru camera copiilor pictate manual. Până la sfârşitul anului, Bubuland va adăuga în portofoliu încă 100 de produse. „Vrem să revenim aproape de clienţii noştri. Ne dorim de asemenea să ne înscriem pe o platformă internaţională, am amânat mult acest moment şi cred că este cazul să mergem şi pe alte pieţe. Un plan pe termen mediu şi lung ar fi să creştem şi alţi meşteri în lucruri cu lemnul, să putem să dăm mai departe toată experienţa şi expertiza pe care o are soţul meu. Nu avem un plan bine conturat, dar ne gândim serios la acest lucru”, adaugă ea. Pentru anul acesta, antreprenorii estimează o cifră de afaceri de 200.000 lei, ceea ce înseamnă o dublare faţă de anul trecut.

Portofoliul Bubuland este format din cinci categorii de produse care adună un total de 200 de articole de la leagăne pentru bebeluşi şi până la decoraţiuni pentru camerele copiilor.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone