Businessul a fost deschis în 2020 după ce Eliza Bălaşa a urmat un curs de caligrafie în Spania şi a observat că există potenţial pentru o astfel de afacere în România.
În timp ce lumea tinde către o digitalizare a tuturor domeniilor, Eliza Bălaşa a ales să meargă contra curentului şi a decis să îşi deschidă un business de caligrafie pentru a le arăta oamenilor că farmecul scrisului de mână nu s-a pierdut.
Povestea Elizei Bălaşa cu caligrafia a început din 2017, când şi-a dorit să înveţe să deseneze, iar pe micile lucrări pe care le realiza adăuga şi un mesaj scris de mână. După câteva căutări pe internet a descoperit că există o adevărată artă a scrisului de mână, apoi a luat decizia de a lăsa desenul în plan secundar pentru a se ocupa de scris.
„Nu ştiam că sunt reguli de bază care trebuie urmate, că trebuie să apelez la instrumente pentru fiecare stil de scris, dar practicând şi căutând din ce în ce mai multe informaţii, am ajuns la propriul meu stil. În primii doi ani, am învăţat de pe internet, fiind intervalul în care mi-am dat seama ce stil vreau să urmez, pentru că sunt multe stiluri şi am încercat multe instrumente greşite. Am simţit nevoia să aleg un singur stil şi să merg pe direcţia aceea, am vrut să mă specializez cu ajutorul unui profesor, eu neavând o istorie în arte“, povesteşte Eliza Bălaşa.
Din dorinţa de a urma un curs pentru a se putea specializa, antreprenoarea a căutat să urmeze un astfel de curs în România, însă nu a găsit ceva care să se plieze pe cerinţele sale în ţară, ci doar la Madrid, unde a şi urmat o şcoală de caligrafie.
„Există o piaţă a caligrafiei, este mică, dar în dezvoltare. Suntem o mână de caligrafi, dar există foarte mult interes, există oameni care predau şi sunt mulţi interesaţi de cursuri, eu aş zice că este într-o continuă dezvoltare şi creştere, iar în câţiva ani nu o să se mai mire atât de tare oamenii când le voi spune că meserie mea este de caligraf“, spune ea.
Ideea de a porni un business a început în momentul în care Eliza Bălaşa posta diverse poze cu lucrările sale pe reţelele de socializare, iar la început, prietenii o rugau să le scrie diverse mesaje pentru a le face cadou, însă declicul a fost în momentul în care o persoană necunoscută i-a cerut să scrie un mesaj contra unei sume de bani. Atunci Eliza Bălaşa a decis că un astfel de business ar putea avea potenţial.
Investiţia într-un astfel de business ajunge la 1.500 euro, aici fiind incluse instrumentele de scris, un curs de pregătire, costurile pentru deschiderea unei firme şi o tabletă grafică, pentru proiectele care necesită digitalizarea scrisului de mână, însă o astfel de investiţie poate fi redusă şi la 500 euro pentru a putea deschide un astfel de business.
Pe lângă diversele mesaje scrise pe hârtie, antreprenoarea scrie pe diverse obiecte pe care apoi le vinde, precum căni, bucăţi de lemn şi are chiar şi cereri din partea oamenilor pentru a merge la ei acasă să scrie pe pereţi diverse mesaje.
„Am scris pe lemn, sticlă, ceramică, de altfel cel mai vândut produs al meu sunt cănile care au o atracţie foarte mare, de când le-am lansat reacţia a fost destul de compleşitoare, oamenii find foarte încântaţi să aibă o cană cu mesajul dorit“, spune ea.
Cu toate că a scris pe diverse suprafeţe, cea mai dificilă rămâne hârtia, mai exact hârtia realizată manual care are o textură aparte, ce face dificil scrisul cu peniţa.
„Există un anumit tip de hârtie realizată manual, care are o textură aparte, scriind cu peniţa, un instrument fragil, este destul de greu pentru că hârtia opune rezistenţă şi peniţa se împiedică în fibrele hârtiei, dar rezultatul final este spectaculos“.
Pentru micul business, anul 2021 a fost unul dificil, având în vedere că Eliza Bălaşa a renunţat la jobul ei pentru a se ocupa exlusiv de această afacere. Veniturile în 2021 au ajuns la circa 25.000 lei, iar pentru anul acesta, Eliza Bălaşa spune că se aşteaptă la o mai mare stabilitate financiară, înţelegând mai bine cum funcţionează lucrurile.
Planurile de dezvoltare ale Elizei Bălaşa vizează deschiderea unui atelier, în care vor putea fi expuse şi produsele. De asemenea, antreprenorea îşi doreste ca anul viitor să se concentreze mai mult pe partea de predare a unor cursuri de caligrafie.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE