„Ne propunem să creştem producţia şi să dezvoltăm magazinul online. Avem nevoie de câteva zeci de mii de euro pentru dezvoltare şi sperăm să accesăm fonduri europene.“
În sudul Câmpiei Române, în oraşul Alexandria din judeţul Teleorman, a luat luat naştere în urmă cu trei ani businessul Cămara Veronicăi, o afacere de familie, apărută din pasiunea pentru inovaţie şi gusturi deosebite în ceea ce priveşte producţia de dulceţuri şi zacuşte, după cum povesteşte Alina Colceriu, fiica Veronicăi – motorul afacerii.
„Acum trei ani am amenajat un spaţiu în Alexandria, cu o investiţie minimă de 10.000 de euro, şi am pornit producţia. Încă nu avem utilaje, producem manual. (...) Veronica este mama mea şi ea face bunătăţile din cămară, ea vine cu idei de diferite combinaţii, ea este motorul. Şi soţul meu ne ajută pe partea de desfacere“, spune Alina Colceriu, fondatoare a afacerii Cămara Veronicăi.
Încă de la început, adaugă antreprenoarea, şi-au dorit să realizeze produsele din materie primă proprie, aşa că au înfiinţat o mică livadă, care anul acesta începe să dea primele roade. De altfel, familia Colceriu colaborează cu producători locali de fructe şi legume din judeţele Teleorman, Dâmboviţa şi Ilfov.
În prezent, în cămară se găsesc în jur de 30 de sortimente de produse: dulceţuri fără zahăr, dulceţuri gourmet, dulceţuri tradiţionale, zacuşte sau sosuri. În portofoliu sunt produse precum dulceaţă de căpşuni cu pinot noir şi condimente, dulceaţă de caise cu păstăi de vanilie şi sâmburi ori dulceaţă de ceapă roşie cu ardei iute. Preţurile dulceţurilor variază între 17 şi 25 de lei. „Facem câteva sute de borcane din fiecare sortiment.“
„În primii doi ani ne-am descurcat cum am putut cu etichetele şi imaginea, după aceea am apelat la profesionişti şi s-a văzut în vânzări schimbarea. Anul trecut am avut vânzări cu 50% mai mari, iar cifra de afaceri a fost 20.000 de euro. Anul acesta, ne aşteptăm la o creştere tot de 50%“.
În anii trecuţi, compania mergea cu produsele la târguri, dar acum s-a mutat în online şi colaborează şi cu platforma Taraba Virtuală. De asemenea, produsele sunt trimise şi în Băcănia Veche şi în Băcănia Bun din Cluj-Napoca. „Pe site-ul nostru, am adus şi producători locali de miere, unturi din nuci, produse naturale aşa cum le-am face noi.“
Alina Colceriu spune că în prezent nu iau în calcul să meargă în comerţul modern - în supermarketuri şi hipermarketuri - cu produsele, deoarece nu le permite capacitatea actuală de producţie şi nici nu îşi doresc să piardă controlul calităţii.
„Ne propunem să creştem producţia şi să dezvoltăm magazinul online. Avem nevoie de câteva zeci de mii de euro şi sperăm să accesăm fonduri europene. Ne dorim să facem şi fructe deshidratate, facem teste pentru crackers. (...) Din Bucureşti vin cei mai mulţi clienţi acum, pentru că ne cunosc de la târguri şi s-au mutat în online uşor, dar sperăm să ajungem la clienţi din toată ţara“.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE