Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Familia Colceriu produce artizanal dulceţuri în Cămara Veronicăi, un mic atelier din Alexandria, şi a ajuns la afaceri de 20.000 de euro

14.08.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Ne propunem să creştem producţia şi să dezvoltăm magazinul online. Avem nevoie de câteva zeci de mii de euro pentru dezvoltare şi sperăm să accesăm fonduri europene.“

În sudul Câmpiei Române, în oraşul Alexandria din judeţul Teleorman, a luat luat naştere în urmă cu trei ani businessul Cămara Veronicăi, o afa­ce­re de familie, apărută din pasiunea  pentru inovaţie şi gusturi deosebite în ceea ce priveşte producţia de dulceţuri şi zacuşte, după cum povesteşte Alina Colceriu, fiica Veronicăi – motorul afacerii.

„Acum trei ani am amenajat un spaţiu în Alexandria, cu o investiţie minimă de 10.000 de euro, şi am pornit producţia. Încă nu avem utilaje, producem manual. (...) Veronica este mama mea şi ea face bunătăţile din cămară, ea vine cu idei de diferite combinaţii, ea este motorul. Şi soţul meu ne ajută pe partea de des­facere“, spune Alina Colceriu, fonda­toare a afacerii Cămara Veronicăi.

Încă de la început, adaugă antrepre­noa­rea, şi-au dorit să realizeze produsele din ma­terie primă proprie, aşa că au înfiinţat o mică li­vadă, care anul acesta începe să dea primele roa­de. De altfel, familia Colceriu colabo­rea­ză cu producători locali de fructe şi legume din judeţele Teleorman, Dâmboviţa şi Ilfov.

În prezent, în cămară se găsesc în jur de 30 de sortimente de produse: dulceţuri fără za­hăr, dulceţuri gourmet, dulceţuri tradiţio­na­le, zacuşte sau sosuri. În portofoliu sunt pro­duse precum dulceaţă de căpşuni cu pinot noir şi condimente, dulceaţă de caise cu păs­tăi de vanilie şi sâmburi ori dulceaţă de ceapă roşie cu ardei iute. Preţurile dulce­ţurilor va­riază între 17 şi 25 de lei. „Facem câteva sute de borcane din fiecare sortiment.“

„În primii doi ani ne-am descurcat cum am putut cu etichetele şi imaginea, după aceea am apelat la profesionişti şi s-a văzut în vânzări schimbarea. Anul trecut am avut vânzări cu 50% mai mari, iar cifra de afaceri a fost 20.000 de euro. Anul acesta, ne aşteptăm la o creştere tot de 50%“.

În anii trecuţi, compa­nia mergea cu pro­dusele la târguri, dar acum s-a mutat în online şi colaborează şi cu platforma Taraba Virtuală. De asemenea, produsele sunt trimise şi în Băcănia Veche şi în Băcănia Bun din Cluj-Napoca. „Pe site-ul nostru, am adus şi producători locali de miere, unturi din nuci, produse naturale aşa cum le-am face noi.“

Alina Colceriu spune că în prezent nu iau în calcul să meargă în comerţul mo­dern - în supermarketuri şi hipermarketuri - cu produsele, deoarece nu le permite capa­citatea actuală de producţie şi nici nu îşi doresc să piardă controlul calităţii. 

„Ne propunem să creştem producţia şi să dezvoltăm magazinul online. Avem nevoie de câteva zeci de mii de euro şi sperăm să accesăm fonduri europene. Ne dorim să facem şi  fructe deshidratate, facem teste pentru crackers. (...) Din Bucureşti vin cei mai mulţi clienţi acum, pentru că ne cunosc de la târguri şi s-au mutat în online uşor, dar sperăm să ajungem la clienţi din toată ţara“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania