♦ Zenzia Glamping este una dintre cele trei unităţi de cazare din România certificate Eco-Label, concept dezvoltat de UE astfel încât consumatorii să distingă produsele sau serviciile verzi, care nu afectează mediul, de alte afaceri.
Dumitriţa şi Vlad Luncanu, doi antreprenori pasionaţi de drumeţii pe munte, cu experienţă în vânzări şi marketing, respectiv IT, au văzut primul concept de glamping la un târg în Marea Britanie, însă au reuşit să deschidă propria unitate de acest fel, Zenzia Glamping, în Piatra-Neamţ în vara anului trecut.
„Noi estimăm că am investit peste 500.000 de euro iniţial în acest proiect, iar o parte din această sumă a venit printr-un grant al Uniunii Europene destinat microîntreprinderilor. Însă, noi continuăm să investim pentru că încercăm să îmbunătăţim anumite aspecte şi ne dorim să fim aliniaţi la nevoile actuale ale consumatorilor de glamping“, a povestit Dumitriţa Luncanu în cadrul emiunii ZF Afaceri de la Zero.
Practic, complexul Zenzia dispune de opt spaţii, dintre care şase de cazare sub forma unor domuri geodezice. „Spaţiile de cazare au 30 mp, dar avem şi un spaţiu pentru primirea oaspeţilor, recepţie, dar şi un spaţiu de 75 mp unde se serveşte micul dejun, se socializează, dar organizăm şi evenimente. Toate aceste spaţii sunt sub formă sferică, iar întreg conceptul Zenzia este gândit sub această formă“. Zenzia a primit în acest an şi certificarea EcoLabel, o schemă de certificare lansată de Uniunea Europeană încă din 1992, care are ca scop informarea oamenilor despre produsele sau serviciile verzi. În 2024, numărul de branduri care au primit certificare EcoLabel a trecut de 100.000 în Europa, iar în România sunt peste 16 astfel de branduri, dintre care trei unităţi de cazare.
Pentru promovare, cei doi antreprenori folosesc reţelele de socializare, dar consideră că un aspect important al promovării este cel prin recomandările celor care au călcat deja pragul glampingului.
„Ne dorim să facem o diversificare a ofertei astfel încât să vorbim de Zenzia nu doar ca un spaţiu de cazare, ci şi un spaţiu care oferă experienţe complete, inclusiv experienţe gastronomice care aduc în prim-plan preparatele locale, care aduc autenticitate şi pun în valoare zona Moldovei, care este fantastică şi de care puţini sunt conştienţi“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE