Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Familia Vesler a investit 50.000 de euro pentru o caravană care aduce în Bucureşti produse de gastronomie fabricate în Harghita

12.09.2021, 00:02 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Valentina şi Remus Vesler, ori­gi­nari din Harghita, cu back­ground în marketing, co­mu­ni­care şi statistici, au dat naştere pro­iectului Vandoor inspiraţi de noile reguli de piaţă pe care le-a im­pus pandemia, odată cu limitarea acce­su­lui producătorilor locali la consumatori. Res­tric­­ţio­narea accesului în pieţe tradiţiona­le, anu­larea târgurilor de profil şi surplusul de marfă cu care s-au trezit producătorii i-au con­dus pe cei doi către o oportunitate de business.

„Caravana Vandoor este soluţia pe care noi am găsit-o pentru problemele şi ne­voile producătorilor locali din timpul pan­de­miei. Limitarea accesului producătorilor lo­cali către consumatori i-a adus pe aceştia în situa­ţia de a avea un surplus de marfă şi nicio pia­ţă de desfacere. Pornind de la aceas­tă nevoie, a fost creată caravana noas­tră care face legătura între producătorii lo­cali şi publicul dornic de a cumpăra produse lo­cale autentice şi de calitate“, povesteşte Remus Vesler.

Povestea Vandoor - Village in a box începe pe Valea Ghimeşului, de unde sunt cei doi antreprenori.

„Aveam de mai mult timp în minte să promovăm producătorii din Harghita, dar niciodată nu se concretizase ideea“, a spus Remus Vesler la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Concret, Vandoor este o caravană mo­bi­lă care aduce de acolo până în Bucureşti dife­rite produse locale din sfera gastronomiei.

„Noi credem că produsele locale merită să fie promovate şi să-şi câştige locul de cinste pe mesele românilor. Proiectul a fost dema­rat în decembrie, cu un prim eveniment de cunoaştere a producătorilor locali.“

Printre cei pe care familia Vesler i-a adu­nat sub umbrela Vandoor se numără pro­du­cători de brânzeturi, de carne, gemuri, siro­­puri, miere, produse de panificaţie, uleiuri sau ceaiuri, toţi   de origine maghiară. „Vrem să aducem produse speciale din zonă, la care clienţii nu au acces uşor, ca de exemplu produse din carne de mangaliţă, vânat, delicatese specifice zonei.“

Cu Vandoor, investiţia făcută de Valentina şi de Remus Vesler a ajuns la aproximativ 50.000 de euro, bani din surse proprii. Ei au momentan o singură caravană, care funcţionează ca magazin pe roţi, amplasată la The Ark, în curtea restaurantului Ivan Pescar din Bucureşti, dar se gândesc să francizeze conceptul.

„Clienţii pe care îi vizăm noi sunt cei orientaţi spre sănătate şi tradiţie. Aceştia vor să fie informaţi, vor să ştie mai multe despre modul de preparare, despre originea materiei prime, despre animalele de provenienţă şi despre tipul de agricultură care se practică în zonă. Acesta este şi motivul pentru care noi am ales să fim total transparenţi şi să le facilităm producătorilor calea prin care îşi pot spune chiar ei povestea, cu cuvintele lor, direct de la sursă şi cu documentare la faţa locului.“

Familia Vesler îşi doreşte acum să consolideze interesul consumatorilor pentru produsele locale şi să-i convingă să cumpere de la ei. Apoi, nu exclud eventuale planuri de expansiune cu Vandoor.

Caravana Vandoor, care funcţionează ca magazin pe roţi, este amplasată la The Ark, în curtea restaurantului Ivan Pescar din Bucureşti.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania