Valentina şi Remus Vesler, originari din Harghita, cu background în marketing, comunicare şi statistici, au dat naştere proiectului Vandoor inspiraţi de noile reguli de piaţă pe care le-a impus pandemia, odată cu limitarea accesului producătorilor locali la consumatori. Restricţionarea accesului în pieţe tradiţionale, anularea târgurilor de profil şi surplusul de marfă cu care s-au trezit producătorii i-au condus pe cei doi către o oportunitate de business.
„Caravana Vandoor este soluţia pe care noi am găsit-o pentru problemele şi nevoile producătorilor locali din timpul pandemiei. Limitarea accesului producătorilor locali către consumatori i-a adus pe aceştia în situaţia de a avea un surplus de marfă şi nicio piaţă de desfacere. Pornind de la această nevoie, a fost creată caravana noastră care face legătura între producătorii locali şi publicul dornic de a cumpăra produse locale autentice şi de calitate“, povesteşte Remus Vesler.
Povestea Vandoor - Village in a box începe pe Valea Ghimeşului, de unde sunt cei doi antreprenori.
„Aveam de mai mult timp în minte să promovăm producătorii din Harghita, dar niciodată nu se concretizase ideea“, a spus Remus Vesler la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Concret, Vandoor este o caravană mobilă care aduce de acolo până în Bucureşti diferite produse locale din sfera gastronomiei.
„Noi credem că produsele locale merită să fie promovate şi să-şi câştige locul de cinste pe mesele românilor. Proiectul a fost demarat în decembrie, cu un prim eveniment de cunoaştere a producătorilor locali.“
Printre cei pe care familia Vesler i-a adunat sub umbrela Vandoor se numără producători de brânzeturi, de carne, gemuri, siropuri, miere, produse de panificaţie, uleiuri sau ceaiuri, toţi de origine maghiară. „Vrem să aducem produse speciale din zonă, la care clienţii nu au acces uşor, ca de exemplu produse din carne de mangaliţă, vânat, delicatese specifice zonei.“
Cu Vandoor, investiţia făcută de Valentina şi de Remus Vesler a ajuns la aproximativ 50.000 de euro, bani din surse proprii. Ei au momentan o singură caravană, care funcţionează ca magazin pe roţi, amplasată la The Ark, în curtea restaurantului Ivan Pescar din Bucureşti, dar se gândesc să francizeze conceptul.
„Clienţii pe care îi vizăm noi sunt cei orientaţi spre sănătate şi tradiţie. Aceştia vor să fie informaţi, vor să ştie mai multe despre modul de preparare, despre originea materiei prime, despre animalele de provenienţă şi despre tipul de agricultură care se practică în zonă. Acesta este şi motivul pentru care noi am ales să fim total transparenţi şi să le facilităm producătorilor calea prin care îşi pot spune chiar ei povestea, cu cuvintele lor, direct de la sursă şi cu documentare la faţa locului.“
Familia Vesler îşi doreşte acum să consolideze interesul consumatorilor pentru produsele locale şi să-i convingă să cumpere de la ei. Apoi, nu exclud eventuale planuri de expansiune cu Vandoor.
Caravana Vandoor, care funcţionează ca magazin pe roţi, este amplasată la The Ark, în curtea restaurantului Ivan Pescar din Bucureşti.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE