Alexandra şi Mihai Zaharia au vrut în urmă cu peste zece ani să valorifice fructele din livada proprie şi au dezvoltat brandul Bunicel.ro, care astăzi este distribuit în băcănii din toată ţara, dar şi în online. De altfel, Bunicel.ro a fost şi una dintre primele afaceri descoperite de ZF în cadrul rubricii „Un start-up pe zi”, pe care ZF o derula în urmă cu un deceniu. Care este povestea Bunicel.ro şi cum au reuşit antreprenorii să reziste, dar şi să crească pe o piaţă a dulceţurilor unde concurenţa este foarte mare?
„Noi, în Costeşti (judeţul Argeş), avem un teren, dar şi o căsuţă pe care acum am transformat în mica noastră făbricuţă şi o livadă. Şi în acea livadă aveam pruni, meri, peri. Eu deja eram pe punctul de a termina facultatea şi acele fructea nu le puteam valorifica. Şi aşa am făcut gemuri. A fost destul de greu la început, dar lucrurile au început să meargă”, povesteşte Mihai Zaharia, cofondator, Bunicel.ro, în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero, susţinută de Banca Transilvania. Cei doi antreprenori au început cu o investiţie de 10.000-15.000 de euro, iar ulterior au luat un grant de 30.000 de euro prin programul Ţara lui Andrei, derulat de OMV Petrom. În prezent, Bunicel.ro include şapte-opt sortimente de dulceţuri.
„Cel mai vândut sortiment este dulceaţa de nuci verzi, urmează crema de ciocolată de casă şi dulceaţa de lapte. Încercăm iarăşi şi cu două sortimente de dulceaţă fără zahăr, un gem de prune şi un gem de piersici şi caise. Am mai încercat pe această zonă, nu a mers, dar acum încercăm iar”.
Livada proprie, care se întinde pe o suprafaţă de 1.600 mp, i-a ajutat practic să înceapă producţia, însă astăzi pentru a acoperi necesarul de fructe, Bunicel.ro colaborează şi cu alţi producători din zonă. Cum a crescut Bunicel.ro? „A fost un proces foarte, foarte natural. Nu am făcut foarte mult marketing, nu ştim dacă este bine sau este rău. Creşterile au fost destul de mici de la an la an, dar într-un fel cam asta ne-am dori. Ne-am dorit să avem o afacere de familie exclusivă, în care numai familia este implicată. Deci nu avem angajaţi”, a mai povestit Mihai.
El adaugă că i-a ajutat foarte mult faptul că sunt autentici şi că au prezentat lucrurile aşa cum sunt. „Marketing-ul şi promovarea noastră prin asta s-au făcut prin produs. Este un proces mai lent, dar din punctul nostru de vedere este mai sănătos şi chiar dacă se produce o creştere mai lentă, sperăm noi să fie mai durabilă”.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE