Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Florentina Popa, inginer chimist, a strâns aproape 90 de produse cosmetice în portofoliul Kosmo Line Spa şi merge spre vânzări de 100.000 de euro

13.09.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

„În 2009 aveam o cifră de afaceri de 18.000 euro, în 2019 deja eram la 50.000 de euro, iar în 2020 am trecut la 70.000 de euro. Astăzi am ajuns deja la aceeaşi cifră de afaceri ca anul trecut şi mai avem câteva luni până la sfârşitul anului.“ Anual, sub brandul Kosmo Oil intră pe piaţă 8-10 produse noi Două dintre planurile de d

Florentina Popa îşi practică meseria, aceea de inginer chimist, în fiecare zi în cadrul afacerii sale cu produse cosmetice, Kosmo Line Spa, pe care a pornit-o în 2008 şi pe care a reuşit să o menţină pe un trend ascendent de la an la an. Primul produs a fost un ulei pentru masaj, care a rămas şi astăzi în portofoliul de produse şi căruia i s-au mai alăturat alte 86 de produse terapeutice, de relaxare şi de îngrijire a pielii.

În momentul de faţă, compania Kosmo Line Spa, care deţine brandul Kosmo Oil, a ajuns la afaceri de 70.000 de euro, iar până la finalul anului antreprenoarea se aşteaptă ca acestea să mai crească.

„Eu lucram în domeniu înainte să deschid afacerea, aveam capul plin de reţete. Unele le-am aplicat acolo, altele le-am luat în bagajul meu de cunoştinţe şi le-am aplicat în firma mea. Prima dată am creat o gamă de uleiuri pentru masaj. Practic, am început afacerea cu 0 lei, nu am avut un fond cu care să pornesc la drum. Am cumpărat pe datorie ingredientele, urmând să le vând pentru a putea investi în materii prime şi în utilaje. Primele produse au fost handmade. După uleiuri am trecut la creme şi geluri. Acum 2-3 ani am reuşit să-mi cumpăr câteva utilaje. În etapa de dezvoltare am intrat, practic, înainte de pandemie, la final de 2019. Investiţia a fost de 50.000 de euro şi m-a ajutat foarte mult pentru că trendul era ascendent. În 2009 aveam o cifră de afaceri de 18.000 euro, în 2019 deja eram la 50.000 de euro, iar în 2020 am trecut la 70.000 de euro şi iată că astăzi am ajuns deja la aceeaşi cifră de afaceri ca anul trecut şi mai avem câteva luni până la sfârşitul anului. Văd aproape pragul de 100.000 de euro“, a spus Florentina Popa, fondatoarea Kosmo Line Spa. Anual, susţine aceasta, sub brandul Kosmo Oil intră pe piaţă 8-10 produse noi.

Pe lângă produsele terapeutice şi uleiurile de relaxare – care merg foarte bine atât în centrele de recuperare medicală sau în sălile de fitness, cât şi pentru consu­matorul casnic –, în portofoliu se regăsesc şi game de produse pentru remodelarea siluetei. 

Produsul vedetă, după cum spune ea, este uleiul anticelulitic, urmat apoi de produsele de relaxare.

Clienţii găsesc produsele Kosmo Line Spa în magazinul online, deschis în urmă cu o lună cu ajutorul programului Start Online ai Băncii Transilvania şi în maga­zinele fizice de tip plafar sau în unele farmacii.

Florentina Popa spune că magazinul online este o soluţie foarte utilă, care dă rezultate şi care îi permite să se dedice mai mult afacerii şi să nu mai piardă timp cu comenzile telefonice.

„Avem o lună de funcţionare şi, spre surprinderea mea, chiar din prima zi de probă, au intrat câteva comenzi“.

În medie, Kosmo Line Spa are 600 de clienţi pe lună. De-a lungul timpului, produse cosmetice dezvoltate de Florentina Popa au ajuns în Bucureşti, Timişoara, Cluj, Sibiu, Arad, Tulcea şi Drobeta Turnu Severin.

„Mergem pe ambalaje cu cantităţi generoase pentru că astfel am putut menţine şi preţul pe un anumit palier pentru că ambalajul gol, în sine, costă foarte mult.“

Florentina Popa spune că 2021 este mai greu decât anul trecut, însă aceste greutăţi se compensează cu plusul de clienţi anul acesta. În 2020, menţionează ea, a existat o creştere de 30%, iar până la finalul acestui an speră să se mai adauge încă 30%.

Ea susţine că nu are planuri foarte bine conturate pentru perioada următoare, întrucât situaţia actuală, generată de pandemia de Covid-19, creează mari problema cu aprovizionarea, cu ambalajele şi cu materiile prime – „fabricile s-au închis, s-au redeschis, iar eu mă aprovizionez din Europa, doar etichetele sunt făcute în România“.  Aceasta spune că înainte aştepta circa 2 săptămâni pentru livrarea de materii prime, iar acum aşteaptă şi 3-4 luni.

Obiectivele, în linii mari, sunt creşterea brandului, extinderea în Europa şi transformarea magazinului online, care are deocamdată expunere doar pe piaţa din România, în magazin internaţional. „Eu risc tot timpul şi nu mi-e teamă. Cine nu riscă, nu câştigă. Trebuie să ai curaj să faci tot timpul ceva nou, să mergi mai departe“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone