Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Florin Chirodea produce 100.000 litri de vin pe an din diverse fructe sub brandul Blood from Transylvania şi vrea să deschidă câte un winehouse în marile oraşe ale ţării

24.02.2021, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

În prezent, există şapte sortimente de vin sub brandul Blood from Transylvania, iar fructele din care sunt produse vinurile sunt zmeură, afine, căpşune, cireşe, piersici, coacăze negre şi aronia. Investiţia în unitatea de producţie şi plantaţie a ajuns la 100.000 euro.

Florin Chirodea, un antreprenor din judeţul Bihor, produce circa 100.000 de litri de vin pe an din diverse fructe sub brandul Blood from Transylvania. Antrepreno­rul îşi doreşte ca anul acesta să îşi deschidă propriul magazin de desfacere, iar ulterior să ajungă cu câte un winehouse în fiecare oraş mare din România.

Povestea Blood from Transylvania a început în urmă cu aproape şase ani când Florin Chirodea deţinea o plantaţie de coa­căze negre şi a realizat faptul că segmen­tul de vin din fructe lipseşte pe piaţa din România.

„Era doar un vis, ideea de procesare era doar un vis, înainte să încep plantaţia m-am gândit ce pot să fac, am luat pe rând toate posibilităţile, gemuri, dulceţuri, siropuri, am zis că piaţa este suprasaturată şi am am ho­tă­rât să fac vin şi aşa am început. Mi-am dat seama că segmentul de vin din fructe lipseşte pe piaţa din România din punct de vedere al procesării“, spune Florin Chirodea.

Antreprenorul spune că diferenţa între un vin din fructe şi unul clasic, din struguri, nu este foarte mare. Vinul din fructe are ne­voie de mai mult zahăr pentru a putea ajuta la fermentare, dar procesul de fermentare este acelaşi cu cel al strugurilor, dar există, totuşi, diferenţe ale proprietăţilor fizice, nu­trienţi şi vitamine.

Florin Chirodea, pe lângă partea de pro­duc­ţie, deţine trei hectare de coacăze negre, iar împreună cu familia sa mai are încă trei hectare de afine, astfel că restul fructelor le cumpără de la producători locali.

„Am investit în jur de 100.000 euro în plantaţie, cât şi în spaţiul de procesare, nu am ac­cesat fonduri europene şi nu cred că voi ac­cesa. Când am decis să pornesc acest plant de pro­cesare nu am găsit programul potrivit pen­tru mine, producând alcool e mai greu să acce­sezi fonduri europene şi am decis să fac din fonduri proprii“, precizează Florin Chirodea.

Produsele sub brandul Blood from Transylvania se află în 20 de magazine din ţară.

Produsele au fost lansate în luna august a anului trecut, perioada de autorizare a durat circa doi ani. În prezent, cel mai important canal de vânzare este propriul site, dar cu toate acestea produsele sub brandul Blood from Transylvania se află în 20 de magazine din ţară.

„Reuşim să facem 100.000 de litri de vin pe an, dar având în vedere care este situaţia de acum nu avem o producţie foarte mare pentru că piaţa de desfacere nu este atât de mare, nu poţi să foloseşti toate resursele ca să intri în piaţă, restaurantele abia au fost deschise, sperăm să fie mai bine“, explică antreprenorul.

În prezent, există şapte sortimente de vin sub brandul Blood from Transylvania, iar fructele din care sunt produse vinurile sunt zmeură, afine, căpşune, cireşe, piersici, coacăze negre şi aronia. Pentru anul acesta antreprenorul intenţionează să mai lanseze încă şapte produse şi anume vinuri spumante din diverse fructe.

Antreprenorul spune că atunci când a luat decizia de a produce vin din fructe s-a uitat şi la ţări unde acest produs este destul de popular, în special în ţările nordice, acolo unde nu există un sol potrivit pentru culturile de viţă de vie.

„Această piaţă este doar în creştere, va dura ceva timp, sunt conştient că această afacere se va dezvolta în timp, trebuie să am răbdare, dar afacerea este în creştere. În America acest domeniu are o creştere de 10% în fiecare an“, precizează Florin Chirodea.

Antreprenorul îşi doreşte ca anul acesta să îşi deschidă primul magazin de desfacere în Oradea, unde vor fi prezente doar vinuri din fructe. Ulterior, Florin Chirodea îşi doreşte să ajungă cu câte un wine house în fiecare oraş mare. Pe lângă acest lucru, antreprenorul are în plan să aducă şi vinuri din fructe exotice precum banane.

„Vreau să deschid un lanţ propriu de magazine magazine în marile oraşe, să mă axez pe conceptul de vin din fructe. Va fi un concept doar cu vinuri din fructe, poate voi aduce vinuri din fructe exotice, precum vin din banane, vinuri din fructe care la noi nu există“, mai spune Florin Chirodea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania