Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Florin Negulici şi Roxana Fostea dezvoltă brandul de modă DifferentCut, cu colecţii pentru bărbaţi şi copii şi vânzări de peste 300.000 de lei

26.04.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

„Anul acesta ne-am propus să ajungem şi pe piaţa din Europa, întâi cu magazine online. Lucrăm intens la implementarea site-ului pentru piaţa externă.“

Florin Negulici, designer, a creat în 2013 brandul de modă DifferentCut, gândit iniţial să ofer­e haine personalizate pen­tru bărbaţi, însă fiecare an a adus ceva nou în portofoliul brandului ro­mâ­nesc de modă, dezvoltat acum îm­pre­ună cu Roxana Fostea. DifferentCut a lan­sat deja anul acesta prima sa colecţie dedi­ca­tă copiilor, iar fondatorii pregătesc şi colec­ţii pentru femei şi extinderea în străinătate.

În 2020, compania Different Clothing Store SRL, cea care operează brandul, a ajuns la vânzări de 300.000 de lei, iar pentru anul acesta, acţionarii estimează o creştere de 15% faţă de anul trecut, care va veni şi din extinderea portofoliului de produse.

„Proiectul a pornit în 2013, cu o sumă destul de mică, între 5.000-10.000 de euro, iar restul investiţiilor au venit pe parcurs. În principiu, ne-am gândit să răspundem nevoii bărbaţilor cu acest magazin. Eu aveam zece ani de experienţă în modă, când am pus bazele businessului. Am lucrat pentru designeri înainte şi mi-a fost destul de uşor să înţeleg piaţa. Acum, urmează şi altceva la nivel de colecţii. Colecţia pentru copii este gata şi urmează să gândim şi o colecţie pentru femei anul acesta“, a povestit Florin Negulici.

Roxana Fostea a intrat în acest proiect în urmă cu patru ani şi de atunci se ocupă, împreună cu Florin Negulici, de tot ce înseamnă organizarea businessului – marketing, vânzări sau zona de client service.

În prezent, DifferentCut funcţionează într-o locaţie fizică – un showroom în Bucureşti – şi prin intermediul site-ului, care reprezintă cea mai mare parte a vânzărilor.

Roxana Fostea spune că specificul brandului DifferentCut intră în personalizarea unui produs – de la stropii de culoare, până la anumite desene poziţionate pe haine.

Mai mult, ceea ce defineşte brandul este că hainele sunt create după înălţimea şi greutatea clientului.  „Atunci când comandă, clientul are posibilitatea să-şi aleagă măsura în funcţie de dimensiunile lui. Am creat în site o astfel de căsuţă, unde ei pot oferi date exacte despre măsurile lor“.  Astfel, rata de retur a magazinului online a fost undeva la 0,1% anul trecut şi speră ca şi în 2021 să o menţină la acest nivel.

Brandul are atelierul propriu în care sunt create piesele vestimentare, iar în ceea ce priveşte producţia, antreprenorii spun că există colecţii limitate – se poate lucra în serie, astfel încât să fie scoase circa 100 de bucăţi pe lună pentru un anumit produs, sau se pot face maxim 20 de bucăţi pentru un anumit tipar. Anual, spun cei doi, pot ieşi patru colecţii, la care mereu se adaugă update-uri, iar dintr-un tipar se pot face maxim patru modele.

Preţul pentru o pereche de pantaloni de serie poate să plece de la 200 de lei şi să ajungă până la 400-500 de lei.

Blugii, în schimb, sunt un altfel de produs, întrucât cei mulţi dintre ei sunt unicat, iar acolo preţurile pot să ducă la 1.000 de lei. În cazul blugilor de serie, preţurile sunt între 350 şi 550 de lei.

„Am avut surprinderea să întâlnim în showroom oameni care au venit la costum şi care şi-au dorit să poarte ceva diferit, să iasă din tiparele pe care le impune societatea şi atunci s-au regăsit în hainele noastre“, a povestit Roxana Fostea.

În cei opt ani de activitate, investiţiile au trecut de 100.000 de euro, iar în următorii cinci ani, cei doi vor să fie din ce în ce mai vizibili în piaţă şi îşi propun să deschidă cel puţin un magazin fizic în străinătate.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania