• Leu / EUR4.9490
  • Leu / GBP5.6367
  • Leu / USD5.0469
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Florin Săftoiu a investit 20.000 de euro într-o cafenea aproape de Piaţa Romană din Bucureşti şi şi-a propus să deschidă încă două localuri similare

26.07.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În prima fază, la cafenea a fost un barista care se ocupa de tot, însă acum Florin are toate responsabilităţile.

Florin Săftoiu nu avea decât pasiunea pentru cafea atunci când a făcut pasul către un business în acest domeniu, cumpărându-şi echipamentele necesare şi închiriind un spaţiu. Abia apoi a învăţat de la un profesionist să prepare cafeaua ca la carte, aşa că în februarie 2021 a deschis pentru prima dată uşile cafenelei sale Simplu Coffee Shop din zona Pieţei Romane din Bucureşti.

„A început dintr-un hobby, eram şi încă sunt pasionat de cafea. Tot ce ştiam despre cafea era parte din experienţa consumatorului pasionat de această băutură, nu a unui barista. Am început cu o investiţie de aproximativ 20.000 de euro. Am avut o listă scurtă în ceea ce priveşte spaţiile, dar acesta în care suntem a fost câştigător“, a povestit Florin Săftoiu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Începutul a fost foarte greu, lucrurile nu au mers cum se aştepta, dar s-au îmbunătăţit ulterior. În prima fază, la cafenea a fost un barista care se ocupa de tot, însă acum Florin are toate responsabilităţile. „Am amortizat investiţia până acum, am avut o cifră de afaceri de aproximativ 28.000 de lei (5.600 de euro – n. red.) în 2021, puţin însă pentru HoReCa.“ Un cappuccino mare la Simplu Coffee Shop costă 16 lei, iar un espresso este 11 lei, preţuri prea mari pentru publicul care ajunge la cafenea, spune Florin Săftoiu. Tocmai de aceea, împreună cu un investitor care i s-a alăturat, lucrează acum la o schimbare a strategiei de business, care presupune reducerea preţurilor, pentru a oferi publicului larg acces mai uşor la cafeaua de specialitate.

„Sunt mulţi clienţi care intră, dar nu vor să dea 16 lei pentru un cappuccino. Doar 10% din clienţii noştri sunt amatori de cafea de specialitate, dispuşi să plătească preţurile actuale. În perioada aceasta luăm cafeaua de la BOB Coffee Lab, dar vom schimba şi furnizorul, odată cu schimbarea strategiei de business.“ După experienţa de până acum în lumea cafelei, Florin Săftoiu spune că cel mai important lucru a fost să înveţe să facă un espresso, apoi crema de lapte, apoi să le combine. 

„Eu am făcut cursuri la faţa locului, întâi am cumpărat echipamentele, am amenajat cafeneaua şi abia apoi am învăţat de la un barista cum se face cafeaua.“

După ce va schimba strategia şi modelul de business, Florin Săftoiu speră să extindă brandul pe care l-a pus pe piaţă şi să ajungă la cel puţin trei cafenele în Bucureşti, cu tot cu cea pe care o are deja, amplasată pe strada Mendeleev.

„A doua cafenea aş vrea să fie în zona de centru-nord a oraşului, iar a treia – mai spre periferie.“

În prezent, clienţii de la Simplu Coffee Shop sunt oameni care au drum prin zonă, cei care locuiesc acolo, dar şi prietenii care au format o comunitate în jurul cafenelei de dimensiuni restrânse. Toate paharele în care se vinde cafeaua la pachet sunt din materiale prietenoase cu mediul, iar zaţul cafelei este colectat şi folosit în agricultură, pentru un lan de lavandă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone