Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Gabriel Lăcureanu a folosit anii de experienţă acumulaţi în industria viticolă pentru a crea un vin propriu - L’Artist. Următorul pas este dezvoltarea componentei de enoturism

08.06.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Gabriel Lăcureanu a început să lucreze în industria vinului în anul 2006 şi a colaborat cu mai multe crame până acum În prezent, el oferă consultanţă pentru şase astfel de businessuri.

Gabriel Lăcureanu acumulase mulţi ani de experienţă în industria vinului atunci când a luat decizia ca, pe lângă consultanţa pe care o oferă mai multor crame din România, să pună pe piaţă un brand propriu. Aşa că ideea apărută în 2020 a prins contur un an mai târziu, când a vândut primele sticle de vin L’Artist, o umbrelă sub care există în prezent două game - L’Artist şi Estrada.

„Proiectul L’Artist l-am realizat în colaborare cu crama Arcadia, un mic producător cu patru hectare din centrul viticol Tohani, iar vinul Estrada este realizat la producătorul Casa Stanca, centrul viticol Bucov, deţinător de şase hectare de vie“, a povestit Gabriel Lăcureanu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Gama L’Artist cuprinde patru vinuri - un cupaj din fetească regală şi sauvignon blanc, un sauvignon blanc, un rose din fetească neagră şi merlot şi o fetească neagră, în timp ce brandul Estrada defineşte un vin „vesel“, spune Gabriel Lăcureanu, mai accesibil consumatorului, un cupaj de vinuri roşii maturate 18 luni în baricuri româneşti şi franţuzeşti, din recolta anului 2018, din soiurile merlot şi fetească neagră. Astfel, vinurile L’Artist au preţuri cuprinse între 15 şi 20 de euro, iar vinul Estrada, între 11 şi

15 euro. „Conceptul a început în 2020, dar vinurile au ajuns la public abia în 2021, când am lansat brandul cu două săptămâni înainte de Paşte. Investiţia până acum este de 25.000 de euro, iar vânzările sunt de 50.000 de euro. În total au fost 4.100 de sticle, dintre care am vândut 2.500 până în prezent.“

Gabriel Lăcureanu a început să lucreze în industria vinului în anul 2006 şi a colaborat cu mai multe crame până acum. În prezent, el oferă consultanţă pentru şase astfel de businessuri - Licorna Winehouse, Gramofon Wine, Crama Arcadia, Casa Stanca, Domeniile Zoreşti şi Crama Bratu.

Vinurile L’Artist au preţuri cuprinse între 15 şi 20 de euro, iar vinul Estrada,  între 11 şi 15 euro.


„Acum, am şansa să-mi dezvolt talentul de enolog cu propriul produs, pe banii proprii, fără a avea limite. Clienţii mei sunt magazine mici, specializate în vinuri, care oferă şi posibilitatea de degustare. Suntem prezenţi la restaurantul Pâine şi Vin şi alte două magazine din Bucureşti (Private Wine şi The Great Hill), dar şi în Braşov (Le Sommelier), în Iaşi (Divino Wine Shop), Mediaş (Wineland Shop Mediaş), Botoşani (Artech Wine & Artech Gourmet)“, a spus fondatorul L’Artist. Alina-Elena Vasiliu

Următorul pas pentru afacerea lui este dezvoltarea componentei de turism viticol, astfel că Gabriel Lăcureanu a cumpărat un teren de cinci hectare în Valea Călugărească, în zona viticolă Dealu Mare, teren pe care are şi o casă.

„Acolo mi-aş dori să dezvolt un laborator de analize şi un mic centru de vinificaţie. Pentru că producţia de vin este în strânsă legătură cu turismul enologic, de doi ani lucrez să asigur o «casă» brandului L’Artist.“

Vinul L’Artist se realizează în ani speciali din punct de vedere climatic, din vii în vârstă, cu producţii limitate pe butuc, explică enologul Gabriel Lăcureanu. De aceea, el nu vrea să forţeze procesul de producţie, bazându-se mult pe evoluţia meteorologică a anilor care vor veni.

De-a lungul timpului, Gabriel Lăcureanu a creat vinuri care au fost premiate în mai multe concursuri, precum Poveşti cu vinuri româneşti, o competiţie organizată anual de BASF agricultural solutions. În cadrul acesteia, vinurile semnate de Gabriel Lăcureanu au fost premiate trei ani la rând, în ediţiile din 2016, 2017 şi 2018.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania