Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Gabriela Bitiuşcă din Bucureşti, o tânără pasionată de artă şi home&deco, creează accesorii şi lumânări parfumate din ceară vegană sub brandul Auroma

18.07.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Preţurile produselor variază între 40 şi 100 de lei ♦ Produsele Auroma ajung la clienţii din toată ţara, dar şi la cei de peste graniţă, în Italia şi Marea Britanie ♦ Cele mai cerute au fost lumânările Bubble şi Female Body.

Gabriela Bitiuşcă din Bucureşti a început să creeze accesorii din perle, mărgele şi diverse pietre semipreţioase în vara lui 2020, în plină pandemie, după care a trecut şi la producţia de lumânări parfumate realizate din ceară vegană şi a înglobat totul într-un business numit Auroma. Ea era pasionată de artă şi home&deco încă de când era studentă, iar după ce a postat pe Instagram primele fotografii cu creaţiile sale şi a primit un feedback foarte bun de la urmăritori, a decis să transforme totul într-un business. „Auroma a luat naştere în ianuarie anul acesta, însă pasiunea mea pentru lumânări nu a început aici. De când eram în facultate aveam o pasiune pentru lumânările artizanale, care aveau mirosuri foarte intense. Cred că atunci a început totul. Asta se întâmpla în urmă cu cinci ani. Îmi făceam singură lumânări cu ce îmi rămânea de la cele achiziţionate, încercam să le combin şi să fac o nouă lumânare. Am terminat Facultatea de comunicare şi relaţii publice, dar m-a pasionat întotdeauna zona de home&deco şi modă. Cei mai mulţi clienţi vin de pe Instagram. Acolo am început eu, am postat primele mele accesorii şi lumânări, iar feedbackul a fost foarte bun. A început totul din pasiune şi, ulterior, îndemnată de comunitatea mea, am transformat totul

într-un business”, a povestit antreprenoarea. Ea a pornit la drum cu o investiţie minimă, puţin peste 1.000 de euro, bani pe care i-a folosit pentru a îşi amenaja un mic atelier acasă, pentru a-şi achiziţiona ustensilele necesare şi pentru a pune la punct site-ul. Sub eticheta Auroma, Gabriela Bitiuşcă produce astăzi atât accesoriile, cât şi lumânările vegane, eco-friendly, bazate pe ingrediente naturale, uleiuri estenţiale şi coloranţi cât mai buni, puţin dăunători pentru mediul înconjurător. În perioada următoare, aceasta îşi propune să lărgească gama de produse. 

Produsele ei sunt sustenabile, acesta fiind un aspect esenţial la care antreprenoarea a ţinut de la bun început.

„Am decis să fac o alegere conştientă şi să aduc publicului românesc produse care să fie în regulă din toate punctele de vedere. Îmi doresc ca site-ul să fie un loc în care se găseşte toată arta mea, care vreau să fie bună cu mediul înconjurător”, a adăugat ea.

Gabriela Bitiuşcă este de părere că România mai are mult de învăţat şi de recuperat pe partea de sustenabilitate. Acest trend vine din străinătate, mai spune ea, însă un lucru pozitiv este că sunt destul de mulţi tineri sau copii care îl îmbrăţişează.

Totuşi, schimbarea trebuie să vină şi din zona de legislaţie, crede aceasta.

Pentru realizarea lumânărilor, ea se aprovizionează cu materie primă din România, întrucât sunt destul de mulţi oameni care produc ceară vegană şi uleiuri esenţiale în ţară. Însă, pe partea de forme şi ustensile, este nevoită să apeleze la furnizorii din străinătate.

Procesul de realizare a unei lumânări durează circa 6-7 ore şi inlcude mai multe etape prin care ceara trebuie să treacă.

„Trebuie să topesc ceara, care vine în nişte forme ce seamănă cu nişte chips-uri. Ulterior, introduc uleiurile esenţiale, culoarea şi apoi, după ce toate s-au combinat, pun ceara în formele necesare şi aşteptăm circa 6-7 ore pentru a se întări”, a explicat ea.

Produsele Auroma se vând exclusiv online şi ajung la clienţii din toată ţara, dar şi la cei de peste graniţă. Antreprenoarea susţine că a avut cereri şi de la clienţi români stabiliţi în Italia sau în Marea Britanie.

Preţurile produselor variază între 40 şi 100 de lei, iar cele mai cerute au fost lumânările Bubble şi Female Body.

Cea mai bună perioadă pentru business, după cum spune aceasta, a fost vara anului 2020. Acum, într-o lună bună, ea ajunge să creeze circa 20 de lumânări.

„În pandemie am început cu accesoriile, iar lumânările le-am introdus anul acesta. Pe partea de accesorii a funcţionat totul foarte bine, chiar şi atunci. Oamenii erau cu ochii aţintiţi spre online şi eu încercam să aduc un aer fresh. Cred că pe mine m-a ajutat pandemia, a fost startul perfect pentru businessul meu.”

În viitor, antreprenoarea spune că şi-ar dori să aibă şi o locaţie fizică în Capitală, un spaţiu mic şi cochet unde să îşi expună atât lumânările, cât cât şi accesoriile.

În perioada următoare, ea îşi propune să investească în dezvoltarea sa personală şi să facă diverse cursuri care să o ajute pe partea de dezvoltare a site-ului.

În momentul de faţă, Gabriela Bitiuşcă este singură în business, iar gestionarea tuturor activităţilor a fost cea mai mare provocare pentru ea. Însă, ceea ce a ajutat-o a fost facultatea pe care a absolvit-o şi job-ul pe care l-a avut înainte de a deschide afacerea, dar a contat mult şi faptul că a fost autodidactă.

„Pe partea de social media şi site, m-a ajutat foarte mult facultatea pe care am studiat-o – am învăţat bazele acolo. Am avut apoi şi un job în domeniu, unde am învăţat să administrez un brand, să am grijă de un site”, a mai spus ea.

Ea consideră că cel mai important, în antreprenoriat, este să începi din pasiune, nu doar din ambiţia de a face ceva pe cont propriu. În plus, pentru un antreprenor, crede aceasta, social media este cel mai bun mod de promovare.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania