Afaceri de la zero

Compania produce bomboane de ciocolată pictate manual, trufe şi praline

Afaceri de la zero. Gabriela Mureşan pictează manual bomboane de ciocolată, pe care le produce într-un atelier din Cluj-Napoca

23.09.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Există cerere şi cred că nişa pe care activăm noi creşte odată cu noi.“

Pasiunea pentru ciocolată a deter­minat-o pe Gabriela Mureşan, au­ditor în managementul cali­tă­ţii, să-şi schimbe complet drumul pro­fesional. Astfel, a renunţat la jobul pe care-l avea şi a mers în „patria cio­colatei“, în Belgia, să înveţe tainele realizării acestui produs, iar după doi ani de formare a devenit artizan ciocolatier cu acte în regulă.

„Mi-am dorit să mă dedic unui domeniu de care sunt cu adevărat pasionată, aşadar mi-am luat curajul în bagaj şi am urmat specializări în Belgia, iar acum suntem un «small batch chocolates», o afacere în care lucrăm exclusiv manual, în loturi foarte mici. Pasiunea m-a îndrumat către antrepre­no­riat“, povesteşte Gabriela Mureşan, fondatoarea Muri Chocolatier.

Finanţarea businessului a venit treptat, din resurse proprii, după un plan bine pus la punct şi a fost de aproximativ 100.000 de euro. Cu această investiţie a deschis un ate­lier în Cluj-Napoca, unde produce ciocolată arti­zanală, manual, cu materie primă adusă din Belgia şi Franţa.

„Avem un mic atelier de producţie de ciocolată artizanală. Lucrăm manual toate produsele noastre, pictăm manual bomboa­nele noastre, aşadar capacitatea noastră de producţie de cele mai multe ori este mai mică faţă de cererea pe care o avem“, explică Gabriela Mureşan.

Compania produce bomboane de ciocolată pictate manual, trufe şi praline. Produsele realizate sunt fie de sezon, fie de lux, fie pentru diverse lansări, fie urmează un trend, fie sunt pentru evenimente exclusiviste sau sunt produse în ediţii limitate. O cutie cu şase bomboane pictate manual, de 60 de grame costă 45 de lei, iar o cutie cu 15 bomboane (150 de grame) costă 90 de lei, potrivit datelor de pe site-ul companiei, dar preţurile diferă în funcţie de alegerea clienţilor.

Gabriela Mureşan susţine că inspiraţia îi vine din diferitele acţiuni pe care le face, fie savurează un fel de mâncare, fie bea o cafea, fie miroase un buchet de flori, fie se delectează cu un pahar de vin.

„Inspiraţia poate să vină de oriunde, mergând pe stradă şi admirând vitrinele, discutând cu prietenii, cu clienţii despre poftele lor sau chiar ascultând melodia preferată în timp ce concep un nou gust pentru ganache (crema din interiorul pralinelor - n.red.). Spre exemplu zilele trecute am primit cadou într-o cutie de mătase, şofran, iar acum concep o reteţă cu acest condiment.“

Produsele se găsesc online, pe site, şi la câteva magazine parte­nere, precum The Million Roses din Cluj-Napoca, The Million Roses din Bucureşti, aflat în incinta JW Marriott Bucharest Grand Hotel şi în curând antreprenoarea va face un parteneriat şi cu un magazin din Timişoara.

„Cerere există mai ales din partea persoanelor pasionate de ciocolată artiza­nală. Nişa în care activăm noi creşte odată cu noi. La început nu au fost mulţi pasionaţi, dar acum sunt tot mai mulţi pe zi ce trece. Cred că este vorba şi de educarea pieţei în acest sens“, mai spune Gabriela Mureşan. Ea spune că îşi propune să satisfacă cererea printr-o ofertă bazată pe „bucuria aromelor“, sau, după cum spune francezul prin expresia „joie de vivre“. 

„Mai sunt mulţi paşi de urmat în dezvoltarea noastră şi în permanenţă ne dedicăm să ne perfecţionăm serviciile şi produsele. Suntem foarte optimişti în ceea ce priveşte poziţionarea noastră ca şi furnizor premium. Ne dorim să creştem pe partea de evenimente şi să oferim clienţilor ce le promitem. Cu siguranţă vom lansa noi colecţii şi chiar în acest moment lucrăm la planuri pentru alte colecţii“, mai spune Gabriela Mureşan.

Antreprenoarea adaugă că respectă afacerile născute din pasiune, create de generaţia nouă de mici antreprenori în domeniul culinar, care sunt tot mai dedicaţi hranei sănătoase, a produselor curate din ingrediente cât mai naturale.

florentina.nitu@zf.ro

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania