Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. George Găitan a investit 25.000 de euro în pescăria George’s Fisheries. „Deschidem şi o terasă. Avem 400-500 de clienţi lunar“

18.05.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

♦ Bonul mediu la George’s Fisheries este de 200 de lei ♦ Afacerea se va extinde cu încă 3-4 locaţii până în 2022 ♦ „Prezenţa este de 100%: toţi clienţii care ne-au călcat pragul, au revenit”.

George Găitan, un fost miner din Valea Jiului, a investit 25.000 de euro în pescăria George’s Fisheries, situată în zona Prelungirea Ghencea, din Bucureşti, un bistro cu vânzare unde se comercializează peşte adus din Grecia – cum ar fi seabass, dorada, grouper, caracatiţă sau spadă –, dar şi din România.

Pescăria funcţionează mo­mentan doar prin intermediul livrărilor la domiciliu, însă în săptămânile următoare îşi va extinde activitatea şi pe terasa care va putea primi 15-16 clienţi.

După doar jumătate de an de la deschidere, pescăria are un număr de 3.000 de clienţi în total, dintre care circa 400-500 revin în fiecare lună.

„Ceea ce m-a determinat să deschid acest business în pandemie a fost dragostea faţă de oameni şi faţă de peşte. Anul trecut, pe 20 noiembrie am deschis, dar brandul am început să-l formez acum doi ani. Investiţia a fost de circa 25.000 de euro, bani din care am asigurat echipamentele şi promovarea, dar şi salariul angajaţilor de la vremea respectivă. Pescăria am finanţat-o din surse proprii, iar bucătăria, prin intermediul BT Mic. Conceptul este nou în România, sunt doar câteva companii care fac ceea ce facem noi. Oamenii vin în pescărie, aleg peştele, iar pregătirea se face în faţa lor. La cererea clienţilor, am început să pregătim şi de mâncare. Deocamdată, funcţionăm doar prin livrare la domiciliu, dar în curând vom deschide şi terasa. Ne bucurăm că prezenţa este de 100% - toţi clienţii care ne-au călcat pragul, au revenit“, a povestit George Găitan. El spune că majoritatea clienţilor care intră în pescărie cumpără în medie de 200 de lei.

La George's Fisheries clienţii vor găsi în mare parte peşte adus de peste hotare, peste 90% din cel comercializat şi preparat aici fiind adus din Grecia. Excepţie fac doar somnul, păstrăvul şi crapul.

„Un lucru pe care l-am învăţat de-a lungul timpului este că nu poţi să păcăleşti consumatorul. Trebuie să fii sincer cu el, să-i spui totul despre produsul tău. Dacă eu nu îmi cunosc produsele şi nu îi dau ce are el nevoie, îl voi pierde pe respectivul client“. George Găitan livrează în fiecare dimineaţă peşte în Bucureşti, iar până la finalul anului, acesta îşi propune să mai deschidă încă o locaţie, în zona Piaţa Domenii din Bucureşti. Targetul lui este ca în 2022 să aibă încă 3-4 locaţii pe lângă cea existentă şi spune că, datorită cererii clien­ţilor, businessul se va extinde şi în zona Pipera.

În prezent, pescăria funcţionează cu doi angajaţi, dintre care unul este chiar fondatorul, iar celălalt, bucătarul, un vechi prieten al acestuia. George Găitan îşi propune să mai angajeze câţiva ospătari şi un ajutor de bucătar în perioada următoare.

La finalul unui an întreg de funcţionare, George Găitan se aşteaptă la o cifră de afaceri de aproximativ 400.000 de euro, doar din activitatea pescăriei, fără a implica terasa pe care urmează să o deschidă, care nu a fost prevăzută în planul iniţial de business, ea venind la cererea clienţilor.

Pentru a replica un astfel de business, antreprenorul consideră că, întâi de toate, e nevoie de pasiune. Apoi, pentru o pescărie de dimensiuni similare cu cea pe care o deţine el, sunt necesare venituri de cel puţin 50.000 de lei pe lună, din care să se achite taxele la stat, salariul angajaţilor şi cheltuielile aferente.  „Recunosc că aş lua-o de la capăt oricând, cu aceeaşi energie şi acelaşi entuziasm. Ce m-a făcut pe mine să pornesc businessul a fost faptul că mă săturasem să lucrez pentru alte persoane“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania