„Sezon Coffee înseamnă o prăjitorie de cafea artizanală, două cafenele ale noastre şi una tip franciză şi încă trei-patru clienţi în ţară cu care colaborăm.“
Brandul Sezon Coffee din GalaÅ£i a pornit în urmă cu patru ani, în 2017, când antreÂpreÂnorul George Pohrib s-a înÂtors din Londra cu expeÂrienÂÅ£a din domeniul cafelei de specialitate ÅŸi a pornit propria afacere. InvestiÅ£ia iniÅ£ială a fost de circa 15.000 euro, iar dezvoltarea brandului urmăreÅŸte ÅŸi zona online, de e-commerce.
„Ideea Sezon Coffee a pornit prin 2010, atunci am făcut cunoÅŸÂtinÂţă cu cafeaua de specialitate. Al doiÂlea click s-a întâmplat în 2014, când am viÂzitat o prăjitorie de cafea în Marea Britanie. Am pornit busiÂnessul în iulie 2017. Sezon Coffee înÂseamnă o prăÂjitorie de cafea artiÂzaÂÂnaÂlă, două caÂfeÂnele ale noastre ÅŸi una tip franÂciÂză ÅŸi încă trei-patru cliÂenÅ£i în Å£ară cu care colaborăm. Cafenelele sunt în Matca, Tecuci, GalaÅ£i, Brăila ÅŸi Tulcea. Am oferit franÂciÂză din pasiuÂnea pentru cafea ÅŸi dorinÅ£a de a ajunge la cât mai mulÂtă lume caÂfeaÂua de speÂciaÂliÂtaÂte“, a povestit George Pohrib.
ClienÅ£ii Sezon CofÂfee vin din domeÂniul HoReCa, în special caÂfenele ÅŸi restaurante care vor să ofere cafea de specÂialitate, iar în uniÂÂtăţile fizice ajung în speÂÂÂcial corporatiÅŸtii, care cauÂtă un tip de caÂfea diÂfeÂrit faţă de cel clasic, fiind dispuÅŸi să încerce mai multe arome. „IniÅ£ial am pornit cu 15.000 euro, atât m-au costat utilajele. Pentru început am plecat cu surse proprii. Când am extins businessul, am început colaborarea cu BT Mic, în 2018. Mi s-a părut foarte eficient, a fost uÅŸor“, a mai spus George Pohrib.
DeÅŸi nu a avut experienţă în zona antreprenoriatului, Sezon Coffee fiind priÂmul business, George Pohrib a venit cu inÂforÂmaÅ£iile strânse timp de zece ani în Londra, unde a lucrat în domeniul cafelei de specialitate.
„M-am gândit că e timpul perÂfect pentru un astfel de business penÂtru că România este încă la înÂceput. ReacÂÅ£ia clienÅ£ilor este pe măÂsura aÅŸÂtepÂtărilor, sunt doritori de ceva nou, s-au cam săturat de caÂfeaua de pe raft ÅŸi vor altceva, se vede o tenÂdinţă în dorinÅ£a clientului de a comanda un produs local ÅŸi cât mai proaspăt“, a mai spus fondatorul Sezon Coffee.
ÃŽn prezent, sunt 10 origini de cafea dispoÂnibile în cadrul unităţilor Sezon Coffee, care vin din toate ţările mari produÂcătoare de cafea. DiferenÅ£ele între cafeaua din comerÅ£ ÅŸi cea de specialitate Å£in de calitate, dar ÅŸi de prospeÅ£imea aromelor.
„România are cultura cafelei împrumutată din Italia, gustul mai ars, mai amar. Eu când am venit în România, am vrut să le dau să încerce cafele noi, cu aciditate, florale. Reacţia nu a fost pe măsura aşteptărilor pentru că ei aveau altă cultură a cafelei, alte gusturi. A trebuit să vin cu o idee, să fie şi de specialitate, dar şi pe gustul omului“, a mai spus George Pohrib.
Deşi pandemia a oprit multe businessuri şi a avut un impact semnificativ asupra industriei HoReCa, antreprenorul spune că anul 2020 a fost unul bun, mai ales datorită faptului că a mizat încă de la început pe conceptul de cafea la pachet.
„Eu 80% mă axez pe conceptul coffee to go. Am plecat cu ideea asta din Londra, am văzut mai toate etapele businessului şi am văzut ce prinde la public. În Londra, ei trăiesc în era vitezei, am implementat conceptul şi în România şi mi-a prins foarte bine, am servit cafea“, a mai spus George Pohrib.
Iar cifra de afaceri în 2020 a fost de 260.000 lei, aproape dublu faţă de 2019. Planurile pentru 2021 urmăresc colaborarea cu mai mulţi clienţi, alte cafenele din ţară pentru care antreprenorul poate să creeze arome de cafea unice. Un alt obiectiv este intrarea pe zona de e-commerce, pandemia accelerând tendinţa oamenilor de a comanda online.
Am avut experienţă în domeniul cafelei de specialitate, am lucrat în Londra timp de peste 10 ani, cu branduri renumite, magazine de lux, hoteluri de cinci stele, eu mă ocupam de partea de cafea, furnizori, prăjitorie, selectam cafele specifice pentru locaţiile noastre şi am plecat cu un bagaj de cunoştinţe în domeniul acesta. Ca antreprenoriat, aici am pornit prima dată. Un antreprenor trebuie să fie serios, onest şi produsul să fie de calitate, ceea ce recomandă să se regăsească în produsele lor, să nu fie doar vorbe“, a mai explicat George Pohrib.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE