Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. George şi Florin Borşaru au plecat de la un foodtruck cu mac’n’cheese pus în mijlocul corporatiştilor, iar acum estimează afaceri de 90.000 de euro cu un spaţiu fix în zona Unirii

26.07.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Businessul BCheese a fost gândit de la început ca fiind francizabil, însă cei doi fondatori au avut nevoie de validarea primului restaurant, pentru ca apoi să poată să multiplice conceptul.

George şi Florin Borşaru sunt doi fraţi din Bucureşti care, atunci când pande­mia s-a instalat serios în Ro­­mâ­nia, şi-au văzut joburi­le pu­se în pericol. Au început să se gândească la ide­ea de a porni o afacere împreună şi au re­a­lizat că cea mai mare pa­siune comună este aceea pentru gătit. Un preparat încer­cat cu ceva timp în urmă la Londra i-a dus cu gândul la un business specializat în mac’n’cheese, un tip de mâncare făcut din pas­­te şi brânză. Primul pas a fost să ame­na­jeze un foodtruck cu nu­me­le BCheese şi să-l ins­ta­­leze în zona de nord a Ca­­pita­lei, prin­tre corporatişti.

„Eu eram inginer, iar fra­tele meu lucra în­tr-o multi­naţională, pe partea de închirieri de birouri. Am renunţat la joburi în­tre timp şi ne ocu­păm doar de BCheese. Am fost în câ­te­va city break-uri în Marea Britanie, unde am mers în Camden Market, un food court unde am mâncat mac’n’cheese. În timpul pandemiei, am vrut să ne comandăm şi noi acest produs, dar nu prea am găsit“, a spus George Borşaru la emi­siunea online ZF Afaceri de la zero.

Au început aşadar cu un foodtruck, deoarece voiau, întâi de toate, să-şi valideze pro­dusul în piaţă. În plus, pandemia şi res­tricţiile impuneau ca activitatea să se des­fă­şoare în aer liber. După ce au stat o perioa­dă într-o zonă de birouri din nordul Bucureştiului, au mutat food­truck-ul BCheese în zo­na Vic­toriei, pe bule­vardul Bu­zeşti. Între timp, au des­chis un restaurant în zo­na Unirii, pe strada Petru Cercel, şi au renun­ţat la rulotă, dar iau în calcul să meargă cu ea, în viitor, la festivaluri şi evenimente.

„Vrem să încheiem şi proiectul pentru un nou restaurant, care cel târziu anul viitor va începe să prindă formă. Astăzi noi funcţionăm ca un cloud kitchen, avem o zonă unde gătim, dar oamenii nu pot veni să mănânce acolo. De aceea, ne dorim să facem un restaurant unde clienţii să poată să se aşeze la masă să mănânce“, a mai spus George Borşaaru.


În meniul BCheese se găseşte mac’n’cheese clasic, dar şi câteva reţete mai complexe, precum mac’n’cheese cu chilli con carne, cu sos pesto, ciuperci, brânzeturi şi bacon. O porţie costă între 27 şi 33 de lei.


Businessul BCheese a fost gândit de la început ca fiind francizabil, însă cei doi fondatori au avut nevoie de validarea primului restaurant, pentru ca apoi să poată să multiplice conceptul.

„Online-ul reprezintă 80% din veniturile noastre, fiind listaţi pe toate platformele de livrare de mâncare, iar restul îl reprezintă oamenii care vin şi cumpără direct din spaţiul pe care îl avem în zona Unirii. Am investit în jur de 10.000 de euro la început, iar pe parcurs am mai achiziţionat echipamente“, a spus şi Florin Borşaru.

În meniul BCheese se găseşte mac’n’cheese clasic, dar şi câteva reţete mai complexe, precum mac’n’cheese cu chilli con carne, cu sos pesto, ciuperci, brânzeturi şi bacon. O porţie costă între 27 şi 33 de lei.

„Ne dorim să mai aducem câteva produse, să mai schimbăm toppingurile. În toamnă poate vom mai ieşi şi cu truck-ul, momentan vrem să ne stabilizăm.

Ne dorim să încheiem anul acesta cu o cifră de afaceri de 80-90.000 de euro. Suntem aproape de această cifră“, spune George Borşaru.

BCheese are un angajat în prezent, iar cei doi antreprenori vor să crească afacerea, fiind acum în căutare de finanţare pentru expansiune. Cea mai mare parte a clienţilor o reprezintă tinerii cu vârste între 25 şi 34 de ani, oameni care vor să încerce lucruri diferite.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone