Businessul BCheese a fost gândit de la început ca fiind francizabil, însă cei doi fondatori au avut nevoie de validarea primului restaurant, pentru ca apoi să poată să multiplice conceptul.
George şi Florin Borşaru sunt doi fraţi din Bucureşti care, atunci când pandemia s-a instalat serios în România, şi-au văzut joburile puse în pericol. Au început să se gândească la ideea de a porni o afacere împreună şi au realizat că cea mai mare pasiune comună este aceea pentru gătit. Un preparat încercat cu ceva timp în urmă la Londra i-a dus cu gândul la un business specializat în mac’n’cheese, un tip de mâncare făcut din paste şi brânză. Primul pas a fost să amenajeze un foodtruck cu numele BCheese şi să-l instaleze în zona de nord a Capitalei, printre corporatişti.
„Eu eram inginer, iar fratele meu lucra într-o multinaţională, pe partea de închirieri de birouri. Am renunţat la joburi între timp şi ne ocupăm doar de BCheese. Am fost în câteva city break-uri în Marea Britanie, unde am mers în Camden Market, un food court unde am mâncat mac’n’cheese. În timpul pandemiei, am vrut să ne comandăm şi noi acest produs, dar nu prea am găsit“, a spus George Borşaru la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Au început aşadar cu un foodtruck, deoarece voiau, întâi de toate, să-şi valideze produsul în piaţă. În plus, pandemia şi restricţiile impuneau ca activitatea să se desfăşoare în aer liber. După ce au stat o perioadă într-o zonă de birouri din nordul Bucureştiului, au mutat foodtruck-ul BCheese în zona Victoriei, pe bulevardul Buzeşti. Între timp, au deschis un restaurant în zona Unirii, pe strada Petru Cercel, şi au renunţat la rulotă, dar iau în calcul să meargă cu ea, în viitor, la festivaluri şi evenimente.
„Vrem să încheiem şi proiectul pentru un nou restaurant, care cel târziu anul viitor va începe să prindă formă. Astăzi noi funcţionăm ca un cloud kitchen, avem o zonă unde gătim, dar oamenii nu pot veni să mănânce acolo. De aceea, ne dorim să facem un restaurant unde clienţii să poată să se aşeze la masă să mănânce“, a mai spus George Borşaaru.
În meniul BCheese se găseşte mac’n’cheese clasic, dar şi câteva reţete mai complexe, precum mac’n’cheese cu chilli con carne, cu sos pesto, ciuperci, brânzeturi şi bacon. O porţie costă între 27 şi 33 de lei.
Businessul BCheese a fost gândit de la început ca fiind francizabil, însă cei doi fondatori au avut nevoie de validarea primului restaurant, pentru ca apoi să poată să multiplice conceptul.
„Online-ul reprezintă 80% din veniturile noastre, fiind listaţi pe toate platformele de livrare de mâncare, iar restul îl reprezintă oamenii care vin şi cumpără direct din spaţiul pe care îl avem în zona Unirii. Am investit în jur de 10.000 de euro la început, iar pe parcurs am mai achiziţionat echipamente“, a spus şi Florin Borşaru.
În meniul BCheese se găseşte mac’n’cheese clasic, dar şi câteva reţete mai complexe, precum mac’n’cheese cu chilli con carne, cu sos pesto, ciuperci, brânzeturi şi bacon. O porţie costă între 27 şi 33 de lei.
„Ne dorim să mai aducem câteva produse, să mai schimbăm toppingurile. În toamnă poate vom mai ieşi şi cu truck-ul, momentan vrem să ne stabilizăm.
Ne dorim să încheiem anul acesta cu o cifră de afaceri de 80-90.000 de euro. Suntem aproape de această cifră“, spune George Borşaru.
BCheese are un angajat în prezent, iar cei doi antreprenori vor să crească afacerea, fiind acum în căutare de finanţare pentru expansiune. Cea mai mare parte a clienţilor o reprezintă tinerii cu vârste între 25 şi 34 de ani, oameni care vor să încerce lucruri diferite.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE