Afaceri de la zero

Georgiana Ciceo, fondator Monom: Am ales să facem noi producţia in-house din mai multe motive. În primul rând, am considerat că putem controla mult mai bine procesul de producţie, costurile şi ajustarea lor

Afaceri de la zero. Georgiana Ciceo, la bază arhitect, desenează şi produce bijuterii contemporane într-un atelier din Cluj-Napoca după o investiţie totală de 100.000 de euro

10.01.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Plănuim ca în 2020 să ne extindem vânzările pe piaţa din Europa.“

Georgiana Ciceo, la bază arhi­tect, şi-a urmat pasiunea pen­tru bijuterii, dar şi pentru meş­te­şuguri, şi a creat busi­nes­sul Monom, prin care produce bijuterii contemporane, avangar­diste sau inspirate din tradiţia românească. În 2016, şi-a pus la bătaie economiile de 2.000-3.000 de euro pentru a începe, iar ulte­rior şi-a făcut propriul atelier în Cluj-Napoca, l-a dotat cu echipa­men­tele necesare, iar in­ves­tiţia totală în business, de-a lun­gul celor trei ani de acti­vitate, s-a ridicat la 100.000 de euro.

„Natura profesiei me­le este una li­berală şi eram con­ştientă că, mai de­vre­me sau mai târziu, urma să devin antreprenor. Nu mă aş­teptam să fie într-ale bijuteriei, mă aşteptam să fie mai mult despre arhi­tec­tură, însă am învăţat să le combin. Nu am avut iniţial un plan de business, nu am făcut studii de pia­ţă, ştiam că piaţa locală e în dezvoltare, la fel şi interesul pentru produsele locale de design“, povesteşte Georgiana Ciceo.

Absolventă de Arhitectură, în ultimul an de stagiatură şi-a schimbat traiectoria pro­fesională, devenind antreprenor. Pe atunci lucra la a doua ediţie a festivalului ZAIN, care iniţiază un dialog în jurul fenomenului de design românesc la Cluj.

„În cadrul festivalului se desfăşura pro­iec­tului Meşteşug (în) Contemporan, unde de­signerii lucrau alături de meşteşugari pentru a scoate piese de design împreună. Cu o lună înainte de festival, am rămas fără un designer şi fiindcă eu cunoşteam proiectul cel mai bine, am hotărât să „devin“ eu unul din­tre designeri şi să fac câteva piese de bijuterie. Am decis că, dacă bijuteriile expuse aveau să fie bine primite, urma să dau un nume ideii şi să încerc să o duc mai departe“.

Georgiana Ciceo îşi aminteşte că primii săi clienţi au venit din mediul online, după ce au văzut creaţiile sale pe reţelele de socia­li­zare, iar o bună parte din ei au revenit, în timp, cu comenzi. „Revenirea lor e o vali­da­re că facem ceea ce trebuie.“

Compania are propriul atelier în Cluj-Napoca, unde realizează bijuterii din metale semipreţioase şi preţioase, materie primă ce vine în mare parte din afara ţării, de la furnizori din Austria şi Marea Britanie. „Am ales să facem noi producţia in-house din mai multe motive. În primul rând, am considerat că putem controla mult mai bine procesul de producţie, costurile şi ajustarea lor.“

Preţul unei perechi de cercei, spre exemplu, porneşte de la 25 de euro, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Un colier costă 90-100 de euro.

Georgiana Ciceo spune că anul 2019 s-a încheiat cu venituri de aproximativ 30.000 euro, în creştere faţă de anul trecut.  „Pentru anul 2020 plănuim să lansăm o colecţie în sfera de wedding, cu produse destinate celor ce aleg să facă pasul cel mare în anii ce urmează precum verighete, bijuterii aparte pentru mirese şi, bineînţeles, inele de logodnă. Plănuim, de asemenea, extinderea vânzărilor pe piaţa din Europa.“

Georgiana Ciceo îşi doreşte ca pe termen mediu şi lung brandul Monom să îşi menţină ritmul de creştere de până acum, să fie cunoscut la nivel naţional şi să fie prezent la cât mai multe târguri internaţionale şi în magazine partenere din afara ţării.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania